Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Funderingar om ett Tft skärm till 360´n ???

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19

Arrow Funderingar om ett Tft skärm till 360´n ???

e lite nyfiken tänkt köpa en 20" eller 22" wide tft skärm för koppla tilll xboxen och datan så klart , och undrar om man får lika bra kvalite som på en lcd hd tv?

va och kolla på siba och en försäljare sa att de blir samma kvalite som en hd tv ville bara dubbel kolla

hittat en som kan kopplas båda vga,Composite

LG L204WT-SF

Ny Flatron TFT med 20,1? widescreen (16:10)
    upplösning på 1680 x 1050.
    Fantastisk kontrast med unika 2000:1
    detta tack vare tekniken DFC (Digital Fine Contrast)
    Responstiden ligger på 5 ms.

http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...&model=NOTHING

eller om ni vet nån annan skärm som kanke e bättre
    Last edited by istallion; 2006-12-28 at 01:17.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    det beror ju på vilken "HD-tv" man jämför med :-)

Om du vill kunna njuta av HD fullt ut så ska du se till att den skärm du köper klarar en upplösning på 1920 x 1080 (= 1080i/p).
    Jag kör själv min 360 på projektor, men jag har testat den på min datorskärm (En HP 23" widescreen som klarar upp till 1920 x 1200). Funkade kanon! Asbra bild.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    full hd vet jag de inte e men de inte spelen heller än kanke ...
    hur koppla du den med vga kablen eller komp...
    kunde du jämföra bilden du fick med en hd tv..
    lång från en vanlig tv iaf..hehe

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Det kommer nog mer och mer. Splinter Cell Double Agent t.ex. kan man köra i 1080.
    Jag kopplade in med komponent.

Jag har jämför den med en äldre LCD'tv jag har som har sämre upplösning trots "HD" klistermärke. Det var klart sämre.

Alltså att det står HD-ready på en tv är ganska ofta falsk marknadsföring. Det enda det behöver betyda egentligen är att tv'n klarar av att TA EMOT en HD signal, inte att den klarar av att visa den i HD. När du jämför LCD-tv och LCD-skärmar så är det upplösningen du ska spana på. Plus då givetvis att du tycker att det är bra bild, färger, kontrast, betraktningsvinkel, o.s.v. :-)
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    i see så vad tycker du om den lg jag länka till , jag satt min budget runt 3400 typ jag kommer ändå skaffa en full hd tv lite senare de bara nu du vet när man har tjej och 2 barn de blir inte så mycket spelande time på tv´n där hemma den e upptagen då för de mesta haha..

så kanke dags att skaffa en liten lcd skärm till detta så hinner jag spela mer i nice kvalite

men kom gärna med förslag på några skärmar !!!!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    den skärmen du länka till är bra ska sj köpa den när ja får lite pengar över
    duger tills man får råd till en hdtv som klarar 1080p

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Med den budgeten är den skärmen nog ett bra val. Vill du ha 1080 så får du öka på budgeten ett antal tusenlappar....
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    inte lönt, bättre spara dem antal tusenlappar och köpa en riktigt full hd tv lite senare de här är en tillfäll akut lösning få att spela med lite nice grafik än vanlig tv... plus de nog dags att skaffa en tft till datan än den stora crt hehe

hur stor skilnad är de att koppla med (VGA) eller den medfölj (komp kablen).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tror inte man ser någon skillnad mellan vga och komponent om det inte är något knas på monitorn/tv:n
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 16:47
  2. Konstiga saker som att boxen vägrar starta med chippet av..
    By Fruktsoda in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 14:33
  3. Alla DVD filmer funkar inte på min xbox,fast jag kör med samma skivor.
    By Master_nemo in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 12:32
  4. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 02:32
  5. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 04:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner