Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp med köp av 360.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Hjälp med köp av 360.

    Hej, ska köpa en xbox 360 premium flashad.
    och jag undra om det är mycket krångel när man ska bränna spelen.
    Vilka skivor ska man köpa för att kunna bränna spelen?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Samsung läser nästan allt. Även senaste (eller kanske näst senaste) versionen av Hitachi-firmwaren läser tydligen många media den också. Skivorna måste vara i Dual Layer format, och DVD+R (inte -). Verbatim är det som rekommenderas tillsammans med Pioneer DVR111D. Har du senaste Hitachi-firmwaren så ska du tydligen inte behöva ställa in booktype till DVD-ROM vad jag hört.

    Finns många trådar om hur man bränner, det är bara att titta dig omkring.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av hejsan_ Visa Inlägg
    Samsung läser nästan allt. Även senaste (eller kanske näst senaste) versionen av Hitachi-firmwaren läser tydligen många media den också. Skivorna måste vara i Dual Layer format, och DVD+R (inte -). Verbatim är det som rekommenderas tillsammans med Pioneer DVR111D. Har du senaste Hitachi-firmwaren så ska du tydligen inte behöva ställa in booktype till DVD-ROM vad jag hört.

    Finns många trådar om hur man bränner, det är bara att titta dig omkring.
    Ok tack, men säljer psxcare xbox 360 med samsung firmware?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
    Ok tack, men säljer psxcare xbox 360 med samsung firmware?
    Du får en, men det kostar 500 :- extra. Du kan bocka i alternativet när du lägger det i kundvagnen. Men det är bara som så att man säga att Samsung "ligger före i utvecklingen". Alla features kommer förmodligen snart till Hitachin också. Plus att det tydligen inte ska vara något strul längre med att bränna till Hitachin, så att betala 500 :- extra nu känns faktiskt ganska onödigt. Du får även möjligtvis vänta längre på boxen då, och det är inte ens säkert att du får den.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brukar alltid få tag på samsung boxar till de som vill ha sådana. Kan i värsta fall ta några dagar extra. Klart det är säkert att man får det man beställer :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag brukar alltid få tag på samsung boxar till de som vill ha sådana. Kan i värsta fall ta några dagar extra. Klart det är säkert att man får det man beställer :-)
    Hehe, så bra. Anledningen till att jag skrev att det inte är säkert, var för att det står vid sidan där man ska beställa att när och "om" , så det gjorde mig lite fundersam bara.

    Jag själv däremot funderar på att införskaffa mig en Hitachi. Den ska ju tydligen vara mycket bättre nuförtiden enligt changelogarna. Fast en liten fråga: De säger ju att man tydligen inte behöver sätta booktype längre, och att allt fler media fungerar med senaste firmwaren, men gäller detta enbart de gamla Hitachi-läsarna, eftersom att det är andra releaser som gäller för nya V78? Är V78 "fortfarande" väldigt kräsen och vill bara ha Verbatim-skivor?

Liknande diskussioner

  1. Xbox Vs Xbox 360
    By mcimportmange in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 17:41
  2. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  3. bränt 360 spel med hjälp av psp
    By general_31 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 00:20
  4. Behöver hjälp med DVD Bränning
    By Danilak in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 10:47
  5. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •