Har surfat ett par timmar nu på detta forum för att se om jag kunde hitta en tråd som kund hjälpa mig med mitt problem.
Nu ä läget så här att en kompis till mig skulle ge sig på att flasha DVD spelaren i sin 360 maskin, modellen i denna är en Hitachi v78.
Nu kan man inte säga att han lyckades med detta utan jag vet inte riktigt vad han igenligen gjort.
Men han lämnade över den till mig för att se om jag kunde fixa denna.
Jag har lyckats hitta dessa 2 bin filer på nätet och laddat ner dem, som man kan skapa själv om man vill, orginalet och patchen.
Jag har testat med Maximus - 360 FIRMWARE TOOLBOX for Windows Ver 3.0, och jag kommer så långt så att jag kan hitta den i programmet, men sedan när jag ska skapa en backupp (raw dump) på orginal bin filen får jag ett fel meddelande om att filen inte blivit korrekt och om jag vill spara den ändå?
Så jag har provat att svara ja här men den verkar bli fel ändå.
Sedan när jag får nästa fråga om jag vill öppna den sparade filen får jag inte med den rätta informationen om vilken PCM version det är osv, all data är nollad även keyfilen varför??
När jag sedan ska flasha de olika sektorerna så får jag fram en lista på 20 olika sektorer istället för de 8 som det skall vara, så när jag påbörjar att flasha så får jag ett gäng felmedelande eftersom det är för många sektorer.
Sedan har jag provat med att försöka att återställa till orginalet och har även där inte lyckats med detta, när jag ska köra tillbaka till orginalet tar jag den nerladdade orginal bin filen och öppnar den.
Men sedan får jag problem igen när jag ska köra den "Read Drive and detect diferences" för där får jag ett medelande att programmet har hittat för många diferences.
Någon som förstår vad som kan ha hänt?
Går det att fixa eller ska han köpa en ny DVD-drive.
Kan PSXCARE fixa detta fel om jag skickar in den till dom ?
Kan jag lösa detta själv?
Hoppas på lite hjälp med mina frågor.
Bookmarks