Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hitachi v.078 problem.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Hitachi v.078 problem.

    Har surfat ett par timmar nu på detta forum för att se om jag kunde hitta en tråd som kund hjälpa mig med mitt problem.

    Nu ä läget så här att en kompis till mig skulle ge sig på att flasha DVD spelaren i sin 360 maskin, modellen i denna är en Hitachi v78.
    Nu kan man inte säga att han lyckades med detta utan jag vet inte riktigt vad han igenligen gjort.

    Men han lämnade över den till mig för att se om jag kunde fixa denna.
    Jag har lyckats hitta dessa 2 bin filer på nätet och laddat ner dem, som man kan skapa själv om man vill, orginalet och patchen.

    Jag har testat med Maximus - 360 FIRMWARE TOOLBOX for Windows Ver 3.0, och jag kommer så långt så att jag kan hitta den i programmet, men sedan när jag ska skapa en backupp (raw dump) på orginal bin filen får jag ett fel meddelande om att filen inte blivit korrekt och om jag vill spara den ändå?

    Så jag har provat att svara ja här men den verkar bli fel ändå.
    Sedan när jag får nästa fråga om jag vill öppna den sparade filen får jag inte med den rätta informationen om vilken PCM version det är osv, all data är nollad även keyfilen varför??

    När jag sedan ska flasha de olika sektorerna så får jag fram en lista på 20 olika sektorer istället för de 8 som det skall vara, så när jag påbörjar att flasha så får jag ett gäng felmedelande eftersom det är för många sektorer.

    Sedan har jag provat med att försöka att återställa till orginalet och har även där inte lyckats med detta, när jag ska köra tillbaka till orginalet tar jag den nerladdade orginal bin filen och öppnar den.
    Men sedan får jag problem igen när jag ska köra den "Read Drive and detect diferences" för där får jag ett medelande att programmet har hittat för många diferences.

    Någon som förstår vad som kan ha hänt?
    Går det att fixa eller ska han köpa en ny DVD-drive.
    Kan PSXCARE fixa detta fel om jag skickar in den till dom ?
    Kan jag lösa detta själv?

    Hoppas på lite hjälp med mina frågor.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har den inte lyckats flasha alls så kan vi enkelt fixa den.

    Annars kan vi alltid rädda den bara unique key finns kvar, kostar dock 1.300:- om vi måste löda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    Lyckades precis med en liknade sak datorjäven eller 360 hängde sig när den flashades har dock orgnycken kvar iallafall.

    Finns det inga sätt liknade dom still samsungdrivarna för att rädda fuckade hitachis

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hoppas det finns ett bättre sätt att fixa detta på, jag menar 1300:- känns jävligt surt och dyrt, när man kan köpa en NY DVD-spelare till 360 för 890:- och byta ut den andra och sedan flasha igen.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    Vart köper man nya drivar för 890:- då

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    chilliflash

    Får hoppas att chilliflash kommer till v78 så kan man komma billigt undan

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Red face

    Först får jag en varning för att jag har kringgått filtret ???
    Sedan tar dom bort mitt inlägg samt andras inlägg på denna tråden??

    Jag trodde att detta var ett fritt forum som man kunde skriva på??

    Här skrivs det till höger och vänster om hur man skall gås tillväga för att göra olagliga piratkopior på xbox spel, men sedan blir man varnad och raderad för en mindre strunsak.

    Jag tycker att det är ynkligt att man raderar ett inlägg bara för att jag svara på en fråga om var man kan köpa något som psxcare inte själva kan leverera.

    Jag trodde detta var ett fritt o demokratiskt forum men ack så fel jag hade.

    Skulle det nu visa sig att ni inte ser mer inlägg från mig på detta forum, så kan jag lova er att det beror på att jag blivit avstäng från detta forum pga att jag skrivit detta inlägg.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De flesta forum har regler. I det här forumet diskuterar vi inte vad andra chipsäljare har i sitt sortiment. Om forumet stryker det du skriver så är det väl UPPENBART att vi inte vill att man skriver det du skrivit, vad är då meningen med att försöka vara jättesmart och skriva om det med mellanslag??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  2. Hitachi eject problem efter flash!
    By perfekt73 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 21:52
  3. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05
  4. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  5. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 14:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •