Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Spel som hänger sig

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18

    Spel som hänger sig

    Har fått ett allvarligt problem med min 360.
    Många spel har börjat hänga sig efter en uppdatering via xbox live.
    Vad beror detta på? Är det lasern som verkar gjort sitt eller vad är det som står på?
    De spel som hängt sig är Test Drive, Ridge Racer och Battle for middle Earth.
    Det kommer inte upp någonting om att det är Dirty Disc utan det bara låser sig.
    Vad händer om man gör en systemåterställning? Försvinner alla uppdateringar från xbox live då med och kommer alla profiler jag skapat att försvinna?
    Alla spel som hängt sig är brännda och min firmwareversion är från mitten av Augusti och läsaren är Hitachi.
    MVH
    Mikael Bäck

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Kanske dags att uppdatera firmwaren, skulle jag tro, alternativt återställa firmwaren till original och sedan flasha om den igen?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Mina spel höll också på att hänga sig till och från. Spelet "fryste" och det vart en massa linjer över bilden. Ett tag senare startade inte boxen alls och jag hade drabbats av det berömda felet 0102 = Ring of death = tre röda lampor. Hoppas att inte din box är på väg in i fördärvet också...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Hmm jag börjar också tro att min firmware börjar bli gammal.
    Jag har inte börjat få upp några ränder än i alla fall. Fick du ränder i samma veva som spelen började hänga sig?
    MVH
    Mikael Bäck

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jag har nu gjort lite efterforskningar och tänkt efter vad alla spel som hängt sig har gemensamt och vad det kan bero på och här är vad jag kommit fram till.

    De spel som hängt sig har varit ganska gammla plus att min firmware är ganska gammal.

    Jag började med att försöka ta reda på vad speln har gemensamt och kom fram till att eftersom de är gammla så är de inte patchade med stealth-sektorer (PFI, DMI och PSN Lockdown). Möjligtvis så kanske Test Drive är det men jag kunde inte utläsa något ur NFO-filen. (spelet var för övrigt en DNL-release.)

    Nästa steg var att försöka lista ut vliken firmware jag har och jag tror jag har version 2.0 och den tror jag inte har stealthfunktion.

    Sista steget var att försöka lista ut varför det slutade fungera när jag uppdaterat xbox live och lösningen är enkel. Microsoft gillar inte piratkopierade 360:spel så microsoft gör sitt bästa för att stoppa de kopierade spelen.

    Slutsats: Eftersom spelen inte var stealthpatchade och eftersom jag ändå inte har någon stealthfunktion i min firmware så har microsofts uppdatering gjort så att min dvd inte gillar resten av xboxen vilket leder till hängningar.

    Lösning:Flasha till nyare firmware.

    Någon som tror att min teori håller?
    Last edited by mikael.beck; 2006-12-28 at 20:50.
    MVH
    Mikael Bäck

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Man kan ju alltid hoppas... Mina hängningar inträffade även på Rainbow Six och GOW vilka båda är nya spel. Dock hade jag liksom du Xtreme Firmware 2.0vilket kanske har något med saken att göra... Vad gäller ränderna så uppstod dom på själva "frysningen" dvs. inte före... Jag satt därför i godan ro och spelade och anade inte vad som komma skulle... På slutet blev frysningarna mer och mer frekventa och till slut blev det alltså "Game Over" för min konsoll... Den skickas iväg idag så jag hoppas att jag får tillbaka den hel så fort som möjligt...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Ränder har jag inte fått några än i alla fall, bara att det låser sig.
    MVH
    Mikael Bäck

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hallo.

    Har ett identiskt problem. 360n som jag inte haft några problem med sen jag köpte den i augusti/sep har börjat hänga sig sen jag testat den på LIVE. Undrar bara om du uppdaterat FWn och om det hjälpte med detta eller om problemet ligger i något annat.

    Mvh Martin

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Har det problemet ibland jag också, men det är så sällan och bara när 360n stått på ett bra tag, spel som hängt sig : FNR3 och TDU, TDU är förresten original.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Cod3 hänger sig ganska ofta på live. Enda spelet av ca 20 som hänger sig

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej, jag har haft min 360 i ett år utan några problem tills jag uppdaterade via live. Alla spel hänger sig nu och det e väldigt irriterande, jag har samsung-xtrme flashad. Har testat att göra en ´system reset´men funkar ej, kan man på något sett ta bort den uppdateringen för den funkade hur bra som helst innan.Tacksam för svar
    mvh Robban

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    västernorrland-kramfors
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Robie Visa Inlägg
    Hej, jag har haft min 360 i ett år utan några problem tills jag uppdaterade via live. Alla spel hänger sig nu och det e väldigt irriterande, jag har samsung-xtrme flashad. Har testat att göra en ´system reset´men funkar ej, kan man på något sett ta bort den uppdateringen för den funkade hur bra som helst innan.Tacksam för svar
    mvh Robban
    erm? varför skriver du en ny post i en annans. gör en egen så lär du få svar snabbare om du ens får svar här.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    va? Det e ju samma problem jag har som är i tråden. Vem tror du att du är? Någon som vil bestämma vad man ska skriva. lägg ner det

Liknande diskussioner

  1. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09
  2. Hänger sig! tacksam för hjälp
    By jose in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-30, 20:54
  3. Spel Problem - Xboxet hänger sig
    By Castel in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 09:34
  4. Spel som hänger sig, varför?
    By LauGen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 15:06
  5. problem med spel som hänger sig
    By mart1n in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •