Hej!
Jag min glada amatör bestämde mig för att uppgradera mitt firmware nu när firmwareversionen har nått 5.1, jag har sedan tidigare en fullt fungerande firmwareuppgraderad maskin som funkar bra men blev sugen på några av dom sakerna som v5.1 erbjuder som; stöd för dvd+r, tyst läsarläge, inget mer "open tray" meddelande när man byter spel osv.
Jag öppnade xboxen utan större problem med hjälp av videoguiderna som finns på you tube och laddade ner "XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks" via en bittorentsida. Men det var ungefär här jag stötte på problem, jag har aldrig själv genomfört hela flashningsprocessen utan övervakat polaren när han gjorde det på min maskin. Jag vet inte vad jag ska göra nu i detta läget, jag anar att jag ska hämta min "orig.bin" från xboxens dvdspelare men det fanns inget sådant program inkluderad i "XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks", är det kanske så självklart att man ska köra det här "mktflash.exe" att man inte skriver ut det, eller ska man göra på något annat sätt för att få tag på xboxens firmware?
Sen undrar jag om det är så enkelt som det står i readme.txt på denna firmwares version att man enbart ska lägga "orig.bin" i samma mapp där "Make Xtreme firmware" och "X360SAM" finns och dubbelklicka "Make Xtreme firmware" så ska "orig.bin" fixas med automatik och därefter ska man använda mktflash.exe igen för att föra tillbaka den nu uppgraderade "orig.bin" till xboxen?
Har jag förstått det hela rätt att man inte måste markera delar av en crackad firmware och klistra in i min egen originalfirmware på en given plats?
Vad är korrekt kommando för att kopiera xboxens "orig.bin" och vad skriver man för att skriva över xboxens firmware?
Tack på förhand
/MoFa
Bookmarks