Hej.
Vilken är den senaste xbmc-cvs T3CH?
Jag kör med 2006-09-08. Har även sett att det fins en Xbmc-svn T3CH, dom har väl inte bytt namn? Tycker det va ett tag sen det kom en ny CVS version nu eller finns det nyare än 2006-09-08?
Mvh.Fredrik
Hej.
Vilken är den senaste xbmc-cvs T3CH?
Jag kör med 2006-09-08. Har även sett att det fins en Xbmc-svn T3CH, dom har väl inte bytt namn? Tycker det va ett tag sen det kom en ny CVS version nu eller finns det nyare än 2006-09-08?
Mvh.Fredrik
Xbox v1.6
SmartXX v3
HD 200 GIG
Lcd Display
High Definition AV PACK Original
Mmm, senaste jag kan hitta på FTP:
XBMC-SVN_2006-12-25_rev7428-T3CH.rar
XBMC-SVN_2006-12-25_rev7428-T3CH.sfv
Ganska ny, eller?
Men det är väl inte en CVS eller?
Xbox v1.6
SmartXX v3
HD 200 GIG
Lcd Display
High Definition AV PACK Original
På FTP'n ligger den sista T3CH-kompilerade som är från CVS'en
Den är daterad 13:e november (XBMC 2.01)
Efter det finns bara SVN, eftersom man slutat med CVS.
Var hittar man Xboxmediacenter.xml? Den finns inte på min xbox ixbmc mappen. BAra en default.xbe. Vad ska man göra? Hjälp
Den finns inte i de nya versionerna. Inställningarna är på andra ställen.
Vad är det du behöver göra?
Det är om man behöver göra dom inställlningar som man ska göra i den. Varje gång man letar efter nått man ska göra så nämns den filen. Jag ska aktivera web i xbmc och kunna göra inställningar från datorn. Hur gör man?
De flesta inställningarna gör man nu i XBMC direkt. Leta runt lite bland inställningarna så hittar du var du aktiverar web-funktionen.
JAg har aktiverat webfunktionen men får inte kontakt. Vet fortfarande inte hur.
Då är det något fel som är trasigt
Får du något felmeddelande i webbläsaren? I xbmc.log?
Nej. Man kanske ska använda en gammal xbmc?
Det kan du ju göra om du vill. Jag använder 2.01 och den funkar bra för mig. (även web)
KAn man få en kopia av dig?
Vad är skillnaden mellan SVN och CVS?
Bammo: CVS användes fram till november eller nåt. Nu används SVN istället. Eller var det de tekniska skillnaderna du var ute efter? Prova här
styrtech: t3ch släpper sina versioner via ftp'n på xbmp.uk.xbins.org, du kan hämta den där. kontonamn/lösenord hittar du lätt via sökfunktionen.
Last edited by frejac; 2007-01-06 at 17:02.
Om man skulle redigera genvägar i det gammla XBMC så använde man XboxMediaCenter.xml filen. vad jag har förstått så finns inte den i nyare ver. Hur redigerar jag genvägarna i mitt nya XBMC?
Xboxmediacenter.xml heter numera sources.xml och ligger under /UserData. I de senare versionerna av XBMC skapas denna fil första gången XBMC startas.
Annars finns det ju en websida där han lägger ut sina releaser. Lite smidigare än ftp! http://t3ch.yi.se/
Bookmarks