Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Flasha en redan flashad enhet?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19

    Flasha en redan flashad enhet?

    Hej!

    Jag undrar om det är möjligt att flasha en redan modifierad firmware till en nyare firmware utan att först återställa originalfirmwaren i xboxen?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det "beror på" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Hmm jag har för avsikt att flasha min samsung maskin igen, just nu kör jag en ganska tidig firmwareversion(vet ej vilken exakt) men gjorde installationen för några månader sedan. Nu vill jag flasha den på nytt till version 5.1. Men jag är orolig att det inte ska gå att flasha om den eftersom jag inte kan hitta min diskett med orig.bin någonstans, den är helt enkelt borta.

    Hansi skulle jag kunna lämna in den och få den fixad till 5.1 fast jag inte har original firmwaren intakt?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du behöver inte ha orginalfirmwaren om den fungerar. Då är det bara att läsa av firmwaren och ta ut nyckeln.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, inga problem med att uppdatera den, det är ju bara nyckeln som behövs och den får du ju när du läser ur din firmware ur läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Så skönt att höra! Trodde jag satt i klistret där rejält nu när min orig.bin är som bortblåst.

    Men finns det något sätt för mig att återskapa min original firmware? Skulle det vara möjligt att hämta dom sektorerna som är unika för min dvdspelare på min nuvarande firmwareversion och sen "låna" dom andra sektorerna från en annan originalfirmware? Eller alla Toshiba-Samsung firmware ser helt olika ut?

    Sen tänkte jag passa på att fråga om jag bestämmer mig för att själv flasha min dvdspelare på nytt, måste jag tänka på något särskilt eftersom jag redan har en flashad dvdspelare? Läste något i firmware 5.1 readme men förstod inte riktigt vad där stod.
    Last edited by MoFa; 2006-12-29 at 22:42.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara att ta en ms25 eller ms28 (se etiketten på din dvdläsare) original firmware och lägga in din nyckel så är den som från fabriken sedan.

    Jag brukar alltid "recovery" flasha alla samsung förutom original ms25, då är det aldrig några problem. Dvs stänga av innan man väljer sata kanalen i mtkflash och sedan sätta på igen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Jag har en ms25, Hansi du skulle inte kunna tänka dig att skicka en orörd ms25firmware till mig så att jag kan ta min unika nyckel och återskapa en originalfirmware?

    Jag skulle även gärna vilja ha reda på vilket sektorsintervall som är unikt för just min dvdspelares firmware så att jag kan sätta samman en originalfimware på rätt sätt.
    Last edited by MoFa; 2006-12-30 at 13:22.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag kan skicka en ms25 om du vill ha en nu på en gång.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    tack gärna!

    adressen finns i förra inlägget, stort tack för hjälpen!

    Om du vet vilka sektorer som är unika för dvdspelaren så skulle jag gärna vilja veta det för att sätta samman en komplett originalfirmware
    Last edited by MoFa; 2006-12-30 at 00:35.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Om man har en hitaci behöver man tänka på ngt speciellt eller är det bara att flacha?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Hmm jag har inte fått någon firmware av någon....
    Last edited by MoFa; 2006-12-30 at 13:23.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Din mail är borta. Skriv din mail så skickar jag den på en gång.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Stort tack för hjälpen
    Last edited by MoFa; 2007-01-03 at 18:46.

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Weeh du får gärna skicka nu

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag han inte få din mail innan jag for iväg. Och nu har jag inte med min laptop men jag skickar så fort jag kommer hem.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Någon som har en ms25 firmware? Jag tar tacksamt emot på min mejladress ovan.

    /MoFa

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Nu har jag skickat ett ms25 firmware.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Stort tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. Garantiärende på flashad enhet?
    By Drem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:52
  2. Flashad FW, vill flasha om men är utan key
    By nu1mlock in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 17:04
  3. Flasha Bios på flashad xbox???
    By Jomans in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-11, 17:43
  4. Flasha om bios via en flashad xbox???
    By Gron in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-03, 10:46
  5. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •