Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: vilket chip är bäst ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    vilket chip är bäst ?

    Som frågan lyder så undrar jag vilket chip som är bäst till Xbox360 ?

    MVH Stoffe

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Det är bäst att flasha. Imho finns det inget bra chip.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hur flashar man 360 ??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Läs FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    E-town
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag tycker du ska sattsa på nya nme chippet version 1,2 funkar klockrent för mig har hitatchi läsare i min xbox...inga problem alls

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Moulden Visa Inlägg
    Jag tycker du ska sattsa på nya nme chippet version 1,2 funkar klockrent för mig har hitatchi läsare i min xbox...inga problem alls
    Att lädda in ett chipp i en 360 när boxens säkerhet inte är knäckt än är det dumaste man kan göra just nu!

    ingen menning och sedan har 2 chipp i den när dom riktiga chippen kommer.
    Ingen menning att ha ett chipp som gör precis samma saker som om du skulle flasha den med program.

    Men de klart folk köper massa skit nu för tiden tex PS3
    fast de klart PS3 finns kvar i många butiker men ingen som vill ha skiten

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PS3 äger 360 för oss som inte vill att det skall låta som en konstant pågående traktorolycka i vardagsrummet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Ingen menning att ha ett chipp som gör precis samma saker som om du skulle flasha den med program.
    Jaså du? På den "gamla" xboxen kan man ju som bekant softmodda, ändå ser jag extremt mycket fler chippningar än softmoddningar. Varför? Jo, just därför...

    Det ända dåliga med att chippa jämfört med att flasha (om man har bra lödvana och löder dit NME1.2) är väl at nme inte kan köra DVD-5 skivor... I dagsläget så finns väl inte möjligheten at göra en backup på DVD-5 skivor har jag för mig, så då spelar det väl ingen större roll just nu, men senare kanske det är bättre med en flashning... Eller så tar man sig bara råd till DVD-9 skivor...
    Last edited by Blixten100; 2006-12-31 at 13:08.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Blixten, det där var en riktigt dålig jämförelse. Blanda inte in xbox för där har chippen en helt annan betydelse. Att chippa sin 360 är fortfarande sämmre än att flasha.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag tycker inte det var en dålig jämförelse, men det är ju bara en åsikt (precis som din)... Min jämförelse var mot uttrycket "Ingen menning att ha ett chipp som gör precis samma saker som om du skulle flasha den med program." På 360 så gör det i princip samma sak om man chippar som om man flashar, och på xbox så gör det också i princip samma sak om man chippar som om man softmoddar. Att det har en helt annan betydelse att chippa/softmodda en xbox spelar ingen roll, då dom två tillvägagångs sätten jag jämför har samma effekt... Men som sagt, en åsikt är bara en åsikt, som är mindre rätt eller fel i olika personers tycke.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NME360 chippet stänger av sig när du kör originalspel samt kan stänga av nätverket när du kör backuper. Värdet av dessa funktioner är upp till var och en att bedöma, just nu fungerar ju de flashade xboxarna bra och är ju lättare att uppdatera med de senaste patcharna.

    Har du NME360 chip måste du även köra ett program som lägger in securitysectorn så som NME chippet vill ha den på de flesta releaser du laddar hem, men det tar bara ett par sekunder att göra.

    Jag gör det numera på alla mina testskivor så att dom skall fungera oavsett hur xboxen är modifierad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    med chip... kan man blir avstängd från xbox live då? lr e det helt omöjligt att man blir det?

    edit: har nu läst att dom flesta rekommenderar flashning... jag tycker det verkar vara en bra metod men det enda som jag inte tycker om e att man blir bannad från live. jag vill ändå kunna ladda hem nya patchar å saker till olika spel.

    finns det nåra firmware som funkar bra.

    jag tror jag har en hitachi men vet inte vilken version det e

    sen e jag lite förvirrad oxå över hur man ska bränna spel. har läst massa saker men jag blir inte klokare av det heller
    Last edited by jonapaloma; 2007-08-05 at 23:54.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man blir INTE bannad från live om man flashar med senaste firmware (iXtreme 1.2)

    Jag är ganska säker på att man blir bannad om man kör backuper med NME chippade 360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    hehe ok... men asså blir lite mer förvirrad... har ju läst massor av inlägg om att det inte e säkert fortfarande å flasha. för att man KAN bli bannad från live.

    men du menar kanske inte 100% säkert att man inte blir bannad.

    det jag kan klara mig utan med live e att kunna spela online, ladda hem demos å sånt. det enda jag vill med live e att ladda hem så att man kan förnya laguppställningarna i NHL 07, NHL 08 typ.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen har blivit bannad med iXtreme 1.2

    Men det kan ju hända i framtiden att man blir bannad, ingen vet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    asså äre om man bara typ använder live å spela genom som man blir bannad lr kan man blir det bara man gör nåt som har med live å göra?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använder du aldrig live så spelar det ju ingen roll om du blir bannad från live...men live är trevligt så man får updates till både 360:an och de spel du spelar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok men frågan var om måste spela genom live för att bli avstängd lr om man bara blir det genom å använda det lite

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du blir bannad om xboxen upptäcker att du använder piratkopior/backups. Boxen "kommer ihåg" det och laddar upp informationen den samlat om/när du ansluter till live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    så svaret e alltså att man blir bannad hur man än gör när man använder live

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    en annan sak... hur gör man för att veta vilken version man har på dvdn... har sett på bild att min har en hitachi men jag vet inte vilken version :S

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Du får plocka isär xboxen och kolla på etiketten på dvd'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok men finns det inget annat sätt... om man öppnar det så försvinner ju garantin:S

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    du får öppna den snyggt och försiktigt så att det inte syns att du har öppnat den
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok men det e inget garantimärke lr nåt som bryts om man öppnar det

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jo det sitter ett sigill bakom faceplaten.... men är du bara lite försiktig så kan du öppna boxen utan att förstöra den.
    I värsta fall kan du ju köpa ett nytt sigill från psxcare
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    synd... det borde finnas ett bättre sätt... lr att det stod på boxen som det gör med ps2

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  2. Vilket chip är detta??
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 12:47
  3. Vilket chip är bäst??
    By no_limit in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-20, 10:58
  4. Vilket chip passar bäst?
    By preemlover in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 00:46
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •