Har en xbox med xenium.
När jag startar xbox då kommer meny
-launch menu
sen kommer
Add a new item
trycker jag på den då kommer tre alternativ
TSOP flash hard disk
Där vet jag inte vad ska jag göra.
Snälla kan någon hjälpa mig
Har en xbox med xenium.
När jag startar xbox då kommer meny
-launch menu
sen kommer
Add a new item
trycker jag på den då kommer tre alternativ
TSOP flash hard disk
Där vet jag inte vad ska jag göra.
Snälla kan någon hjälpa mig
"hard disk" är väl fortfarande inte fungerande efter alla dessa år.
TSOP = det item du addar kommer starta xboxens originalbios från "tsop" flashminnet på moderkortet. Jag rekommenderar att du "addar" TSOP och kallar den för "retail" eller "original" bios. Kan alltid vara bra att ha i menyn.
FLASH = chippets minne, där har du plats att lägga flera olika biosar. När du valt flash så får du upp olika alternativ för hur du skall lägga in det nya bioset, t.ex. från fil på hårddisken eller från en skiva i dvdläsaren. Du skall lägga in t.ex. evo-x M8PLUS eller ett X-ecuter 2 bios med den här funktionen.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det är ingen fel på hårdisk
utan jag hade ett namn under luanch meny som hete innan m8-A
nu är den borta barn raderade den.
Nu kommer jag till meny där det står add a new items
när jag väljer tsop så skriver jag (retail )
och sen vill jag köra från den men då kommer ingenting bara grön och svart skärm med någon text som inte går att läsa
när jag väljer (flash)
så kommer olika bokstever som på data olika enheter:
C:\ bios bukc upp trainers, skin, evoluitonx build
E:\
F:\ finns games och några andra filer
x:\ olika ttl filer
y:\ finns ingenting under
Z:\ finns ingenting under
Jag vet inte vad ska ja välja
Skulla tacka mycket för hjälpen
hur ska jag göra detta
Du skall lägga in t.ex. evo-x M8PLUS eller ett X-ecuter 2 bios med den här funktionen
Du kanske kan hitta något bra bios under c:\bios, men har du otur ligger bara gamla ej användbara versioner där.
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det stämmer jag har hitta bara gammla men den vill inte köra från dJag har lada när på data nya M8 tror jag men den är bara en BIN fil
jag har provat att bränna med nero och det gick inte.
Jag har brännt inna med CUE fil
Men nu har jag bara bin fil
Ja bioset är en .BIN fil men det är INTE en sådan "cd image.BIN" fil som brukar ha en .cue fil i sällskap.
Bränn den på samma sätt dom du bränner .jpg, .doc, .txt, .avi osv filer i ditt brännprogram. Lägg gärna till mer än bara m8.bin filen, lägg på en .avi film eller nåt så att du fyller ut skivan ordentligt så får xboxen av någon anledning lättare att läsa skivan.
Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas.
Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File-menyn
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Ja, pege, men nu pratar vi om en bios.bin fil så rör inte till det mer än nödvändigt
hur funkar det här med xbin ftp..... jag kommer in o kan kolla vad som finns men fär acces denied när jag ska ta hem nån fil.... använder filezilla ftp program
//Mange
Jag testade nyss och det funkar för mig ... Vilken klient du har spelar ingen roll ..
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
va e de för fel då när jag kan browsa på servern men när jag vill ta hem nåt så e det acess denied
kan nån hjälpa mig snälla fattar inte vad felet är....
Bookmarks