Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: xenium xbox problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Unhappy xenium xbox problem

    Har en xbox med xenium.
    När jag startar xbox då kommer meny
    -launch menu

    sen kommer
    Add a new item
    trycker jag på den då kommer tre alternativ
    TSOP flash hard disk

    Där vet jag inte vad ska jag göra.
    Snälla kan någon hjälpa mig

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "hard disk" är väl fortfarande inte fungerande efter alla dessa år.

    TSOP = det item du addar kommer starta xboxens originalbios från "tsop" flashminnet på moderkortet. Jag rekommenderar att du "addar" TSOP och kallar den för "retail" eller "original" bios. Kan alltid vara bra att ha i menyn.

    FLASH = chippets minne, där har du plats att lägga flera olika biosar. När du valt flash så får du upp olika alternativ för hur du skall lägga in det nya bioset, t.ex. från fil på hårddisken eller från en skiva i dvdläsaren. Du skall lägga in t.ex. evo-x M8PLUS eller ett X-ecuter 2 bios med den här funktionen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    xenium

    Det är ingen fel på hårdisk
    utan jag hade ett namn under luanch meny som hete innan m8-A
    nu är den borta barn raderade den.
    Nu kommer jag till meny där det står add a new items

    när jag väljer tsop så skriver jag (retail )
    och sen vill jag köra från den men då kommer ingenting bara grön och svart skärm med någon text som inte går att läsa

    när jag väljer (flash)
    så kommer olika bokstever som på data olika enheter:
    C:\ bios bukc upp trainers, skin, evoluitonx build
    E:\
    F:\ finns games och några andra filer
    x:\ olika ttl filer
    y:\ finns ingenting under
    Z:\ finns ingenting under

    Jag vet inte vad ska ja välja
    Skulla tacka mycket för hjälpen

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    xenium

    hur ska jag göra detta
    Du skall lägga in t.ex. evo-x M8PLUS eller ett X-ecuter 2 bios med den här funktionen

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske kan hitta något bra bios under c:\bios, men har du otur ligger bara gamla ej användbara versioner där.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    xenium

    Det stämmer jag har hitta bara gammla men den vill inte köra från dJag har lada när på data nya M8 tror jag men den är bara en BIN fil
    jag har provat att bränna med nero och det gick inte.
    Jag har brännt inna med CUE fil
    Men nu har jag bara bin fil

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja bioset är en .BIN fil men det är INTE en sådan "cd image.BIN" fil som brukar ha en .cue fil i sällskap.

    Bränn den på samma sätt dom du bränner .jpg, .doc, .txt, .avi osv filer i ditt brännprogram. Lägg gärna till mer än bara m8.bin filen, lägg på en .avi film eller nåt så att du fyller ut skivan ordentligt så får xboxen av någon anledning lättare att läsa skivan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas.
    Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File-menyn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, pege, men nu pratar vi om en bios.bin fil så rör inte till det mer än nödvändigt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hur funkar det här med xbin ftp..... jag kommer in o kan kolla vad som finns men fär acces denied när jag ska ta hem nån fil.... använder filezilla ftp program

    //Mange

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jag testade nyss och det funkar för mig ... Vilken klient du har spelar ingen roll ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    va e de för fel då när jag kan browsa på servern men när jag vill ta hem nåt så e det acess denied

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    kan nån hjälpa mig snälla fattar inte vad felet är....

Liknande diskussioner

  1. Xbox Live problem med att ansluta!
    By Rev in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 20:49
  2. Xbox -> NTSC/PAL problem.
    By martinez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 00:39
  3. Xbox med Xenium
    By morgannyqvist in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 11:48
  4. Xbox live problem!!!!
    By 0belix in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 15:32
  5. Problem med FTP till Xbox.
    By brasses in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •