Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: spela spel från hdd

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    spela spel från hdd

    Kan man föra över nerladdade spel från datorn till 360 utan att bränna dem på en skiva? precis som man kan med xbox 1, att lägga dem på hårddisken?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej går icke
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Så den enda anledningen att köpa en 360 med hdd är att man kan lägga in musik och film på den+gamesaves såklart?

    Klarar man sig med minneskort för gamesaves eller är det för lite utrymme för dem?
    Funderar på om jag klarar mig med en 360 core eftersom jag inte kommer använda den till varken musik eller film...eller finns det nån annan fördel med hdd, som kortare laddtider på spel eller liknande?

    Tacksam för svar

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En del spel kanske har så mycket extra downloadable content att det blir trångt på minneskortet. Test Drive Unlimited får ju t.ex. nya bilar med jämna mellanrum.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Om du har en plasma/lcd/projektor så vill du nog använda hdkablarna som du får med när du köper premium så då kan du ju lika gärna köpa premium. Annars så tycker jag att man klarar sig ganska långt med minneskort.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    fuckin horor...får spel...har liksom pejat 4000 för en fuckin xbox och nu ska jag ha 2 spel....e riktigt psykos de fucka lätt up början på det nya året. sen inte nog med att man inte kan lägga dom på hårddisk..man måste ha stationär dator med DL-brännare för att ens kunna bränna spel. blev lite glad när jag kom på att vanliga xbox spel får plats på dvd. brände spel och sen helt plötsligt går det shi att spela dom spelen heller de måste typ va original spel (även om xboxen är moddad)..ser ingen logik alls i det...det sämsta av allt (enligt mej) ...INGA EMULATORER...dvs inget super nintendo. nintendo sega...osv (vilket jag såg fram emot mest efter saints row)....så bill gates sug en kuk och jag önskar verkligen något riktigt smärtsamt händer den snubben. tänk han är rikast i världen...jag går på soc...och han har blåst mej på 4000 kr...rättvist?

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
    fuckin horor...får spel...har liksom pejat 4000 för en fuckin xbox och nu ska jag ha 2 spel....e riktigt psykos de fucka lätt up början på det nya året. sen inte nog med att man inte kan lägga dom på hårddisk..man måste ha stationär dator med DL-brännare för att ens kunna bränna spel. blev lite glad när jag kom på att vanliga xbox spel får plats på dvd. brände spel och sen helt plötsligt går det shi att spela dom spelen heller de måste typ va original spel (även om xboxen är moddad)..ser ingen logik alls i det...det sämsta av allt (enligt mej) ...INGA EMULATORER...dvs inget super nintendo. nintendo sega...osv (vilket jag såg fram emot mest efter saints row)....så bill gates sug en kuk och jag önskar verkligen något riktigt smärtsamt händer den snubben. tänk han är rikast i världen...jag går på soc...och han har blåst mej på 4000 kr...rättvist?
    Du kanske skulle varit smart att läst dig till vilka flashningar/chip som fanns tillgängliga och vad dom innebar innan du "kastade" bort 4000 då, do your homework boy....

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    ....yeyeye i know dat ...vad menar du? är det någon större skillnad? vad är flashningar/chip? vad är skillnaden...allt jag vet är att jag köpte en extreme moddad xbox premium...vet inte vilken läsare fick reda på efter att det fanns med olika...jag är en playstation människa egentligen men tänkte köpa en xbox360 så länge tills ps3an sänks i pris. någon som vet om man kommer kunna ha emulator till ps3an? eller spela brända ps2 spel? om det inte är en för orelevant fråga

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Då du redan har den färdig flashad så behöver du egentligen inte veta vilken spelare du har, fast vill du veta så är det bara att skruva upp xboxen och kolla på ettiketten på dvdn, om jag inte minns fel.
    men då du redan har en flashad så är det bara att bränna och se glad ut, dom flesta nya spelen är patchade och klara, bara att bränna i clone cd skulle inte spelet vara patchat så står det i .NFO filen,

    gillar du shooters spel kan jag rekommendera Gears of War, Fear, Ghost Recon Advanced War Fighter.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
    fuckin horor...får spel...har liksom pejat 4000 för en fuckin xbox och nu ska jag ha 2 spel....e riktigt psykos de fucka lätt up början på det nya året. sen inte nog med att man inte kan lägga dom på hårddisk..man måste ha stationär dator med DL-brännare för att ens kunna bränna spel. blev lite glad när jag kom på att vanliga xbox spel får plats på dvd. brände spel och sen helt plötsligt går det shi att spela dom spelen heller de måste typ va original spel (även om xboxen är moddad)..ser ingen logik alls i det...det sämsta av allt (enligt mej) ...INGA EMULATORER...dvs inget super nintendo. nintendo sega...osv (vilket jag såg fram emot mest efter saints row)....så bill gates sug en kuk och jag önskar verkligen något riktigt smärtsamt händer den snubben. tänk han är rikast i världen...jag går på soc...och han har blåst mej på 4000 kr...rättvist?

    hahahah, äru en såndära turk eller?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    smygrasse känner en lukt av en sådan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Spela gamla spel?
    By anca in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 11:32
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  5. Spel på HDD
    By Grizzly in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 16:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •