Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Filmer + xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Filmer + xbox360

    Har en liten fråga angående filmer på xbox360. Skulle det funka att bränna ner några avi filmer (700mb-1400mb) på en DL skiva och bara spela upp skiten i 360n, eller måste jag göra något speciellt innan?

    tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Streama med tversity www.tversity.com verkar vara det som är hetast nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Streama med tversity www.tversity.com verkar vara det som är hetast nu.
    Har testat det men får inte igång det riktigt bra. Beställde precis 20p verbatim skivor och är grymt sugen på att bränna ner några filmer


    Funkar det inte att bränna filmerna som dvd-filmer och spela upp på boxen med MS egna dvd-playback funktion?
    Last edited by dapi; 2006-12-30 at 19:59.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo du kan alltid bränna som DVD filer. Det fungerar på på de flesta dvdspelare inklusive playstation 2, xbox och 360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hur bränner man vanliga .avi filmer och liknande som dvd-filer då? Ursäkta att jag tar er tråd men jag skulle gärna vilja veta det

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    Om du ska bränna avi som en dvd-film så måste du först konvertera filmen. Finns diverse program som klarar det. De filer som man bränner till dvd kallas för .vob.
    Jag rekomenderar "Convert X to Dvd" som är rätt simpelt.
    När du är färdig med att konvertera så startar du nero och väljer att du vill bränna dvd-film. Sen drar du in alla filer som du fick in i "VIDEO_TS"-mappen i nero.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Okej! Då tackar jag för det så ska jag testa sen! Ha det!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    hejsan, Tänkte jag skulle leka lite med att streama filmer,musik,bilder osv från pc till xboxen, Följe tv versity guiden då så klart. Allt gick rätt bra verkar det som, förutom att den hittar inte videosarna. Alltså mp3 och bilder gick bra, men när jag väljer video så finns bara de som låg inne från början. Någon vänlig själv som kan hjälpa mig vad som kan vara fel.?. kör ignom router, dock inte öppnat ngn port för routern ser lite konstig ut så lyckades inte med det, men eftersom musik å bilder funkar så borde det inte va det eller?.

    edit: läste ngn som sa att om man updaterar dashboard så kan man få som det är på music att man kan välja computer. Måste man köra live då?, kan de bli strul med spel sen istället och grejjor ??. eller finns det något annat sätt?, för jag har inte så jag får välja computer,,
    Last edited by stjarna1; 2007-01-06 at 13:47.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Uppdatera dashboarden i din 360..sen dyker det upp ett val under Videos-Computer..
    har du ställt in allt rätt så e det bara att välja film i trycka play o njuta..funkar klockrent för mej..tar dock en 15-20 sek innan filmen startas för buffring

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Men kan jag updatera den utan live eller måste in på live eller?. inkl, Är det ngn som helst risk för ngt att de spärrar ngt osv?, så man inte kan lira backup spel så att säga. då struntar jag hellre i filmer ;S

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Följer 5.1 ljudet med när man streamar från Datorn till Xbox360?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    ingen risk uppdatera bara

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Gött, Tackar funkar nu, Undrar hur det är, ingen möjlighet att fixa med subtitle eller?, iofs kan ju sätta ihop undertexten med filmen då borde det gå, men tänkte om man har den löst.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    I tversity funkar det med lösa undertexter...alltså .srt eller .sub-filer

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Funkar tversity med Windows xp till 360?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    jajamen kört det ett tag nu..klockrent

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    försämrar inte det programmet kvaliten på filmerna?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    nä. du kan ju välja vilken upplösning den ska streama i, dvs kan köra så mkt som din datorn pallar i real time, ;S. De blir kanoners.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Fick igång både x264 och .mkv-filmer idag med Tversity. filmer i 720P o 1080P funkar kanonbra.. Bilden e sinnesjukt bra ingen fördröjning eller nåt.. har inte speciellt vass dator så det borde funka för dom flesta..Hör av er om tips..kan kanske hjälpa till med nåt nu när man spenderat ett antal timmar pillandes med detta

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara å skriva en guide nu vettu! Så får du den klistrad å allt, massor med respekt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Ska ge det ett försök..lagt upp en enkel guide nu..ska göra den lite mer användarvänlig o lättförstålig i helgen

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Jag har lite problem, xvid verkar funka bra å streama, men mpeg de flesta gick ej, kanske inte har rätt codecs på datorn iofs, även fast de funkar på pc i media spelaren ??. och har dock ett litet problem till tror jag, har inte testat så mkt, går bara å spola i wmp format?, och även musik videos funkar kanon, men filmer långa verkar gå bra ett tag sen stannar de upp lite å sen kommer igång igen. datorn har ändå 1024 i ram å är en 3200+, dock har jag 1080i på xboxen har det ngn roll, ska ändra till 720 nu hörde det va bättre att ha så för spelen endå.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    kan inte heller spola i filmerna tyvärr..får nog vara nöjd med att deom spelas upp

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Media center & xbox360
    By equlajzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 20:18
  3. förälder som köpt Xbox360 behöver hjälp!
    By niko021 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 01:34
  4. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  5. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •