Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Microsoft HD-kabel eller någon med motsvarande kvalitet

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Microsoft HD-kabel eller någon med motsvarande kvalitet

    Hej!

    Om jag förstår det rätt så har microsoft slutat tillverka sin egna komponentkabel.

    Har ni (psxcare) någon motsvarande kabel med optisk utgång?
    om inte, den komponentkabeln som ni har, håller den bra bildkvalitet?

    Jag har nämligen redan joytech's komponentkabel med optisk utgång, och den har en spökbild i 720p. inte i lägre upplösningar eller i 1080i.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har tyvärr ingen bättre kabel än joytechs.

    Har vi haft kontakt tidigare? Jag har EN kund som klagat på ghostning i 720P. Du kanske bara har fått ett dåligt exemplar av kabeln?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Går det att få tag MS HD AV Pack någonstans? I Sverige eller utomlands?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Jag har beställt MONSTER CABLE XGL400 på ebay. 200kr med frakt, ska bli intressant o se hur det blir.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja berätta lite om den kabeln, jag har inte tittat på den i verkligheten och blir aldrig riktigt klok på hur det fungerar om man vill ha optisk utgång på den.

    När man läser informationen om den verkar det som om man MÅSTE köpa en speciell monster optisk kabel till den också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Jag har ju som sagt inte fått den än, men prcis som du säger så måste man köpa till en extra kabel, en MONSTER XLW100, som har optisk anslutning i båda ändarna men det medföljer en TOSLINK adapter som bla passar till Monster Cable XGL400.

    Jag kör stereo hemma så XGL400 passar mig förhoppningsvis bra. Jag ska berätta vad jag tycker om den när jag testat den ngn gång nästa vecka.

    Offtopic: Ikväll ska jag testa min nyinköpta komponent (orginal) kabel till Gamecube. Har väntat med att spela TP för detta.
    Last edited by Krissttoffer; 2007-01-25 at 13:58.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Nu har jag fått min monster kabel. Ska testa den ikväll.
    På rca sladdarna för bilden står det, Y,Cb, Cr. Jag trodde att boxen sände ut analoga komponent signaler.

    För övrigt en mycket robustkabel som ser ut att vara av kvalitet. Men det återstår ju att se

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp det där är analoga signaler :-)

    Men för att få optiskt digital ljud måste du alltså köpa en special kabel/adapter till den?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Ja precis! Och en sådan adapter medföljer när man köper Monsters optiska kabel (XLW100).

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så man måste köpa en till sladd i 600:- klassen för att få adaptern :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Det fanns endast en på ebay, men om du söker efter MONSTER XLW100 på ******* så är det en som säljer dessa för 285kr.
    Last edited by Krissttoffer; 2007-01-30 at 16:20.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Ja du får lista ut det själv tydligen

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    285:- för en optisk kabel är r*vkn*lleri!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    285:- för en optisk kabel är r*vkn*lleri!
    Håller med, men det är inklusive adaptern. Tillgång och efterfrågan.
    Men det är mindre än de 500 spänn jag fick ge för en orginal komponentkabel till gamecuben. Och bara hälften av de 600 som du trodde att det kosta.

    Bara le och var glad

Liknande diskussioner

  1. Problem med Auto-installer
    By jugbandblues in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:53
  2. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  3. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  4. Messiah - med eller utan region-fri DVD funktion ?
    By Chipz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-13, 11:11
  5. HJÄLP HANSI ELLER NÅGON PÅ PSXCARE
    By Erik in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-21, 21:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •