Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Aldrig haft en PSP vad ska man köpa och titta efter

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19

    Aldrig haft en PSP vad ska man köpa och titta efter

    Om man aldrig haft en PSP tidigare vad ska man köpa för en då? Är firmware 1.5 det bästa att ha?

    Jag vill spela främst xvid, divx, wmv och kolla på bilder och spela mp3. Men även använda PSP:n som kontroll till xbox XBMC via Wifi.

    Kan man surfa med PSP:n? och läste någonstans att man kanske kan koppla en extern hårddisk till den?
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Se till så det inte är högre FW än 2.8 och att det inte är nåt ta-082 mobo ... här har du en länk för att kolla det ... http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=7998
    Du kan streama till PSP från shoutcast, finns även en portad version av VNC och en massa andra roliga proggs ... Däremot är inte browsern så mycket att ha
    Last edited by Begga; 2007-01-01 at 22:11.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    TA-082 är inga problem längre så länge firware är max 2.71
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19
    Om det skulle visa sig att man har köpt en PSP med firmware 2.71 eller mer - går det att downgrada då?
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2.71 går alltid att nergradera.
    2.80 går att nergradera om det inte är ta-082 moderkort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19
    Ok,
    Kan man föra över bilder från digital kameran till PSP:n?
    Kan man även spela xvid/divx filmer och lyssna på mp3?
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Svaret är ja på alla dina senaste frågor ... Har själv satt upp en server som jag streamar film och mp3 från, bara jag har tillgång till en hyfsad wlan uppkoppling
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    66
    Respekt
    19
    Det låter som det lutar åt att införskaffa en PSP då =)
    Xbox v.1.4 Chip: DuoX2 Ice Edition, BIOS: EvoX M8 Plus, Video: PAL, Hårddisk: 120Gb, DVD-enhet: Thomson, Dashboard: Evo-X.Build 3935, XBMC: T3CH . PSP: 3.52 M33 svart ,Xbox v 1.6 Xecuter2 Winbond, XBMC, hårddisk: 160 Gb

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Begga:
    Vad använder du för serverprogram att streama med?
    Jag kör Dark_Alex senaste CFW

    //GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Servern står inte hemma hos mig utan en kompis som satt upp det mesta ... Är en plugin till PSPRadio som jag använder för att kunna se film ... Gud vad jag älskar PSP:n är verkligen en liten maskin med oändliga homebrew möjligheter ... God fortsättning allihopa och tack Psx-Care för det bästa svenska forum som finns för oss gamers/tekniknördar som vill använda vår hårdvara fullt ut ... GroGGmanneN jag återkommer hur det är uppsatt med streaming servern ... Har inte gjort nåt med den på flera månader
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Härligt!
    Det finns verkligen ingen anledning att inte förse sin prylpark med en PSP som har CFW. Det går ju att göra allt med den. Nästan skönt att det inte går att ringa med den
    Har spelat massa gamla goa PSX-lir under nyårshelgen. Funkar ju hur bra som helst....

    Väntar med spänning på hur streamlösningen ser ut, måste sätta upp en själv så man kan kolla film under täcket när resten av famlijen sover
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Liknande diskussioner

  1. Olika vilka filer man ska bränna?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 18:42
  2. Vad ska jag välja och hur gör jag?
    By Jehuty in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 15:34
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  4. Vad ska man göra??
    By Robbzki in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 16:29
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •