Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: TS-H943 .MS28 Flash åt hel**te?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Unhappy TS-H943 .MS28 Flash åt hel**te?

Skulle flasha in ny firmware på min TS-H943 .MS28 "Xtreme v5.1" körde guiden Flashing an MS28 Using the Bad Flash Recovery Method "textbook.pdf" från www.360Mods.net. Körde först xtreme boot maker och gjorde en bootbar USB pinne. Läsa ut firmwaren verkar ha gått bra, för jag fick en fil på stickan, orig.bin i backup mappen. Fortsatte till del 2 i guiden själva flashningen, gjorde precis som de stog i guiden men när jag slog på xboxen så kommer de upp nått medelande om att den inte kunde läsa filen blablabla. Efter de så kan jag inte öppna dvd luckan, tar några sekunder innan boxen stänger sig efter tryck på powerknappen, slår man på boxen blinkar de bara en röd lampa och dvd luckan går ej få ut! Vad kan ha hänt, är driven brickad eller finns de hopp?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Respekt
    22
    Prova att flasha tillbaka den till orginal med orig.bin som du lyckades läsa ur första gången du flashade dvd-driven. Fungerar boxen som den ska då kan du prova att flasha om den igen med xtrem firmware. Har själv flashat några stycken ms28 med 5.1 utan problem.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tryck in kablarna ordentligt, dom som sitter mellan 360:s moderkort och dvdläsaren. Den brukar bete sig sådär när ena kabeln inte sitter ordentligt intryckt på moderkortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    kablarna sitter som i berget. kan de bero på att man råka öppna dvd luckan efter firware backupen? så driven fastnat i modeB läge eller nått?

Kan inte köra tillbaka nån firmware för luckan åker inte ut.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Respekt
    22
    Låter som den är helt död om den inte vill öppna luckan... TS drivarna har inget mode B läge, det är bara hitachi vad jag vet som har mode A/B.

När du startar upp datorn, hittar du på dvd-läsaren i datorns BIOS ?
    Ifall den inte gör det är den med största sannolikhet trasig.

Hittas dvd-läsaren däremot av BIOS fungerar den och du borde kunna flasha tillbaka den till orginal.

Kan du läsa/skriva firmwaren till dvd-läsaren längre ?
    H78 iXtreme 1.2

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Respekt
    22
    Såg precis att Xtreme firmware 5.2 för TS-H943 släpptes. Tydligen har den uppdaterats med en funktion som jag tror kan vara lösningen på ditt problem...

klistrar ifrån releasen:
    A new firmware release for the Toshiba-Samsung xbox360 drive...

(v5.2) Disc-LockOn added for chronic open tray consoles.
    (v5.2) DVD Video disc problems fixed.

The new "Disc-LockOn" feature was specifically written for troublesome ms28 drives that refuse to boot all types of media. Disc-LockOn is additional laser calibration performed when disc inserted returns a cannot identify disc type error. This will not make a bad laser good, but it is the best you're going to get via software.
    H78 iXtreme 1.2

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Det där har ingeting med att dvdläsaren inte öppnas.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nä, den där är nog fett paj, troligen pga krypströmmar i jorden om du använde xboxen för strömförsörjning när du flashade istället för ett connectivity kit. Jordade du xboxens chassi mot datorns chassi t.ex.?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Jo glömnde bort att jorda skiten
    finns de nått att göra för att få liv i skiten eller äre bara att slänga xbox skrotet?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nä, den där är nog fett paj, troligen pga krypströmmar i jorden om du använde xboxen för strömförsörjning när du flashade istället för ett connectivity kit. Jordade du xboxens chassi mot datorns chassi t.ex.?
    Behöver man inte jorda om man kör connectivity kit? Funkar kitet som strömförsörjning till både Samsung ms25,28 och alla Hitachi läsare? I så fall måste man nog slå till på ett sånt. Man börjar ju få krum-rygg av att konka runt på det där "lilla" strömaggregatet....
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Fråga 1 :

Det här Xecuter 360 USB connectivity kit, De funkar för att koppla in xbox 360 samsung dvd med eller?.

Fråga 2

Jag har en samsung, vet dock inte om jag har ms25 eller 28, inte haft det så länge så antar 28, men till frågan Jag har extreme 5.0 firmware, har spelat 6 st spel, aldrig haft ngt problem med att byta spel å kunnat spela i x antal timmar i sträck utan problem. och även sett på bränd dvd film. Är det ngn mening att updatera till 5.2 då????. Tackar på förhand
    Last edited by stjarna1; 2007-01-02 at 21:33.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    1. Usb funkar ej till samsung.
    2. Jag kör första firmwaren som kom till samsungen och ser ingen anledning att uppdatera.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Connectivity kitet är för att ge ström till samsung och hitachi. Mycket trevligt tillbehör. Det är USB kitet som bara lämpar sig för flashning av hitachi.

Liknande diskussioner

1. Problem vid överföring av XBMC 2.
    By ski-doo452 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 18:53
  2. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 14:28
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 10:28
  4. X-ecuter 2 4979
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 14:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner