Hej, jag fick precis min xbox 360, men när jag startar min trådlösa handkontroll så händer det inget, den bara blinkar, verkar inte hitta xboxen.
vad kan vara fel?
Hej, jag fick precis min xbox 360, men när jag startar min trådlösa handkontroll så händer det inget, den bara blinkar, verkar inte hitta xboxen.
vad kan vara fel?
Tryckt på syncknappen på xboxen och sen på kontrollern?
Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!
Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också
Läs handboken. Först ska du sätta på konsolen, sedan trycker du på handkontrollen. Sedan trycker du på anslutningsknappen på xboxen (den lilla svarta), och efteråt guide-knappen på kontrollen (den minsta). Efteråt så ska det fungera.
Köpte en begagnad 360 med trådlös handkontroll som inte funkar. När man slår på den blinkar bara gröna ringen och syncknappen fungerar inte (händer inget när man håller inne den). Testade att koppla in mitt playn charge kit och då blinkar bara den gröna ringen med ett större intervall och under kortare tid.. någon som har en aning?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Alltså det är ju inte konsollens RF-modul som är paj, den syncar fint mot andra handkontroller. Det är bara just den här handkontrollen som inte går att synca mot någon av mina 360-maskiner. Någon som har tips på hur man felsöker/fixar?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Att den är trasig har jag förstått Min undran var alltså om det går att reparera och i så fall hur?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Tänkte mer specifikt om det är något man kan laga på själva kretskortet som orsakar det beskrivna problemet.
Kallödningar eller dåliga komponenter.
Nya handkontroller kostar ju inte så mycket o ses som förbrukningsvara :d
speciellt om man kör mycket TEKKEN
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Får invänta min T8H-mejsel och inspektera innanmätet
Då var den öppnad men den ser helt ok ut inuti. Fungerar dock fortfarande inte.. blinkar bara alla fyra sektioner i guidelampan. Ibland kan man få den att försöka synca men det resulterar aldrig i att den hittar konsollen (som givetvis också är i syncmode).
du kan juh kolla och se vilken komponent som du tror kan styra synken och testa att byta ut den... eller så kan du sälja kontrollen som resverdelskontroll och köpa dig en ny istället...
du kan juh annars använda den lite till experiment också
Google is your friend!
Play n Chargekablar har jag för mig "Parar" ihop handkontroller med 360 enheter... rätta mig om jag har fel...
/ Pendragon
ja play and charge kitet autosynkar, men dom kommunicerar väl fortfarande trådlöst har jag för mig, testade inte du att synka dom genom en sådan tidigare superboss?
Google is your friend!
Japp har testat med p&c-kabel och den syncar inte med den heller. Ökade intervall mellan blinkningarna och själva blinkningen går snabbare (alltså den blinkar till skitsnabbt när den väl blinkar men pausen mellan blinkningarna är längre). Får bli reservdelskontroll helt enkelt.
Ring Ms uppge serienummer på den så kanske de byter den åt dig
Du har ju ett års garanti på sånt.
/ Pendragon
Tjena,
Jag ringde till xbox supporten förra året och påstod att höger thubmknapp på min hk "kändes" sladdrig.
Dom skickade en ny direkt utan protest. Jag frågade om jag skulle skicka tillbaka den "trasiga", men svaret blev "kasta den i elektronikåtervinningen i kommunen"
Jag blev skitsnopen då paketet kom och en flång ny kontroll HALO EDITION, den jag hade var en vanlig vit.
Att tillägga är att jag spelar fortfarande på min vita. HALO paddan ligger i orörd i ett skåp.
Garantin dessutom gått ut på kontrollen.
Så, superboss det är bara att ringa o smöööra nu.
/360RFUN
Last edited by 360RFUN; 2009-11-19 at 20:13.
/ Pendragon
Bookmarks