Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: flasha ms28

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    flasha ms28

    Har problem med å flasha min samsung ms28 läsare.. har köpt ett via 6421 kontrollerkort på ebay.. då ska det väl inte spela någon roll vilken moderkort man har på datorn? Problemet är att jag får aldrig upp nåt så jag kan välja satakortet i dos.. den stannar innan. Måste jag "hex-editera" nåt? hur isf? Glad för all hjälp! //Henrik

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Via 6421 kort.

    Hej.

    Var köpte du kontrollerkortet från?
    Jag hittar inte någonstans i sverige, sen har jag kollat E-bay men de e fan ingen som skickar till Sverige.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Sök på VT6421A. Jag tycker det verkar som det är många som skickar till sverige. Jag köpte mitt på ebay iaf.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det finns att köpa på Ebay..billigt, typ 120kr inkl frakt

    Har fått flashningen att funka. körde Hex-edit på mtkflash, sen i dos satte jag
    in enable 0800 skivan en stund sen tog jag ut den och skrev samread (serial)
    då kom mitt VIA chip upp annars gör det inte det. Sen stängde jag av boxen
    och valde VIA Chipet sen starade jag boxen igen å då börjar den greja på..
    //Henrik

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Så det går att flesha ms28 ?
    Min kompis har en Samsung ms28 ,och han lämnade in den här i göteborg på ********** för de att de skulle flesha den ,men idag så fick han tillbaks den ,och de sa att den inte gick att flasha är de så dåliga eller går det inte flasha ms28 ?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    De är dåliga.
    Din kompis borde skicka den till psxcare istället.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Aaa får snacka med han

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får fan ta och hälsa på dom däringa göteborgarna, SÅÅÅÅ svårt är det inte att flasha en ms28 :-) Inte första gången jag hört talas om att folk får tillbaka sina 360 utan att dom blivit flashade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    HaxxHaris

    Vill inte sno kunder från PSXcare men eftersom du bor i götet kan jag göra det till dig, bor på hisingen, för en mycket liten summa pengar. MS28 är inte alls svårt, måste bara ha rätt Sata kort, ********** är inte bara dyra utan dåliga.

    Skicka ett mail till mig på (naaah, inte trampa min verksamhet på tårna här nu va) så hjälper jag din polare.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Hansi

    Ne det är ju inte svårt. Såg en annan annons på ******* för göteborg där en kille tog dubbla priset för Hitachi 0078 för att den "var så mycket svårare". Fan den är nästan enklast av dem alla via 360 Firmware Tool 3.0

    Finns ingen version som är svår sålänge man har rätt SATA kretsar i datorn. Annat var det för när inga trevliga program fanns, då var det lite darrigt.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    kanske va innan man kunde flasha 0078 utan plocka isär den,
    jag lyckades fixa min ms28 med hjälp av hansi :-)

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
    HaxxHaris

    Vill inte sno kunder från PSXcare men eftersom du bor i götet kan jag göra det till dig, bor på hisingen, för en mycket liten summa pengar. MS28 är inte alls svårt, måste bara ha rätt Sata kort, ********** är inte bara dyra utan dåliga.

    Skicka ett mail till mig på (naaah, inte trampa min verksamhet på tårna här nu va) så hjälper jag din polare.
    Aaaa jag bor också på hisingen ,vad har du för e-mail ?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    HaxxHaris

    De suddade ut min email, men kolla min profil så ser du den där.

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Jag lånar tråden lite.
    Är det så att VT6421A är det enda kortet som fungerar med ms28?
    Har ett VT6420 själv som jag flashat 4 Hitachis och 1 Samsung ms25 med.


    EDIT: Det fungerade klockrent!
    Last edited by Jonnte888; 2007-01-18 at 23:14.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja nu har jag fått mina kort iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Kommer det upp en hex-edit här då Hansi så man kan känna sig nöjd om man bestället ett kort av dig

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Jonnte888 Visa Inlägg
    Jag lånar tråden lite.
    Är det så att VT6421A är det enda kortet som fungerar med ms28?
    Har ett VT6420 själv som jag flashat 4 Hitachis och 1 Samsung ms25 med.


    EDIT: Det fungerade klockrent!
    Jag har VT6420 och det fungerar till alla Hitachi o Samsung läsare. Har bara modiferat mtkflash programmet.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    Kommer det upp en hex-edit här då Hansi så man kan känna sig nöjd om man bestället ett kort av dig
    Japp får jag bara en liten ledig stund någon dag. Eller så kanske någon annan hinner före :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Denna körde jag med, det gick alldeles utmärkt. sen sökte jag på google för att få reda på hur jag skulle göra. Kan man inte hitta den infon själv så ska man nog inte ge sig på att editera exe:n heller

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har jag fixat en mtkflash för vt6421 korten vi säljer.

    Jag har testat med MS28 drive utan problem med recovery method / "10 sekunders metoden" fast givetvis utan att vänta mer sekunder än vad jag behövt för att nå on-off knappen på connectivity kitet.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28559
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Fråga: måste man connectivity kitet för att flasha en MS28? eller finns det något annat sätt, om man utesluter HW modifikationer?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, du kan använda xboxen för strömförsörjning. Det är vi som flashar 20 boxar om dagen som behöver connectivity kit :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Gott, tackar för snabbt svar!

Liknande diskussioner

  1. Xtreme bootmaker med Ms28
    By Treeroot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 14:14
  2. SATA-kort till MS28
    By KungPung in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 13:46
  3. kvaddad sammy ms28??
    By hank in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 19:30
  4. Går samsung, utan handt. på kartong, att flasha?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 11:38
  5. Att Läsa av eller flasha Tsh943 Ms28 Fm med Mtkflash
    By Skevast in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 22:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •