Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Liteon EZ-DUB 16x Extern brännare

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Smile Liteon EZ-DUB 16x Extern brännare

    Liteon EZ-DUB 16x Extern brännare
    "Fullmatad extern brännare från Liteon som bränner DVD+R/RW, DVD-R/RW, DVD+R DL, DVD-R DL, DVD RAM, CDR/RW."

    Vad tror ni om denna brännaren? Tror ni den kommer att fungera med en flashad xbox 360?
    Sen om någon har lust att förklara lite lätt vilken typ av skiva som ska användas? DVD+R eller -R?

    Har inte hittat någon tråd med externa brännare så ifall någon har en så får ni gärna tipsa mig

    /diffen

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Jag kör en extern brännare - Lacie Porsche Design (det är en NEC rent tekniskt). Men den där funkar säkert också...

    Det måste vara +R. Hade du läst FAQ'n hade du inte behövt fråga.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ja det var dumt att jag inte kikade där. Men iaf, vad är det som är viktigt att tänka med på när det gäller brännare förutom +R?

    Jag har läst något om booktyp osv. Du kanske har lust att förklara lite?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Man behöver inte byta booktype om man har senaste firmware, fast jag har ändå för mig att alla Lite-On-brännare kan ändra till det? Tanka DVDInfoPro så kan du testa där och se om det går.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ändra till det hur då menar du?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör med en usb liteon hemma, fungerar finfint. Imgburn har inga problem att sätta booktype på den, permanent i eeprom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Okey, vilken modell är det du har? Hur sätter man booktype? Är imgburn det bästa alternativet för att bränna med en Liteon-usb brännare?

    Tacksam för svar

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I imgburn så klickade man bara på en ikon som såg ut som en bok :-)

    Nerladdningslänken till clone cd råkade vara sönder på deras hemsida när jag skulle bränna så det fick bli imgburn och eftersom det fungerade bra på alla sätt så såg jag ingen anledning att ägna tid åt fler programinstallationer...kan ju inte fungera bättre än att det fungerar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hehe okey, på så vis Nu återstår det bara och se vilken modell du har innan jag själv beställer mig en

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag får försöka komma ihåg den här tråden när jag kommer hem ikväll :-)

    Men jag tror inte det spelar någon roll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Okey, så du tror alltså inte det spelar någon roll. Hmm nästan så man ska slänga iväg en beställning hos siba då

    Finns säkert 100trådar om detta tidigare men eftersom du redan har samma märke på brännare som tänkt att skaffa kanske du har några tips på billiga skivor som passar?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör bara verbatim just nu
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det står kaxigt nog 16X Super AllWrite DVD Writer på min liteonkartong.

    Med EZ DUB

    Model SHM-165P6U02C ¨manufactured January 2006 står det på en etikett på lådan.

    Windows och imgburn säger att det är en LITE-ON DVDRW SHM-165P6S

    Current firmware version MS0F. Senaste på rpc1.org är MSOP...men det var ju fel, MSOR är senaste.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hehe okey!

    Tack för alla svar, la en beställning på EZ-Dub och får hoppas det fungerar När jag läst runt lite mer verkar det gå bra för de flesta med Liteon brännare.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har nu oxo en sådann brännare som du har Hansi, och undrar om du testat EZ-DUB knappen. Fungerar det att kopiera ett redan bränt spel med den knappen?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, jag avskyr sådana där användarvänliga prylar, jag vill ha kontroll på vad min dator pysslar med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Dual Layer Media, Brännare, Booktype
    By ufot in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 779
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 15:11
  2. Vilken brännare fungerar?
    By jupither in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 23:22
  3. Extern brännare som funkar?
    By J_B in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 23:36
  4. Extern dvd brännare som kan bränna fungerande 360 backups?
    By samhaingrim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 22:48
  5. extern dual layer brännare
    By EvilBoY in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 18:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •