Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Flashning av min Samsung

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Flashning av min Samsung

    Hej!

    Jag har precis köpt mitt xbox360, de första jag gjorde va att kolla in den här sidan för att se hur man chippade, blev överlycklig när jag läste att man bara behövde flasha om FW till dvd:en.

    Jag har bara ett litet problem som jag inte förstår mig på, jag kan påpeka att jag har sökt på google, kollat här på forumet och mycket annat för att hitta svaret själv.

    Som jag förstår så måste man komma in i DOS för att hämta sin orig.bin, men hur tar man sig in i DOS på winXP.
    Jag har ingen floppy drive så jag måste på nått sätt göra en boot DOS CD vilket jag inte kan förstå hur man gör :S

    Finns de nått lätt sätt att göra de här på?

    Jag har redan varit inne på http://www.bootdisk.com/, men han ska ju ha $4 för att man ska få ladda hem "Boot CD"

    Skulle vara ENORMT tacksam om jag kunde få hjälp då jag har försökt lyckas själv i 1½ dag utan framgång, jag är n00b som man kallar d =)

    Mvh
    Stefan Wester

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    19
    Du kan antingen använda ett usb minne eller en floppy. En skiva funkar inte då det i dos inte finns något sätt för mtkflash att spara originalFW. Använda xtreme bootmaker för att göra en bootbar diskett eller usbminne.

    Sen beror det lite på vad du har för sata kontroller i din dator, har du en ms28 så måste du använda dig av ett satakort med via chip och har du ms25 så kan du komma att behöva det likaså. Dock inte säkert. kan ju pröva och se.

    Postar en användbar guide: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=573693
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag tycker det är lättast att använda ett usbminne. Det finns bra guide på sidan 14 på den här guiden http://www.360mods.net/tutorial/Hita...lV41Merged.pdf

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Oj såg att Fook-me redan hade skrivit ett svar.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Kan man använda en MP3 som ett USB minne?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör från en DOS partition på hårddisken, går sjukt mycket snabbare än med sega flashminnen/disketter :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hur gör man en dos partition då? :S
    Last edited by stefan_boy; 2007-01-04 at 14:00.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bry dig inte om det om du bara skall flasha en gång. Men gör man 100 om dagen så är man glad om man sitter stå och vänta medan procenten räknar fram när den läser/flashar bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Haha okey =)
    Men fungerar en MP3 lika bra som ett USB minne?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hmm nu är jag helt LOST istället.
    Tog hem Xtreme firmware 5.1, finns jue 28st olika FW i den mappen, hur vet man vilken man ska använda?

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Bara ett tips så du inte förstör din xbox, om man inte vet hur man bootar dos eller kan läsa readme.txt i firmwarepaketet gör man bäst i att lämna in till psxcare.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du behöver inte bekymmra dig om det. Läg din orig.bin i samma mapp som Make Xtreme firmware och tryck på Make Xtreme firmware. Då får du upp lite alternativ och sen får du ditt xtremefirmware.

    Edit: Det jag skrev gällde för 5.2 så ta hem det så du får det nyaste.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Problemet är bara att jag kommer ju inte åt orig.bin eftersom jag inte kommer in i DOS =)

    Om jag bara skulle komma in i DOS så skulle jag aldrig ha bett om hjälp här, då hade jag fixat de själv, just på de sättet du beskrev.

    Så de enda jag igentligen behöver hjälp med är att hur kommer jag in i DOS utan att behöva använda floppy???

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Om du inte "kommer in i" dos eller vet hur man fixar det så skulle jag helt klart rekommendera dig att lämna in den för flashning jag med.

    Det blir troligen billigare för dig i längden och framförallt är det ju mkt enklare.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Vissa mp3spelare fungerar. Testa och följ guiden som Fook-me länkade till och så återkommer du om du inte får det att fungera.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Joo men de roliga med den guiden är att man ska använda Extreme Boot Maker och då måste man ha ett Xtreme firmware, va därför jag laddade hem Xtreme firmware 5.1 och såg att de fanns 28st olika och visste inte vilken jag skulle använda.
    Guiden hjälpte mig inte på nått sätt att komma in i DOS, utan gav mig bara fler frågor.

    Och svaret till er som vill att jag ska lämna in den till Psxcare för om flashning är, att jag gärna vill lära mig de här själv, lämnade in mitt gamla XBOX till dem men vill nu testa själv.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    okey skippa den guiden och använd den jag länkade till då. Jag har använt den och det har fungerat toppen för mig.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Ok, ledsen att jag svarade som jag gjorde då, lät bara som att du var ute efter att få konsollen "chippad" och komma igång o lira.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jadu nu skulle jag behöva lite hjälp, sitter med xboxen uppskruvad och kopplat in den i min dator, skaffade en floppy så jag kom in i DOS och har Mtkflash.
    Jag skriver in raden som man skulle för att få tag på FW (mtkflash r /m orig.bin)
    den tänker lite och sen står det:
    Port: 1f0, Master/Slave
    och vad jag har förstått så ska man välja Master där MEN de går inte att skriva nått på tangentbordet...
    Vad har jag gjort för fel?

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Vad händer om du bara trycker enter då?

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Absolut inget händer, den bara står stilla. Bara en blinkande markör.
    Last edited by stefan_boy; 2007-01-07 at 20:47.

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Du ska väl bara trycka en siffra tex 1?
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Med gott mod och nytt hopp satte jag på datorn och xboxen igen.. men tyvärr. Det går inte att skriva något alls... Markören fortsätter bara att blinka.

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Förresten, när jag sätter på xboxen så blinkar det rött på on-knappen, ska det vara så? Eller är det något jag har gjort fel?

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    nej den ska va grön, har du satt i videokabeln?
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Nej det hade jag inte gjort.. satte i den och nu lyser det grönt igen. Men det stannar fortfarande på samma ställe.
    videokabeln behöver väl inte sitta i tvn också?

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Nej det behöver den inte. Testa en annan sata kontakt. För mig fungerar det bara med en av dom.

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Har testat i de båda lediga nu.
    Det kan väl bara vara en av de lediga sata-kontakterna va? För i de andra sitter det HDD redan.

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hörde precis från en annan på mitt jobb som försökte flasha själv, han sitter fast på exakt samma ställe som jag är utan lösning.
    Är de ingen som har hört om de här problemet förut?

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du ska koppla bort hårddisken. Annars brukar det inte fungera för vissa. Altså, du ska inte ha någonting inkopplat på sata förutom xbox driven.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Hjälp med flashning av samsung
    By Umberto in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 21:54
  3. Flashning av Samsung DVD Problem !
    By ziggyw in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 14:50
  4. Samsung SD-616Q fungerande i min Xbox!
    By denSiS in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •