Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Backup filformat

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Backup filformat

Hej,

Köpte en 1.5 PSP på ******* som var såld utav er här på PSXCARE. Jag har bara ett litet problem och det är att när jag ska starta vissa backuper så hänger sig maskinen. Efter en stund märkte jag att de backuper som hette .cso var de som inte ville gå igång medans de som heter .iso fungerade utmärkt. Är det ripparen som gjort fel eller är det jag som gör något fel?

mvh,
    Eric

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova en nyare version av devhook för att starta .iso/.cso
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Måste få hlälp med en sak, har laddat ner lite spel och vissa är i iso och cso.
    Men vissa och rätt många nya ligger i mappar med en PMP fil och en Bin fil
    Hur får man igång dessa spel och vars ska dom ligga???
    Tacksam för hjälp

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Fredde 72 Visa Inlägg
    Måste få hlälp med en sak, har laddat ner lite spel och vissa är i iso och cso.
    Men vissa och rätt många nya ligger i mappar med en PMP fil och en Bin fil
    Hur får man igång dessa spel och vars ska dom ligga???
    Tacksam för hjälp
    Fråga dem som släppt dem istället
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Det hjälpte ju mycket ???

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det hjälpte ju mycket ???
    Ja jag har presonligen aldrig hört talas om det formatet så jag har ingen aning.
    Men skicka iväg ett e-brev till tillverkaren av filerna o fråga.

Man kan inte veta allt här i värden.
    Vissa vet inte ens vad en .SCR fil är om de får dem i e-postkorgen, andra tror att snyggbild.jpg.exe är en bildfil och öppnar dem med.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    *.bin och *.pmp är formatet ps1 spelen för 3.03 ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    *.bin och *.pmp är formatet ps1 spelen för 3.03 ...
    Fasiken vad guld du är Begga
    *Kramar*
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Sorry om jag lätt läss pendragon men allt gick imot mej med spelen.
    Någon bra sajt man kan tanka hem spel på ? klassika vet jag men någon sajt man kan ha nytta av ? Tacksam för svar

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Tja! Kan bara säga testa din egen BT tracker ... Eller ett trevligt ftp acc på nått fint ställe
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Sorry om jag lätt läss pendragon men allt gick imot mej med spelen.
    Någon bra sajt man kan tanka hem spel på ? klassika vet jag men någon sajt man kan ha nytta av ? Tacksam för svar
    Nejdå ingen fara, jag borde ha vetat bättre men jag har själv aldrig konverterat gamla PS spel till PSP via en PS3, skall koppla upp min Amerikanska PS3 som jag har hemma ett tag till "innan den säljs" och se vad man kan hitta på, kör dock 1.50 med Devhook på min PSP o jag har nog ingen kompis som inte jag har nedgraterat till 1.50 att låna en 3.02 PSP o testa
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Installera Custom Firmware 3.03 OE-B

Så kan du köra allt som 1.5 kan
    Så kan du köra allt som 3.03 kan
    Så kan du köra allt som tidigare krävde devhook
    Så kan du köra PS1 spel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    lite nyfiken bara hur blir det med PS1 spel när man behöver trycka " L2 eller R2 " ?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av HawkZ Visa Inlägg
    lite nyfiken bara hur blir det med PS1 spel när man behöver trycka " L2 eller R2 " ?
    Man får väll Mappa om knapparna lite

Spelar man t.ex. Tekken så begöver man inte använda R eller L Knapparna alls om man är duktig
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Hansi! är det lagligt att lägga in 3.03 OE-B, jag menar ni får ju inte flasha era xbox/gamecube/ps2 chip med pirat firmware pga lagliga trubbel, men får man göra det med PSP?
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Liknande diskussioner

1. Lägga till nya filformat i xbmc?
    By M@tte in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 04:27
  2. Hur tar man backup kopi av Xbox360 backups?
    By morten_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 20:33
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 00:33
  4. Göra backup i C?
    By rejjo in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 17:51
  5. Mxl2 chip som bara bootar upp Backup PS1
    By misco in forum Matrix MXL2
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 21:21

Bookmarks