Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Service/garanti förfarande

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21

Service/garanti förfarande

Jag har fått skicka in min konsoll för service/garanti reparation pga. felkod 0102 (rings of death). Det jag undrar är om man från Microsoft får någon information om när konsollen är lagad/skrotad och ska skickas tillbaka? Jag vet ju att den har kommit fram genom trackingnumret man fick från UPS. Eller är det bara att sitta och rulla tummarna och hoppas att det dyker upp någon konsoll före midsommar?
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Det brukar ta runt 2 veckor så det är bara att vänta Annars ska du få ett tracking nummer skickat på mailen om dom nu har fått den av dig.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Ja, dom fick min mail och skickade returetiketten dit så jag slapp vänta på att få den på posten. Får se vad som dyker upp först då... Ett trackingnummer eller en konsoll...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    Jag fick min konsol upphämtad av en UPS den 14e December 06, fick den idag 4e Januari 07 kl 13 ungefär, grejen är den att dom ringde inte ens för att höra om jag var hemma utan dom bara kom och lämna den, vilken tur att jag var ledig just idag från jobbet.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Dom verkar aldrig ringa så jag frågade vad dom hade mitt mobilnummer till om dom endå inte ringde, då sa dom att det är bara för att ha lite information om flera skulle heta samma sak.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Fick vare sig det mailet som som dom utlovat eller någon som helst förvarning. Då det tagit över en månad innan dom hört av sig ringde jag och frågade vad fan dom höll på med. Så typ hörde man supportkillen ringa till tyskarna och skälla på dom. Då hade dom inte ens packat upp den. 3 dagar senare fick jag en helt ny box, fortfarande utan mail eller påringning.

Weee

/ljumljum

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Skickade min den 21dec fick en helt ny xbox den 3dje januari verkligen snabb service med tanke på jul och nyårs ledigheter.

Så det var bara o öppna o flasha om hadde en hitachi 47dj innan fick en hitaci 59dj i den nya boxen

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner