Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 91

Diskussion: Att Spela Xbox backups på Xbox360?..

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vi är inte här för att bråka utan att hjälpa folk med frågor angående xbox360. Men efter att se spydiga inlägg iform av exvis: " ni är rasister vissa av er det märker jag, bara att ni vet kanske inte om det själva eller vill inte stå för det....och jag spottar på er...ärligt talat hoppas ni dör i en olycka." gör ju att man blir sned.

    Min hjälp till dig är att många av dina fråga finns besvarade i trådar som skrivits tidigare. FAQ innehåller väldigt mkt matnyttigt. Finns även fina guider som beskriver hur man flashar och uppgraderar sin xbox360. Ett gott råd är annars att lämna in sin maskin då man slipper att bry sig om alla problem som kan uppstå.

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
    föressten ni som bränner 360 spel och vill tjäna lite pengar kontakta mej på : Kofi_Kalonji@hotmail.com (behöver lite nya spel)...har ej skaffat dl brännare än
    om du int vet de så är piratkopiering olagligt

  3. #63
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För att återgå till tråden så testade jag mina xbox1 backups jag gjorde häromdagen (som aldrig fungerade på 360:n jag hade hemma, tror den har xtreme 5.0 eller 5.1) på en 360 med xtreme 5.2. Då fungerade dom perfekt.

    Så - skall man köra xbox1 spel på dvd-r / dvd+r skivor så:

    * SAMSUNG DRIVE!
    * XTREME 5.2!
    * KOLLA DEFAULT.XBE med XBEFIX.EXE - MÅSTE vara 100% ORIGINAL!
    * KOLLA REGIONEN MED QWIX - MÅSTE vara PAL!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #64
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    snow lek inte oskyldig du vet själv att det var du som började..

    och general..jag är kriminell...:P


    och hansi

    nice ...men måste man då rippa original spel eller finns det backups att ladda hem tror du?. du skrev något om att men kunde kolla dom, är det med ett program? isåfall vilket?. och har en extreme "moddad" xbox360 vet dock inte vilken läsare men det är nog lugnt (hoppas jag)...har inte uppgraderat något sen jag fick den så måste jag uppgradera något ? hört att man kan göra det med skivor eller liknande man kan ladda hem...är rätt så ny på allt detta så ursäkta om jag kommer med "dumma" frågor..vet inte var annars man skulle kunna ställa liknande frågor..i alla fall...tack på förhand....


    one

  5. #65
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    undrar ochså hur jag kollar DEFAULT.XBE med XBEFIX.EXE. eller var jag kan få tag i programmen. och quix också...det verkar som man endå kan göra saker med xboxen bara att det är lite mer projekt...men skulle jag kunna fixa oxh spela xbox1 spel skulle vara kul, sen funderar jag på att skaffa live också..fast har bara 1 original spel som är online. går det att spela brända spel genom live eller gäller det bara original spel?

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Ajaj, aja jag får väl helt enkelt känna mig besegrad när du nu på ett så övertalande sätt har tryckt ner mitt självförtroende ända ner i skosulorna.

    Och du har nog rätt, jag ska köpa mig en hund som jag sen kommer döpa till Sebastian.
    Last edited by BadRuby; 2007-01-11 at 07:49.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
    undrar ochså hur jag kollar DEFAULT.XBE med XBEFIX.EXE. eller var jag kan få tag i programmen. och quix också...det verkar som man endå kan göra saker med xboxen bara att det är lite mer projekt...men skulle jag kunna fixa oxh spela xbox1 spel skulle vara kul, sen funderar jag på att skaffa live också..fast har bara 1 original spel som är online. går det att spela brända spel genom live eller gäller det bara original spel?
    Ett ställe att kolla på först bör vara Xbins@efnet, du kan köra brända backups online utan problem för tillfället.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, som jag redan skrivit tidigt i denna tråd så ligger xbefix på xbins ftp

    http://forum.psxcare.com/support/sho...0&postcount=20
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #69
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    21
    är det ingen vänlig själ som orkar förklara hur jag gör? Har amped 1 & amped 2 backuper som jag "hittat" Ingen nfo fil eller nåt utan amped1.iso och amped2.iso.

    Hur bär jag mig nu åt för att få dessa att funka på min xbox360?

    Schyssta



    har nu laddat hem qwix och xbefix.exe
    I qwix står det att ison är pal så det är ju perfa
    Men däremot när jag startar xbefix.exe så kommer de upp en dosruta i typ 0.5 sekunder sen försvinner den? händer inget mer?
    Undrar också vilken version av xbefix man ska ha?
    För qwix var ju version 1.01.
    Last edited by hejsan; 2007-01-11 at 12:30.

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste använda qwix isofunktioner för att plocka ur filerna ur isofilen. Sedan kan du testa default.xbe filen med xbefix.exe.
    Eller så chansar du bara...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #71
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    Badruby...
    ingan vann någonting..vi kan sluta bråka nu i alla fall.
    tack ifall. brända backups online? det låter intresssant någo som ka berätta mer?...behöver man live då?. hur gör man för att spela..går det att spela alla brända xbox 1 spel då?...shit det hade varit riktigt nice då hade jag kunnat köra capcom classics dvs street fighter och alla andra capcom klassiker....

    Hansi.
    oj sorry glömde att kolla tidigare inlägg. ska försöka projektera lite med det senare. allt detta är helt nytt för mej men det ska nog inte va några större problem...

    tack iaf

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Går att spela alla spel online än så länge iallafall..Du måste ha Guld-medlemskap på Xbox-Live för att kunna spela online 50:- i månaden tror jag det e

  13. #73
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    nice. ska endå nog skaffa det och köpa en billig router...

    så om man har live (och en moddad xbox men ej uppdaterad)
    kan man bränna vilket xbox1 spel som helst och bara spela det.
    eller måste man göra något först eller gå in på något på live
    (vet inte hur live funkar än har inte testat det ska köpa live i dagarna)

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    xbox1 spelet måste finnas med i microsoft lista över kompatibla spel också
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  15. #75
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    xbox1 spelet måste finnas med i microsoft lista över kompatibla spel också
    Ja jag skrev ju det c.a 13 kommentarer ovanför denna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä det gjorde jag ju inte, men jag skrev det här:

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65

    :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    jo visserligen men killen fortsätter ju att fråga, och då vissa irritationer uppstår då man "spydigt" ber han läsa tidigare skrivna saker så svarar jag helt enkelt istället=P
    Last edited by BadRuby; 2007-01-12 at 01:46.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  18. #78
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    jag har dåligt närminne

  19. #79
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    "För att återgå till tråden så testade jag mina xbox1 backups jag gjorde häromdagen (som aldrig fungerade på 360:n jag hade hemma, tror den har xtreme 5.0 eller 5.1) på en 360 med xtreme 5.2. Då fungerade dom perfekt.

    Så - skall man köra xbox1 spel på dvd-r / dvd+r skivor så:

    * SAMSUNG DRIVE!
    * XTREME 5.2!
    * KOLLA DEFAULT.XBE med XBEFIX.EXE - MÅSTE vara 100% ORIGINAL!
    * KOLLA REGIONEN MED QWIX - MÅSTE vara PAL!
    "

    Vilken firmware ska man ha med hitachi för att kunna köra backuper av xbox 1-spel?

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror du måste trixa med security sectors och dual layer media för att köra xbox 1 backups på hitachin.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #81
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ok, líte över min nivå, kan köpa en billig chippad xbox istället. En annan fråga: har en firmware som heter Birdy_Hitachi-LG_friendly_Flasher_v2.2_with_Xtreme_v1.3_and_2.0 mediacheck2_FIXED till min hitachi, och den funkar utmärkt med alla spel jag testat hittils, brända på en nec 3520. Vad är skillnadne på den mot nyare firmwares?

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fungerar gears of war PAL versionen för dig?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #83
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    japp, har iallafall spelat en bit in i spelet utan problem.

  24. #84
    Så i princip är det bara att köra xbefix på sina gammla (eller nya) xbox(1) spel så ska de funka att göra en ny iso av dem & bränna och sen spela på sin XBOX360 med xtreme 5.2... Har jag kopplat rätt då?
    XBOX360 PREMIUM

    DVD ROM: SAMSUNG DRIVE!
    FIRMWARE: iXTREME 1.2
    DVDR: PIONEER -111D
    MEDIUM: VERBATIM DVD+R DL / VERBATIM +R


    For your pleasure! - Holliday!

    www.charterparty.se
    www.bluemoonbar.org

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xactly!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #86
    Kan regionen vara MIX på spelen då eller MÅSTE det vara PAL?
    XBOX360 PREMIUM

    DVD ROM: SAMSUNG DRIVE!
    FIRMWARE: iXTREME 1.2
    DVDR: PIONEER -111D
    MEDIUM: VERBATIM DVD+R DL / VERBATIM +R


    For your pleasure! - Holliday!

    www.charterparty.se
    www.bluemoonbar.org

  27. #87
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Är det mix så är det regionsfritt har jag för mig...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #88
    Joo, det har jag förstått, (hade xbox innan) men klarar XBOX360 av MIX XBOX1 spel?
    XBOX360 PREMIUM

    DVD ROM: SAMSUNG DRIVE!
    FIRMWARE: iXTREME 1.2
    DVDR: PIONEER -111D
    MEDIUM: VERBATIM DVD+R DL / VERBATIM +R


    For your pleasure! - Holliday!

    www.charterparty.se
    www.bluemoonbar.org

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det regionsfritt så skall det fungera lika bra som PAL tycker jag... Jag får prova till imorrn...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #90
    Jag lyckades få Scarface att funka, när jag trixat lite med xbefix. Tyvärr får jag upp en röd ruta som säger att skivan är smutsig eller skadad, när spelet laddas. Jag bränner med Pioneer 111d och Verbatim DVD+R skivor. (Vanlig DVD eftersom det är ett xbox1 spel)
    Last edited by byggarn; 2007-01-15 at 21:27.
    XBOX360 PREMIUM

    DVD ROM: SAMSUNG DRIVE!
    FIRMWARE: iXTREME 1.2
    DVDR: PIONEER -111D
    MEDIUM: VERBATIM DVD+R DL / VERBATIM +R


    For your pleasure! - Holliday!

    www.charterparty.se
    www.bluemoonbar.org

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  2. Hjälp med att spela från HD
    By master_kain in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 09:39
  3. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  4. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16
  5. stämmer detta för att spela brända xbox spel
    By kenta2 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 21:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •