Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS3 - Tekken 5

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Arrow PS3 - Tekken 5

    Ni andra därute som har lyckats få tag på en PS3a: har ni haft någon lycka med att registrera på Hong Kong-servern och ta hem Tekken 5? Alternativt japanska servern, men den ska vara petigare (och inte på engelska).

    Enligt uppgift ska man kunna lägga till även ett västerländskt Visa/Mastercard, spoofa en adress i Hong Kong (själv bor jag på Gurkgatan), och sedan inkrementellt lägga in pengar i ens "Online Wallet" i storlekssummor under HK$80, så checkar de inte adressen (och därmed landet) emot var kreditkortet utgavs.

    Har själv kraftiga besvär med att få den att *acceptera* alla möjliga kreditkort jag har. Någon som haft bättre resultat?

    Hade tänkt mig något i stil med att jag Paypallar över pengar, så får denne skapa ett konto och köpa Tekken 5 med den. (och sen ge mig uppgifterna.)

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Kan inte heller få till det med kreditkort. Dom har nog ändrat så dom kollar kortet hur litet belopp man än vill "ta ut"...

    Som tur är har jag en syrra i USA. Så hennes kontokort använder jag på US Storen.
    Men känner ingen i Hong Kong tyvärr...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Mitt svenska Visa fungerar utmärkt på amerikanska servern, utan trassel. Och jag har sett på andra forum att vissa britter har lyckats med Hong Kong-knepet.

    Nåväl, får väl vänta tills den kommer dit då. Hade velat ha den på japanska dock.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Mitt Visa ville inte accepteras när jag skulle köpa Lemmings. Men det kansek är annorluinda om man bara ska fylla på walleten.?.

    Kan man inte köpa pre-paidkort ännu?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag tror att finten är att du måste vara reggad på en existernade adress, har inte hunnit/orkat testa Us shopen. Visa blånekades på HK servern.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jag körde en hotell i Hong-Kong så adressen finns ju men Ps3:an fårgar efter adress endå när jag ska lägga till lite $ i plånkan...

Liknande diskussioner

  1. Linux och PS3?
    By Superkingpin in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 01:17
  2. Ps3 testad och klar.
    By Doktorn in forum Playstation 3
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 09:08
  3. frågor till er som importerat en ps3
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:56
  4. Behöver fakta om ps3!
    By JohanMelin1992 in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 16:33
  5. xbox 360 vs ps3
    By general_31 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 23:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •