Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem vid 4.2 till 5.2 på MS 25

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Problem vid 4.2 till 5.2 på MS 25

    Hej!

    Sitter här och skall uppgradera från 4.2 till 5.2 på min TS H943A MS25 men det går inget vidare.
    Datorn svarar med: "Port: 3428, Master/Slave: b0" jag kör mtkflash och när jag sedan trycker escape så svarar den med "Status=51, should be 70"
    Jag har även provat att läsa ut nuvarande 4.2 men med samma resultat.
    Enable 0800 discen har jag bränt på en cd, är det ok?
    Har även provat med en backup, dvd-film och utan disc men med samma resultat.

    Har flashat 3st innan från orginal till 4.2 med samma dator och det funkade fint.

    Har någon en lösning?

    mvh Chips

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Har nu läst att Enable 0800-disken skall brännas på en DVD men jag får det fortfarande inte att fungera. (DVD-brännaren har aldrig krånglat vid bränning av backup).
    /Chips

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    finns det en 5.2 xtrem till samsung nu?? lite info tack

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mahadeva Visa Inlägg
    finns det en 5.2 xtrem till samsung nu?? lite info tack
    Ja...

    (v5.2) Disc-LockOn added for chronic open tray consoles.
    (v5.2) DVD Video disc problems fixed.

    men håll nu gärna tråden on topic, ingen som har någon lösning?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enable discen kanske måste vara på dual layer till xtremeversioner lägre än 5.x

    Jag använder alltid "recovery" flashning istället för enable discen, dvs stänger av strömmen till dvdläsaren innan jag väljer sataport i mtkflash, sedan när jag slår på strömmen igen så påbörjas läsning/flashning. Men det fungerar visst bara på just det chipset jag har i den datorn...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Enable discen kanske måste vara på dual layer till xtremeversioner lägre än 5.x

    Jag använder alltid "recovery" flashning istället för enable discen, dvs stänger av strömmen till dvdläsaren innan jag väljer sataport i mtkflash, sedan när jag slår på strömmen igen så påbörjas läsning/flashning. Men det fungerar visst bara på just det chipset jag har i den datorn...
    Du har rätt Hansi, även om jag läst att andra lyckats med singel layer!

    Fick tippset från ett annat forum för en liten stund sedan och har precis provat med en dl. Första gången fick jag samma fel men sedan restartade jag 360.n (var även ganska snabb med att stoppa i skivan, ta ut den och starta mtkflash) och nu funkar det.

    Har testat 360.n med Ninja Gaiden, som är utplockat från xbox-hd till singel layer,och det fungerar klockrent. Hoppas "Open tray" problemet är borta också...

    // Chips

    Ps. Jag är inte så lyckligt lottad att jag har rätt chip på SATA-kortet att jag kan använda "recovery"

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du lyckats bränna ett XBOX1 spel till single layer och få igång det så MÅSTE du GENAST skriva en guide till forumet. Det är flera som vill ha hjälp med det, och jag är så slutkörd pga jul/mellandags/januarihandeln så jag orkar inte riktigt ta tag i det själv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok!
    Jag måste bara fundera lite.
    Skivan brände jag för ganska länge sedan så jag får prova igen så jag inte ljuger om ngt.
    // Chips

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Router problem?
    By Tjecken in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 23:23
  3. problem att streama saker från pc till xboxen
    By kjelle72 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 08:47
  4. Hdd problem vid flytt till PC:n
    By Yoda19 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 22:33
  5. Stora problem vid överföring av filer till xbox
    By xonyps in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 22:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •