Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: FIFA 07 Xbox live - blir du bannad? NEJ, och ingen annan heller, så låt tråden dö ut

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    FIFA 07 Xbox live - blir du bannad? NEJ, och ingen annan heller, så låt tråden dö ut

    Hej, idag när jag tänkta testa fifa 07 live så funka det inte,
    man va tvungen att acceptera några regler o så, och sen när jag gjort det
    stog det att mitt konto har blivit bannat.
    jag försökte igen men ja får hela tiden samma meddelande, har någon annan laddat ner FIFA_07_PAL_XBOX360-SPARE[www.moviex.info] och kunnat spela live?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kommer testa så fort jag får hem lite fler tomma skivor.

    Har du hitachi eller samsung? Vilken firmware?

    Det är ju bara med fräsch samsung xtreme firmware du kan utnyttja media stealth fullt ut, det är möjligt att EA lagt in extra kollar i fifa 07 och upptäcker att det är en backup isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla andra som hunnit testa, ange:

    Releasenamn/kör originalet
    Dvdläsare : SAMSUNG eller HITACHI
    Firmware version/chip version:
    Blev bannad: JA/NEJ
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Vet i fan om jag tror på det där. Vad heter du på xlive. Ta en kamera och hiva upp bilder på meddelandet. Har kollat många forum och du verkar vara rätt ensam om att bli bannad. Känns lite märkligt tycker jag.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Releasenamn: FIFA_07_PAL_XBOX360-SPARE[www.moviex.info]
    Dvdläsare : HITACHI
    Firmware version/chip version: Det vet jag inte :P, köpt hos psxcare för 1 vecka sedan iaf.
    Blev bannad: JA

    Trodde det hade nåt med parental control att göra men jag har tillåtit allt, funkar ändå inte.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Ska testa och kolla om NFS Carbon fungerar, men jag har ingen möjlighet att ta nån bild, fast så här står det precis när jag ska trycka på Submit vid INFORMATION/SHARING (när man bestämmer om man ska dela med sig sina uppgifter osv):
    Your account has been banned, Please contact ea customer support.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Ville bara tillägga att på NHL 07 kan jag köra live utan problem, men där räckte det bara att gå in i xbox live o spela, ingen aktivering av profil krävdes.
    konstigt att fifa inte funkar för mig då, kan de ha nåt me releasen att göra?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    har kört fifa07 via live väldigt länge. Kör samma release, har samsung och flashad med 4.2 tror jag.
    Inga problem med nån banning!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite... När man ska connecta till xbox live så står det att man måste välja en uppdatering till xboxen kan man acceptera den utan att riskera att de brända spelen slutar att funka ?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pleppe Visa Inlägg
    Lånar tråden lite... När man ska connecta till xbox live så står det att man måste välja en uppdatering till xboxen kan man acceptera den utan att riskera att de brända spelen slutar att funka ?
    Ingen fara! Uppdatera du!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Låter som trolling.. What gives? Ingen annan som råkat ut för något liknande?

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    verkar mysko.. har inte hört det nån annanstans
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Låter som skitsnack.

    Har lirat Fifa 07 över Live hur mycket som helst, och har inte blivit bannad. Har en Hitachi-drive flashad för några månader sen hos PSXCare.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag släpper tråden fri, ingen anledning att ha den klistrad bara för att någon trollar i forumet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Sorry om jag skrämdes lite men jag skickade mail till EA, och dem sa att jag var tvungen att skapa ett nytt konto eftersom det var nåt fel på mitt förra, och nu funkar det perfekt.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Off topic igen.

    Den där uppdateringen som gör att man kan spela xbox1 spel behöver man vara orolig för någonting då ? Typ att flashningen ska pippa sej lr något ?
    Funkar flashningen även då o funkar brända xbox1 spel då ?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen fara alls, jag uppdaterar ofta mina kunders 360 med senaste xbox1 kompatibilitets updaten - har en utbränd cd med den på liggande på disken så det går snabbt å smidigt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Nu när tråden inte är klistrad längre så hoppas jag det är ok att ställa en fråga här gällande spelet. Kan ju bli en FIFA07-tråd helt enkelt.

    Kan man inte spela igenom en vanlig liga bara, som man alltid har kunnat på FIFA? Måste man använda sig av managermode för att göra det? Det är nämligen det enda jag hittar Jag menar singleplayer nu alltså.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl bättre om du startar en ny tråd för att diskutera spelet i sig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    hört 3 som har det spelet original som blivid bannade, men icke modifierade maskiner.
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tankade hem den uppdateringen till xbox360 så man skulle kunna köra xbox1 spel:

    http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD

    fick detta fel meddelande när ja stoppade i Scarface i min 360.
    x: 5014.0 B: 1884.0

    Vad ska man göra för att åtgärda detta ?!

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    pleppe: det är inte särskilt fifarelaterat.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nej ja vet men eftersom ja tog upp uppdateringar o dyl innan så tyckte jag att det hörde ihopp.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av banan1 Visa Inlägg
    pleppe: det är inte särskilt fifarelaterat.
    inte ditt häller, å inte mitt
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stänger den här tråden pga dess onödighet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •