Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 65

Diskussion: Vad är felet på boxen?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0

    Vad är felet på boxen?

    Den hänger sig hela tiden och när jag bootar om den fungerar den inte alls ibland. Bilden får ett svartrött rutmönster över stora delar av bilden. när jag startar ibland så får inte tvn signal alls, ringen blinkar då rött. Jag måste veta vad som är defekt eftersom jag då kan strippa denna och börja sälja delar då jag inte flashat och inte längre har garanti.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Överhettad låter det som. Testa hot gun fix eller vad det heter.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Jag har den liggandes i ett svalt rum och bra cirkulation. Går det att fixa boxen eller är det bara köpa en ny?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Ok nu har jag skruvat isär boxen och värmt på med varmluftspistol. Körde ungefär 2 minuter i cirkulerande mönster över ett område som detta http://www.freepler.de/userdaten/389...0/01010005.jpg Väntar på att boxen skall kylas av nu innan jag testar. Om det nu inte fungerar vad bör jag göra i nästa steg, prova värma lite mera, dvs hålla ännu närmare än vad jag gjorde nyss?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Fungerade utan problem i 15 min. Sedan skruvade jag ihop boxen igen. Men när jag skruvat ihop den och skulle starta så var det tvärstopp igen. Här är en video på vad som händer http://www.youtube.com/watch?v=V_BiVeg1Wu4
    Last edited by nutte; 2007-01-07 at 18:06.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Testa värm lite mer. Då borde den fungera.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Har gjort det, skall testa den om en halvtimme.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    haha ...

    bara båg de där med värmningen. Ring MS istället, dom kommer ju och hämtar den med UPS och byter ut den om det inte går att laga.

    Tro inte på allt som du läser på nätet, bara tillfälligheter att det funkar när man kör med värmepicka på det.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Jag har flashad DVD så garanti finns inte. Efter andra värmningen fungerade det, stoppade i ett spel och skulle prova, just när jag skulle joina en match så låste allt sig. Bootade om igen och denna gång gick det att joina matchen och jag lirade en liten stund. Läste någonstans att det kunde ha med kontakten mellan kylflänsen och cpun, var den dålig så blev det problem. Har inte vänt boxen upp och ner ännu och sett till att dragit fast flänsen. Får testa mer i morgon. Drygt att behöva köpa en ny även om jag kan strippa den här på delar och sälja.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    jag har oxå flashad dvd, och jag fick min på garantin, som många många många andra där ute på nätet ... Skulle aldrig få för mig att öppna den och börja härja i den innan jag ens kollat om jag kan få en ny...

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Jag har själv öppnat boxen och skickat iväg läsaren. Det är alltså inget proffs som öppnat den.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    ChrisSnyder: Du vet inte vad du snackar om, att "varmlufpistol tricket" fungerar vet många som har testat det.

    Du sa att du inte hade någon garanti så jag tolkade det som att garantitiden hade gått ut. Men har den inte det så är det ju bara att köpa ett klistermärke av psxcare och klistra på och skicka in den på garantin. Om du nu inte har massa brytmärken på den.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Jag har öppnat den tre gånger och de två sista gångerna var jag inte lika försiktig. Orkade helt enkelt inte pilla, så ja det syns att den är öppnad för ett tränat öga. Har varit och köpt Arctic 5 kylpasta så jag skall ta bort alla gammal kylpasta och lägga på nytt. Har värmt två gånger, lite intensivare andra gången. Efter andra värmningen fungerade det först, sen låste det sig precis när jag skulle joina. Bootade om och det fungerade. Har inte hunnit testa idag, får återkomma med uppdatering senare.

    Jag öppnade boxen själv första gången och skickade endast dvdn. Så jag kan alltså lämna in hela boxen, få den öppnad och flashad av psx och om det blir fel på den kunna använda garantin via microsoft utan att de märker?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Altså, är det inga synbara märken utanpå xboxen så kan man ta och klistra på ett microsoft märke där det förra satt och skicka in den på lagning. Jag skickade in min som hade varit öppnad och fick en ny fast det var brytmärken på baksidan.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Efter att ha värmt 2 gånger och efter andra gången lagt på ny kylpasta startade jag boxen. Den låste sig när jag skulle joina. Jag bootade om och kunde då joina och lira. Idag när jag startade boxen så hängde den sig ganska omgående och gör så snabbt efter att jag bootat om. Rutmönster, helt eller delvis eller en helt fryst bild är vad som händer. Får uppgivningskänslor. Går det att fixa boxen så att den fungerar på sikt eller skall jag börja sälja delar av den? Skall jag värma igen så måste jag väl hålla på med kylpastan igen och det var ett helvete att få bort all den.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Altså, är det inga synbara märken utanpå xboxen så kan man ta och klistra på ett microsoft märke där det förra satt och skicka in den på lagning. Jag skickade in min som hade varit öppnad och fick en ny fast det var brytmärken på baksidan.
    Jag skall göra detsamma som dig, kanske går eftersom det kommer in så in i helvete många boxar så de kanske slarvar när de kollar dem. Frågan är dock om klistermärkena som psxcare säljer duger? Jag hade nåt silverband också undre dvdläsaren som jag lyckats få bort också. Behövs det?

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag tog bort silvertejpen helt. Det klistermärke som psxcare säljer duger utmärkt. Men sätt det på rätt ställe för dom är svåra att flytta.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Jag har rester kvar ifrån det gamla. Får täcka över det, men vilket håll skall det sitta åt. Skall bokstäverna riktas så att M:et är längst ner, det låter troligast?

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av nutte Visa Inlägg
    Jag har rester kvar ifrån det gamla. Får täcka över det, men vilket håll skall det sitta åt. Skall bokstäverna riktas så att M:et är längst ner, det låter troligast?
    Ta bort det gammla och rengör där det satt. sen klistrar du på ett nytt INTE det gammla du har hemma om det är skadat på nått sett


    Fråga till Hansi.

    Du som flashat över 100 boxar säkert, Har du märkt om MS sätter dom här klistermärkerna på ett nytt ställe på boxen ?
    skickade in min och fick en ny men MS klistärmerket satt nästa där dom 2 USB portana sitter. min box är tillvärkad 2005 05.
    har du märkt nått av detta? lr var det bara en ren slump...

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Jag har beställt ett nytt klistermärke. Känns inte bra att jag inte gjorde det på en gång och skickade iväg boxen. Risken för upptäckt är större nu när jag bytt kylpasta och därmed skruvat loss kylflänsarna. Frågan är ju vad de som fixar boxarna gör. Skruvar de isär allting och försöker laga eller pluggar de in boxarna och konstaterar att de är fel och skickar en ny?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Märket kan hamna lite var som helst, oftast upp&ner om man har boxen stående på gummitassarna på högkant. Spelar nog ingen roll hur du sätter det, ingen vet hur det satt från början.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Ok, jag beställde ett klistermärke av Er igår. Hoppas kunna få det innan helgen. Har inte ringt supporten ännu eftersom inte boxen är redo.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    känns som att klister lappen sitter taskigt till, är man riktigt klantig kan man ju råka skrapa till den när man byter face platen lr hur?
    Nån som hört om någon som fått betala för ett garanti fel eftersom den var rörd?

    Undra hur känslig dem är, jag har fått besluts ångest......min har en liten liten liten bit borta på hörnet...funderar på o beställa en ny klisterlapp....men jag är så fruktansvärt snål så jag kan inte bestämma mig

    Fan vad patetisk man kan vara

    Last edited by trevor; 2007-01-18 at 06:06.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    känns som att klister lappen sitter taskigt till, är man riktigt klantig kan man ju råka skrapa till den när man byter face platen lr hur?
    Nån som hört om någon som fått betala för ett garanti fel eftersom den var rörd?

    Undra hur känslig dem är, jag har fått besluts ångest......min har en liten liten liten bit borta på hörnet...funderar på o beställa en ny klisterlapp....men jag är så fruktansvärt snål så jag kan inte bestämma mig

    Fan vad patetisk man kan vara


  25. #25
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jag fick en ny box efter att ha skickat in min box med flashat firmware och som jag öppnat ca 4-5 gånger och även bytt kylpasta på. Jag målade alla svarta skruvar med svart tuschpenna så att de skulle se orörda ut, snyggade till märkena baktill som blivit efter alla öppningar samt satte på ett nytt klistermärke. Blir nog ingen flashing av denna då 360 är så känsliga. Känns lite drygt att ha införskaffat en DL brännare och ett packe verbatimskivor som jag inte kan använda bara.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Ah, börjar tro mer o mer att 0102 felet beror på flashningen. Flera polare har haft xbox skitlänge och lika länge som jag har haft, köpta på samma ställe vid samma tillfälle. Och då under samma tidsperiod har 2st gått sönder för mig och den tredje är på lagning nu ...

    Sällan man läser om nån som har en oflashad som har gått sönder...

    Länge leve 8-bitars!

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Man behöver ju faktist inte förstöra klisterlappen när man öppnar! Bara värma med en hårtork och öppna försiktigt.

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om 0102 beror på flashningen är det enbart för att en flashad 360 används lite mer än en oflashad som ingen haft råd att köpa nya roliga spel till...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Jo, felet är extremt vanligt på xbox.com forumet och det är nog en liten andel av boxarna (sett till hela världen) som är flashade, så flashning eller ej spelar ingen roll tror jag.

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Är ju rätt otroligt sammanträffande då att jag köpte ett xbox samtidigt som 2 polare, samma dag. Ba att dom bor i stan o jag utanför så vi köpte inte på samma ställe. Vi köpte PG3 till alla vi tre. Spelade ta mig fan dygnet runt i 2 veckor, klarade spelet och fick hög rankning online. Sen chippar jag och en av polarna våra boxar, spelar i 2 veckor och båda slocknar. Medans den tredje polarens funkar alldeles utmärkt fortfarande, medans våra har varit på inte en, inte två utan är på den tredje turen ner till tyskland nu. Alla våra xboxar hade hitachi slädar och var gjorda mellan 2006-02-05 och 2006-02-24.

    Självklart erkänner inte psxcare även om de skulle bevisas med tanke på den inkomst som skulle förloras i de fallet.

    Men jag tror absolut att det har att göra med flashningen.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 20st verbatim dvd+r dl 420kr vad sägs om de här
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 12:15
  2. Vad tror ni har hänt? Ang Cd clone
    By lillvild in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 15:08
  3. Boxen är svart....
    By Recman in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 23:11
  4. Vad är felet?
    By Sparrner in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 20:57
  5. Vad är felet ? Inget funkar!
    By joellindgren in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2000-12-27, 00:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •