Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 65 av 65

Diskussion: Vad är felet på boxen?

  1. #61
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nope. Garanti är det inte lag på. Saxat från konsumentverket
    "Garanti
    En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier.
    "

    Däremot, som redan skrivits, så från och med 1 april 2005 så är det 3 års reklammationstid. (Innan var det 2 år)

    http://www.konsumentverket.se/mallar...gArticleId=125
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det enda som är lagstadgat är 3 års reklamationsrätt, att det inom 6 månader är leverantören som måste bevisa att felet beror på felaktig hantering, att man har två månader på sig att påpeka ett fel man upptäckt.

    Alla garantier utöver detta är frivilligt från säljaren, men de flesta lämnar 1 års garanti. Garantin som lämnas kan ha villkor, dessa villkor är det upp till säljaren att bestämma, det kan finnas undantag för slitdelar, krav på att t.ex. service skall vara utförd.

    Vitvaror (tvättmaskin/diskmaskin/torktumlare/spis/kylskåp, inte t.ex. mikrovågsugn eller elvispar) har krav på längre garanti, tror det är 5 år, har inte koll på det då jag inte säljer sånt och inte köpt någon vitvara de senaste åren...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Lämnar säljaren 1 år så är det de som gäller. Då ska man inte behöva skicka boxen till tyskland. Man går ju till den lokala försäjaren så gör jag i alla fall och det har alldrig varit några problem än så länge. Lämmnar dom garanti så måste dom följa dom regler som finns.

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    verkar som MS lämnar 2 års garanti....eller så har de missförstått att det är 3 års reklamationstid.

    Tjejen på MS sa iaf att jag har tid till mars 2008...köpte min av en annan kille så han måste köpt den mars 2006. Dvs 2 år...vet ej om hon menade garanti eller reklamation...hon menade iaf att jag har till mars 2008 att skicka in om det är fel på den.

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Garantier får du både av säljaren o tillverkaren. Det är dom som gäller

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. 20st verbatim dvd+r dl 420kr vad sägs om de här
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 12:15
  2. Vad tror ni har hänt? Ang Cd clone
    By lillvild in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 15:08
  3. Boxen är svart....
    By Recman in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 23:11
  4. Vad är felet?
    By Sparrner in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 20:57
  5. Vad är felet ? Inget funkar!
    By joellindgren in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2000-12-27, 00:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •