Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 65

Diskussion: Vad är felet på boxen?

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    En annan fråga Hansi ...

    Jag var och chippade min 360 förra veckan. Sliter ni bort MS märket eller tar ni loss det försiktigt och sätter dit det igen ? Tänkte nu när min har pajat igen så vore det trist att köpa ett till emblem med tanke på att jag köpte ett av er för 2 veckor sen ...

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi är försiktiga, men vi använder inte någon värme e.dyl när vi flashar kundernas 360. Oftast syns det inte att vi öppnat, de små skador som blir på sigillet döljs när man sätter tillbaka det igen på samma ställe ju.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Okej ... så jag kan känna mig trygg ang. ms märket nu när ups hämtar den imorrn ?

    Jag pallar inte att åka in och flasha om den igen för 500kr när jag gjorde det för en vecka sen. Sitter ba märket kvar så kan jag ju hävda att det är dom som flashat den eller nåt, med tanke på att den "nya" jag fick höll i en vecka ...

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du lämnar in den till oss för "avflashning" så tar vi 500:- för det men då ingår flashningen av din nya 360:- också....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    ah jo .. men de har jag redan gjort 2 ggr så de känns litet motit att åka 3 mil och pröjsa ytterligare en femhundring ifall lixom microsoft märket sitter där. Då tar jag chansen med flashningen. Men om det är som du säger att ni inte pajar märket så är det ju en sak. Men är det så att ni pajat märket så måste jag ju komma in med den ...

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja du måste ju ändå komma in och få den flashad efter utbytet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Ah, det är möjligt. Om jag inte fixar det själv. Anledningen till att jag inte gjort det själv är att jag fattar inte hur man får upp skiten, själv chassit alltså.

    Men denna gång ska jag köra nåt orginalspel i nån vecka för att kolla om skiten lägger av igen ...

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chassit öppnar du enkelt med den här

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Ok .. ser grymt ut!

    um, räckere med den där öppningsverktyget och usb prylen för att kunna enklast flasha hitachi själv ? Rent hur det går till kan jag och mjukvaran och allt.

    Menar rent hårdvarumässigt ...

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp köper du öppningsprylen och usb prylen inkl connectivity kit som ingår så klarar du dig långt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Själv har jag öppnat ca 200 xbox 360 med en liten skruvmejsel och ett gem :-)

    funkar hur bra som helst, inga märken.

    Så varför betala för ett kit ?

    Ang klistermärket som sitter som "sigill" , har ibland köpt helt nya maskiner som helt saknas detta märke... så det är bara att tabort det helt. MSoft kan inte motbevisa.

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Åh fan .. intressant det du säger.

    Alltså, jag vet inte ens VART man ska öppna boxen nånstans. Äre alla dom där småhålen på baksidan eller ? som sitter typ -_-_________-_-_- ska alla dom tryckas i samtidigt lr ?

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Man behöver ju faktist inte förstöra klisterlappen när man öppnar! Bara värma med en hårtork och öppna försiktigt.
    Använder du ett knivblad för att inte förstöra kanten på märket eller, vill inte sabba min för man får ju bara en chans.

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Anledningen till att så många boxar (även min) hänger sig är p.g.a. uppdateringen som kom i höstas. De har inte kommit på någon lösning än, och tusentals har nut skickat sina boxar ill Tyskland. Det var alltså Microsoft själva som gjorde att boxarna slutade fungera.

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Jag har nu under en månads tid skickat in 3st boxar. Den sista jag fick var tillverkad 2006-11 nånting. Och den funkade i 5 sekunder, jag skojar inte. När jag ska välja språk så fick jag tre röda ringar.

    Men då kom jag på att det kan ju vara mitt nätagg som är trasigt eftersom 3 boxar fått EXAKT samma fel 3ggr efter varann ...

    Hur som helst så 2 av dom har jag skickat helt chippade utan MS märket kvar eller nånting, ingen har sagt nåt eller gjort nånting så ...

    Nu väntar jag på mitt nätagg samt ett helt nytt spel som plåster på såren ifrån Microsoft ...

    =)

  17. #47
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    En fundering jag fått sedan jag kände på mina skivor (Verbatim) efter de kom ur min box med Hitachidvd. Blir originalen lika varma eller beror det på att dvdn får kämpa mer med brända?

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    3 lights of dead kallas felet när inget händer och tre röda lampor lyser.
    Det finns en hel del webbplatser angående detta och det är ett vanligt fel inte bara på chippade/flashade xboxar.

    Jag testade handuksfixen och det fungerar faktiskt!

    Jag gjorde tvärtom först - slängde ut den i kylan (-1), trodde den
    var för värm :-)

    Handuksfixen:

    Det är chip på moderkortet som lossnar och jag antar att om man
    packar in xboxen i en/två handukar så den inte får luft så blir den
    varm och chippen "fastnar" igen - tillfälligt antar jag.

    Så en värmepistol eller vad det är lär fungera, helt klart.
    Men om man har garanti kvar hos psxcare (om chippad) eller hos MS
    så skall man ju få det fixad/utbytt ordentligt istället.

  19. #49
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Men herregud ... Tror ni på dom där sakerna själva lr ?

    RENA tillfälligheter att det funkar då.


    Jag körde "Spinn Around The World" fixen på min när jag fick 3 röda lampor för 2 xbox'ar sen.

    Jag drog ur alla sladdar, snurrade xboxen 2 varv vertikalt, skrek "ramalama-dingdong" kastade lite salt över min högra axel och POFF!!

    Så funkade den en hel dag till ...

    Oxå en fix som säkert flera hundra kommer testa nu närmsta dagarna...

    Skicka in den istället är mitt tips, jag har skickat in helt chippad utan ms märke o allting och fick en ny 4 dagar senare ...

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag brukar släppa den i butiksdisken (med hårddisken borttagen) från c:a 20-30cm, då brukar dom gå i ett par minuter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    HAHA! I love it!

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Lånar tråden lite... Om man INTE har garanti kvar p.g.a. bortslarvat kvitto låt oss säga, kan man fortfarande skicka in den till Microsoft?

  23. #53
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja, fast då lär du få betala för dig.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Inte garanti kvar ?

    Var väl inte ens två år sen xbox 360 kom eller ?


    Jag har aldrig ens behövt nämna nå kvitto ...

  25. #55
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Alltså att 360'n har 2 års garanti.... vart står det?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #56
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Har inte allt man köper 2 års garanti ?

  27. #57
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nej.... Du har 2 års reklamationsrätt om du kan bevisa att det är ett fabriksfel och inget som uppstått genom hur du använt produkten.

    Garanti tror jag är upp till butiken där man handlar. Oftast brukar det vara 1 års garanti....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Microsoft supporten frågar inte efter något kvitto iaf så det brukar inte vara några problem.

    Det är tre års reklamationsrätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #59
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Nja ... Det där stämmer inte riktigt!

    Enligt Konsumentverket så har man 3 år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Skillnaden är att när GARANTIN gått ut så måste DU kunna bevisa att varan varit trasig, har du garanti så behöver du inte bevisa nåt. Och oftast är garantin på just 12 månader.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Det som gäller är 1 år i butik och tillverkaren brukar ha 2 år.

    All elektronik måste ha 2 år än vad dom i butiken/leverantören säger.

    Detta är enligt lag.

    Går xboxen sönder så gå till butiken och kräv en ny eller så får dom fixa den.
    Hota annars med att gå till din lokala tidning. Funkar fint kan jag säja.

    Dom gav upp o jag fick en ny DVD tex
    Last edited by SixPac; 2007-02-23 at 12:40.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 20st verbatim dvd+r dl 420kr vad sägs om de här
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 12:15
  2. Vad tror ni har hänt? Ang Cd clone
    By lillvild in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 15:08
  3. Boxen är svart....
    By Recman in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 23:11
  4. Vad är felet?
    By Sparrner in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 20:57
  5. Vad är felet ? Inget funkar!
    By joellindgren in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2000-12-27, 00:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •