Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ny 360 "zephyr"

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Strömstad
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Ny 360 "zephyr"

    Nu med HDMI
    Xbox 360 slår tillbaka mot PS3


    Xbox med HDMI på gång?
    Ryktet verkar vara sant och nu ser det ut som om Microsoft ska släppa en ny version av Xbox 360 med HDMI utgång och faktiskt en del annat också.



    Det är hårda tider i konsolkriget just nu men Microsoft visar var dom står. Nu förstår vi varför Microsoft inte släppt en HDMI-kabel till sin Xbox360. Kort efter releasen av Sony PS3 med full HDMI-support så verkar Microsoft inte bara vara på väg med en sladd utan en ny upphottad Xbox360.

    Med kodnamnet Zephyr ryktas det att den nya maskinen ska få en inbyggd HDMI-utgång som ska ge full 1080p digital bild. Dessutom får processorn bättre kylning som vi hoppas gör den effektivare och lite tystare. Kanske kommer en större hårddisk på 120 GB, men vi vet inte om den kommer att ingå i paketet eller vad slutpriset kommer att landa på. Det vore ju också trevligt att få se en inbyggd HD-DVD-spelare.

    Nu är bara frågan om Microsoft kommer få samtal från några miljoner arga ägare av den gamla maskinen som känner sig lurade? ?Enligt en ?insider? på Microsoft så kommer vi att få se den nya Xboxen ?snart? och vi håller tummarna.

    Vem vet, kanske det blir på CES-mässan?

    Källa:http://prylportalen.mkf.se/ArticlePa...MKF916.dbp.asp



    Detta värkar innteresant, tur att man inte har hunnit att köpa 360

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Det är ju bra att de försöker göra 360:n ytterligare lite konkurrenskraftig gentemot ps3, det är ju roligare om alla ens polare har samma konsoll.

    Däremot känns det ju lite sugigt att man redan efter ett år som stolt ägare istället har "den gamla versionen" av 360:n det är ju inte riktigt därför man köper konsoll, inte jag iaf. Jag köper konsoll för att slippa hålla på å tänka på versioner och uppdateringar o grejer. men men...

    Det är väl bara att bita ihop, jag tror inte att ms gör en sån här grej utan att kompensera sina early adopters på något sätt. Blir kanske ngt i stil med kompensationen vid prissänkningen av xbox1 eller så.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns väl ingen anledning att kompensera bara för att man uppdaterar en hårdvara efter 1.5 år. Sony har ju alltid gjort detta med både playstation och playstation 2, det har både försvunnit och tillkommit saker vid de återkommande uppdateringarna av hårdvaran.

    S-video utgång, PC Card port, nätverksport, link port, fire wire port, dual shock, mottagare för fjärrkontroll är några detaljer på ps1/ps2 som försvunnit eller tillkommit under åren.

    Det som hänt är att xboxen ÄNDÅ skall tillverkas med nya komponenter (65nm teknologi i processorn t.ex.) eftersom tillverkningsmetoderna hela tiden utvecklas. Troligen är det så att scaler chippet dom använder numera erbjuder digital output (hdmi) till samma pris som tidigare utan hdmi och då är det ju bara att trycka dit kontakten för det medan man ändå uppdaterar andra saker på moderkortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    21
    Enligt xbox-scene så har microsoft stoppat in ett nytt scaler-chip i den nya xbox 360 som kan skicka ut signalen digitalt. Det nya chippet heter "HANA" till skillnad från den gamla "ANA".

    Inbyggd HD-DVD tror jag dock inte att vi kommer att få se i 360n. Vad jag har läst så vill inte Microsoft bygga in några onödiga kostnader i konsollen innan de vet vilken teknik som blir ledande i nästa generation.

    Länk till bild på nuvarande scaler:
    http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...0/ananchip.jpg

    Länk till bild på det nya scaler-chippet:
    http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...t2-hdmi-02.jpg

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •