Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: 1,5 vs 3.02 Oe-b

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19

Question 1,5 vs 3.02 Oe-b

Jag undrar lite om det är värt att uppgradera sin PSP till det senaste firmwaret som kör hombrew. Det nya kan ju spela PSX-backuper men fungerar emulatorer och så till det som vanligt? Jag spelar nämnligen väldigt mycket på mina SNES, NES och GB emulatorer och vill självklart inte bli av med de funktionerna.

Någon som vet?

Kan man spela PSX-backuper utan att uppgradera till 3.02 Oe-b genom program tillexempel devhook?

Tacksam för svar.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Håll dig till Fw 1.5 så har du alla möjligheter du kan vilja ... Psx "backuper" lär komma till 1.5 med ... Frågan är bara när ... En Begagnad PS1 är inte dyr kan ju hålla dig till den än så länge ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    SJÄLVKLART skall du byta.
    Men till 3.03 OE-B som nyligen släppts. (Börja med 3.03 OE-A och sen till OE-B). Märk 3.03 och inte 3.02.

Du kan köra allt som går att köra i 1.5. Du kan även köra ISO's direkt från minneskortet utan någon som helst loader om du så vill.
    Du kommer aldrig kunna köra PS1-spel med FW1.5 då det är inbyggt i firmwaren som sony kommit ut med men som nu knäckts.

Du kan nedgradera till 1.5 igen från 3.03OE-B om du inte skulle bli nöjd men jag kan garantera dig att du blir nöjd.
    Finns ingen som helst anledning till att INTE uppgradera till 3.03 OE-B.

Du kommer inte längre behöva DEVHOOK tex.
    Emulatorer osv lägger du i mappen GAME150 så dyker de upp precis som vanligt och kan startas direkt.
    Last edited by N!klas; 2007-01-14 at 19:27.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Hur stort minneskort krävs för att man ska kunna installera det, 64 mb minimum eller? Läste något sådant. Behöver man ha kvar filerna sen på minneskortet efter installationen? Mitt 1 GB minneskort har gått sönder så jag undrar hur mycket minne jag behöver som minst för att installera det (inga spel osv) för ett 512 MB kan jag få tag på väldigt billigt! Behöver inte så mycket, så länge jag kan spela resident evil så blir jag glad

Tack för det fina svaret! Uppskattas verkligen, är ganska ny med PSP nämligen.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Hur stort minneskort krävs för att man ska kunna installera det, 64 mb minimum eller? Läste något sådant. Behöver man ha kvar filerna sen på minneskortet efter installationen? Mitt 1 GB minneskort har gått sönder så jag undrar hur mycket minne jag behöver som minst för att installera det (inga spel osv) för ett 512 MB kan jag få tag på väldigt billigt! Behöver inte så mycket, så länge jag kan spela resident evil så blir jag glad

Tack för det fina svaret! Uppskattas verkligen, är ganska ny med PSP nämligen.
    Det skall räcka. Tror att 32 mb räcker faktiskt. Inga filer behöver ligga kvar på minneskortet men det är viktigt att du bibehåller katalogstrukturen om du byter minneskort. Att det finns en GAME och en GAME150-mapp tex. Allt som läggs i GAME-mappen körs i 3.03 kernel som standard och allt som läggs i GAME150 körs i 1.50 kernel när du startar det. Utanför PSP-mappen där GAME-mapparna ligger så ska det finnas en ISO-mapp där du kan lägga spelkopior i .iso-format som kan startas direkt utan extra program. Alla dessa kataloger skapas automatiskt vid installation av 3.03OE-A (som uppgraderas till 3.03OE-B.). När du sedan skaffar nytt minneskort så är det bara att kompiera över allt på det gamla kortet till det nya så är det lungt. Troligen så kommer det fungera oavsett om mapparna finns men att du måste skapa dem om du vill kunna köra spel och program från kortet.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Okej, det låter skitbra. Var tvungen att ha 64 eller mer. Eftersom 1.5 och 3.03 uppdateringarna ska få plats. Så jag får inhandla mig ett 512 MB så länge

Tack för hjälpen. Riktigt snällt. Kan mycket om xbox 360 men nästan ingenting om PSP, var mitt nya projekt efter min xbox 360
    Last edited by k31; 2007-01-14 at 22:59.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Okej, det låter skitbra. Var tvungen att ha 64 eller mer. Eftersom 1.5 och 3.03 uppdateringarna ska få plats. Så jag får inhandla mig ett 512 MB så länge

Tack för hjälpen. Riktigt snällt. Kan mycket om xbox 360 men nästan ingenting om PSP, var mitt nya projekt
    Sant. Hade helt glömt bort att det krävdes.
    Finns minneskort på eBay att köpa.
    3 pund för kortet på 2 GB och 20 pund för frakten ungefär.
    Vet inte riktigt varför frakten är så dyr. Andra grejer kostar 7 pund till sverige.
    Går säkert att kontakta honom för att ändra det till närmare 7 pund.
    Landar på ca 330 svenska kronor inkl. frakt.
    Om du får ner frakten vilket jag tror går hur bra som helst så landar det typ på 150 kronor för 2 gig. Har själv handlat psp-prylar av dem och det har fungerat jättebra. Originalsaker förstås.

hot_item_ishop ska du kolla in på www.ebay.co.uk om du har Paypal.

Direktlänk:
    http://cgi.ebay.co.uk/SONY-Hi-Speed-...QQcmdZViewItem
    Last edited by N!klas; 2007-01-14 at 23:04.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Okej, är verkligen inte hemma i ebayvärlden. Kan nog behöva lite hjälp där, men du får gärna maila mig på kkr04-dni@mail2.nti.se med instruktioner hur man gör och så. Hittar inte hot_item_shop där, är lite borta på sådana sidor.

Hade varit obetalbart om du hade hjälpt mig :-)

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Okej, är verkligen inte hemma i ebayvärlden. Kan nog behöva lite hjälp där, men du får gärna maila mig på kkr04-dni@mail2.nti.se med instruktioner hur man gör och så. Hittar inte hot_item_shop där, är lite borta på sådana sidor.

Hade varit obetalbart om du hade hjälpt mig :-)
    Efter man har nedgraderat å uppgraderat går det fortfarande å spela orginalspel.
    Är inte så hemma på det här å har inte vågat mig på att fixa sonens psp än.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Ja, det ska fungera som det ska. Alla spel som släppts fram tills idag iaf. 3.03 är den senaste programvaran som släppts av Sony. 3.03 OE-B är en öppen version av samma programvara som kan spela backuper osv.

Så det är inga problem

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Mackans1 Visa Inlägg
    Efter man har nedgraderat å uppgraderat går det fortfarande å spela orginalspel.
    Är inte så hemma på det här å har inte vågat mig på att fixa sonens psp än.
    Javisst. Det går precis som vanligt att spela alla originalspel. Du tillför bara en mängd funktioner. Location Free-playern och någon annan funktion man aldrig använder har tagits bort för att spara flashplats. Annars så tillför du som sagt bara. I princip inget tas bort.

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Javisst. Det går precis som vanligt att spela alla originalspel. Du tillför bara en mängd funktioner. Location Free-playern och någon annan funktion man aldrig använder har tagits bort för att spara flashplats. Annars så tillför du som sagt bara. I princip inget tas bort.
    Ok får se om jag vågar göra det det själv .... det funkar även om man nu som jag har TA-82 moderkortet å firm 2.71?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mackans1 Visa Inlägg
    Ok får se om jag vågar göra det det själv .... det funkar även om man nu som jag har TA-82 moderkortet å firm 2.71?
    Alltså det är inte svårt om du bara läser på ORDENTLIGT och gör EXAKT vad som står. Då funkar nedgradering och uppgradering fint.

Japp det ska funka fint nu när det går att nedgradera 2.71/2.80 (TA-082). Verkar vara enkelt oxå. Ska faktiskt nedgradera en 2.80 (TA-082) på fredag så jag kan säga om det gick bra eller dåligt då.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Registrerade
    Sep 2003
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SlayerX_ Visa Inlägg
    Alltså det är inte svårt om du bara läser på ORDENTLIGT och gör EXAKT vad som står. Då funkar nedgradering och uppgradering fint.

Japp det ska funka fint nu när det går att nedgradera 2.71/2.80 (TA-082). Verkar vara enkelt oxå. Ska faktiskt nedgradera en 2.80 (TA-082) på fredag så jag kan säga om det gick bra eller dåligt då.

Ok .. hör av dig om hur det gick .

Det funkade bra för mig .... kör nu 3.03 OE B
    Last edited by Mackans1; 2007-01-16 at 15:44.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Passade på att nedgradera min andra polares 2.60 (TA-082) igår allt gick super.
    Vi fick först uppgradera till 2.71 men det var ju inga problem. Så fort den jäveln vaknar ska vi dra in 3.03 OE-B oxå.

Men 3.03 OE är väl TA-082 säkert va?
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    tssssssss, 3.03 krossar nästan 1.5, du kan köra homebrews, boota isos från xmb och såvidare, du behöver inget devhook, räcker med firmwaren. riktigt bra är det.

enda nackdelen är väl att man inte kan ha en custom gameboot, för det finns inte plats på flashminnet, dessutom har du ett recoverysystem, så du kan inte bricka PSPn då. ifall du skulle flasha fel så kan du bara köra 1.5 recoveryn så är du tillbaka i 1.5

Liknande diskussioner

1. Custom firmware 3.02?
    By antepante in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 00:19
  2. Psp Fw 3.02 Oe-a
    By GroGGmanneN.se in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 20:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner