Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Garanti frågor?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Garanti frågor?

    Tja

    Undrar om hur garantin fungerar efter att man har firmware uppdaterat sin xbox360 samsung modellen hos PSXcare. Är det ordinarie produkt garanti de lämnar på Xboxen precis som den man hade innan "moden". Eller är det 1års garanti på det jobbet de har utfört? Sen undrar jag om det är alla gamla xbox spel som ska fungera efter uppdateringen eller är det endast de som redan fungerar endligt listan som Microsoft har gjort. Samt kommer Live funktionen fungera som den ska?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tar inget garantiansvar på en xbox 360 du inte köpt av oss. Monterar vi ett chip så garanterar vi chippet i 1 år och monteringen "på livstid" dvs lossnar en kabel så får du komma in och få den pålödd igen.

    En flashning...ja vad vill du att jag skall garantera? Den kan liksom inte försvinna eller gå sönder av sig själv. Bara elektroner...

    Inga nya funktioner tillkommer pga flashning/moddning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar, och så ses vi imorn när jag ska flasha

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    men om man köper en flashad 360 av er på psxcare...så täcker inte er garanti resten av 360:n? den täcker bara själva flashningen?
    låter i webshopppen som den skulle täcka resten med. Ursäkta om det är en dum fråga men.....tänkte lägga en beställning så det kändes bra att veta hur det är

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    KÖPER du en flashad 360 av PSXCARE så står vi för 1 års garanti på den, precis som vi gör med chippade PS2 osv.

    Nu pratar vi om att FLASHA en 360 som är köpt i någon annan butik.

    MEN! Vi är så försiktiga när vi modifierar 360 att det i praktiken går alldeles utmärkt att skicka den till microsoft för service ändå. Kan ju vara en bra ide att återställa firmware till original först ifall dom mot förmodan skulle kolla den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    MS kollar oftast inte på din 360 utan skickar bara ut en annan.

    MEN såsmåning om kommer dom titta på just din maskin så man bör tänka på hur man skickar in maskinerna + vad felet är.

    Att skicka in e box och säga att dvdn inte funkar för du råkat flasha fel lär inte bli så populärt.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    hehe , psxcare är smarta.. kan inte tänka mig att dom lagar 360:n själva utan dom agerar endast som kurirer och skickar maskinen tillbaks din sin egen leverantör. Du kan lika gärna göra detta själv och slippa betala extra för att få "garanti".
    Detta gäller självklart INTE PS2 eftersom denna har tydliga tecken på igrepp

    har själv öppnat 150+ maskiner utan att det "syns".

    /Gemet

    "Sanningen kommer alltid fram till slut"

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det är väl klart att dom gör så. Det är ju inte deras fel om den får t.ex red lights of death eller vad det kallas. Det har ju ingenting med att man har flashat dvdläsaren.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    KÖPER du en flashad 360 av PSXCARE så står vi för 1 års garanti på den, precis som vi gör med chippade PS2 osv.

    Nu pratar vi om att FLASHA en 360 som är köpt i någon annan butik.

    MEN! Vi är så försiktiga när vi modifierar 360 att det i praktiken går alldeles utmärkt att skicka den till microsoft för service ändå. Kan ju vara en bra ide att återställa firmware till original först ifall dom mot förmodan skulle kolla den.
    Ursäkta för att jag bumpar en gammal tråd, men vad skulle ni ta betalt för att återställa firmware om man har flashat via er?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi brukar ta 500:- (samma som en vanlig flashning) men du får då 500:- tillgodo för moddning av din nya 360 dvs den flashar vi gratis om det inte är en hitachi 79:a
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. frågor till er som importerat en ps3
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:56
  2. Frågor
    By jensa99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 18:10
  3. Felkod 0102 ev garanti ?
    By Zyxx1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 10:35
  4. Frågor angående chippning
    By KOTOn in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 12:32
  5. Garanti vid montering av Messiah?
    By Paradiddle in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-02-05, 21:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •