Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: Sata-kontrollerkort +flashning

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Varför måste man skriva /sata för? Funkar det inte ändå ?
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  2. #32
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    22
    "/sata"kommandot är till för att mtkflash endast ska skriva till sata porten tror jag, vet inte riktigt varför men det fungerar inte utan "/sata" parametern på ms28 drivarna utan "/sata" parametern tydligen....
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Fick idag hem kontrollerkortet (snabb frakt måste jag säga ) och har framgångrikt flashat min ms28 dvd tack för all hjälp

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Va faen.. Jag har inte ens fått mitt ännu! Jävla hyckleri! Vad körde du för fraktsätt? Air mail international? Hoppas mitt kommer imorgon. Då har det gått 7 dagar sedan det skickades. Och även helgdag, sen ska det med lantbrevbäraren ut och grejer. Borde komma imorgon.
    Last edited by Fook-me; 2007-01-15 at 21:34.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    körde med airmail letter
    vart ruskigt förvånad när jag öppnade brevlådan, hade räknat med minst en vecka till mycket bra kort, absolut inga problem på något sätt

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    har ett problem med mitt via kort från tekgems :använder bad flash metoden och kör med usb boot med 5.2b fw startar upp dator o 360n tar ut sata sladden o sätter in den från korter kör samread o serie nr o får upp xtrem i listan men när jag väljen det så stannar den upp där ,10 sek tricket kan nån beskriva det lite snabbt ?

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    10 sec tricket = innan du väljer satakontrollern (xtrem) i listan så tar du ur satasladden ur xboxdvdn, sedan väljer du satakontrollern, väntar 10sec och sen pluggar du i satakabeln igen. fungerade klockrent för mig

  8. #38
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Fått mitt kort idag! Weee
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    hmm verkar fortfarande inte funka så får ta o prova med 4.2b fw istället kanske

  10. #40
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Talgetok: Qubar hade problem med samhack och 5.2 med detta kort.

    Citat Original inlägg av Qubar
    mtkflash r /m /sata orig.bin (för att läsa ur firmware)
    mtkflash w /m /sata 5.2a (för att skriva in hackade firmware

    Använd 10sec tricket på båda kommandona om ni har en ms28 disk och ett VIA6421a SATA kort.
    Sen lägger du in nyckeln manuellt i windows.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    arrrgh funkar inte här nu har jag försökt med 4.2 samma sak , jag startar med 360n o datorn försig och sen tar ut satan från 360n o sätter i den från datorn skriver samread + serienr o får upp xtream i listan tar ut satan från xboxdvdn o sen väljer 1 oväntar 10 sek o sen kopplar in satan från datorn in i xboxdvdn men händer fortfarande inget och står still där det står nått om nått 00 bla bla hehe

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    01 blabla = port: df00, master/slave: a0
    trycker jag esc så står det status 80 ,should me 70

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stäng av strömmen till dvdläsaren, du skall inte dra ur satakabeln
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    okej ska prova det ikväll men du tror att det är det som e fel o inte att det är nån inställning i bios eller att jag gjort nått annat fel

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du suttit och dragit SATA kabeln så har du DEFINITIVT gjort något du inte borde ha gjort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    oj¨å lät inge bra det men starta upp den som vanligt o verkar funka som vanligt ,vågar jag prova på att göra rätt nu efter den kommentarer :S

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    Weeee fixade det tillslut och HANSI TACKKK du är min IDOL ;-)!!!

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du suttit och dragit SATA kabeln så har du DEFINITIVT gjort något du inte borde ha gjort...
    Står att man skall göra så i Textbooks manual och jag har gjort precis så som jag skrev med bra resultat så jag tror inte att det är något fel på att göra så...

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    och när jag gjorde det så funkade det ju inte så e bra att man hitta en lösning på det om det nu inte funkar att rycka sata kabeln :-)

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    och när jag gjorde det så funkade det ju inte så e bra att man hitta en lösning på det om det nu inte funkar att rycka sata kabeln :-)
    absolut !

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Ang. Skicka in xboxen på flashning
    By Crisse in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 15:15
  2. Skicka in DVD'n för flashning? (Hansi)
    By Bigg_P in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 10:30
  3. Var får man tag på VIA Sata kort för MS28 flashning?
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 15:12
  4. Fungerande SATA kort?
    By Alukahs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:45
  5. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 15:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •