Tja!
är det möjligt att flasha ett xbox med hjälp av ett kontrollerkort ?
isåfall, är det någon som vet av ett kontrollerkort med VIA Chipset ?
Har samsungläsaren med ms28 FW.
MVH Dezuria
Tja!
är det möjligt att flasha ett xbox med hjälp av ett kontrollerkort ?
isåfall, är det någon som vet av ett kontrollerkort med VIA Chipset ?
Har samsungläsaren med ms28 FW.
MVH Dezuria
Last edited by dezuria; 2007-01-08 at 18:39.
Ja det fungerar utmärkt. Finns många kontrollerkort att köpa på ebay.
okey, men vilket kontrollerkort ? märke osv ?
sjukt detta är tycker jag ,ska det va så svårt att hitta i sverige ??
:-(
Finns i princip inte i Sverige. Hittat något på en svensk autionssajt en gång. Men jag har beställt mitt från USA. Skickades igår, så får väl se när det dyker upp
Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
Wii: _Chip: Wiikey
Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11
Hej. FOOK_ME
Var köpte du ditt kort från?
Sök på VT6421A i www.ebay.com. Det finns massor av kort att välja mellan. Jag har beställt det här :2 Port SATA Serial ATA PCI Controller Raid Card VT6421A. Det kostade kring 150 ink frakt.
Jeeboy: http://tekgems.com/Products/la-pci22-vt6421a.htm här köpte jag de. Samma ställe som qubar.
Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
hur säkra är ni på att det kortet kommer att fungera?
Jag köper nog ett jag med om ni vet säkert. I annat fall väntar jag till ni fått hem era och kollar hur det går för er. Jag har iofs en ms25 drive men hittade inte ngt kort i närområdet som fungerade ändå.
Qubar säger att det funkar, han har redan fått sitt. Räcker för mig. Hoppas bara det dyker upp snart. Alla andra som har flashat med vt6421a som jag läst om säger att det funkar.
Fook-me: Jag köpte det där kontrollerkortet för 2$+frakt på ebay :P
Weeh: Jasså, Vad kul då! För mig är inte 65 kr+frakt speciellt dyrt heller.
Fook-me:Vilken fraktmetod valde du?
Menade bara att det var billigt på ebay
Ok! jag kikade på länken längst upp i tråden och tänkte beställa ett och det fanns ju så många alternativ... vore ju skönt med flygfrakt, då tar det ju bara några dagar innan det kommer och sen blir det ju ändå inte lika dyrt som ett helt spel.
Men Jag väntar nog till några har bekräftat att kortet veerkligen funkar innan jag beställer ett.
skerk: air mail international tror jag. Qubar har redan bekräftat att det funkar. Detta chip är även bekfäftat att det ska fungera sedan långt tillbaka.
Last edited by Fook-me; 2007-01-10 at 19:27.
har nu beställt från tekgems är det någon annan här på forumet så har beställt därifrån och vet hur lång tid det tar ?
Jag beställde 25st nu :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok hansi, vad tänker du ta för dem?
Får se vad notan slutar på med tull/moms/admin avgifter osv.
Troligen runt 250-300:-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok, det är det ju helt klart värt, om det är verifierat att de funkar o så
Jag lade upp dom för 350:- för dom kommer sälja som smööör ändå :-)
Bra att du gjort det Hansi jag hade ju lämnat det som förlslag men tyvärr så hann jag beställa i går från tekgems
telgetok: beställ utav hansi då
Hehe beställningarna rasar in nu :-)
jag kan bara säga att ett sådant kort VT6421a som tekgems säljer fungerar väldigt bra. Köpte mitt i december och fick det levererat på ca 6 arbetsdagar via air-mail.
Använde xtreme-bootmaker för att skapa en hexediterad mtkflash.exe och körde sedan 10sec metoden utan problem.
Dock kan jag tilläga att senaste versionen av xtreme-firmware 5.2 och samread/samhack krånglade för mig. På något vis hänger sig det alltid på min dator efter att man läst eller skrivit ur firmwaren ifrån TS drivarna. Vet inte om det har med den datorn eller allmänt med det SATA kort... Kan vara bra och veta om iaf. någon annan dyker på samma problem. Jag kör manuellt efter att det blev krångel på 2st ms28 drivar med samread/samhack.
Kom bara ihåg att skriva med "/sata" parametern när ni startar mtkflash på ms28 drivarna så ska det fungera felfritt.
H78 iXtreme 1.2
XBOX LIVE Gamertag: QuBaR
QuBaR: Menar du att man ska skriva mtkflash r /sata orig.bin? Och kör du 10s tricket?
mtkflash r /m /sata orig.bin (för att läsa ur firmware)
mtkflash w /m /sata 5.2a (för att skriva in hackade firmware
Använd 10sec tricket på båda kommandona om ni har en ms28 disk och ett VIA6421a SATA kort.
H78 iXtreme 1.2
Som sagt, 10 sekunder kan vara allt från 1 sekund till 99999999999999 sekunder, give or take...
jo det är sant Hansi..
Det spelar nog ingen större roll med tiden exakt, brukar alltid fungera för mig oavsett om det är 2-3 sek eller + 10 sek.
H78 iXtreme 1.2
Bookmarks