Tänkte ställa en vanlig 60 mm chassi fläkt inne i 360 för att kyla direkt på kylflänsen. Men jag undrar varifrån jag skall ta strömmen till denna?
Tänkte ställa en vanlig 60 mm chassi fläkt inne i 360 för att kyla direkt på kylflänsen. Men jag undrar varifrån jag skall ta strömmen till denna?
Ta strömmen från molex kontakten till HD:n ... Gul+Svart=12v, Röd+gul=7v, Röd+svart=5v ... / voltsmodden tycker jag du ska skita i .. Kör på 12v och skaffa en liten fan regulator ist ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Molexkontakt? Den enda strömkälla jag har som jag ser på moderkortet är den för de vanliga fläktarna. Det går inte att splitta denna på något sätt?
Det verkar innebära att jag måste löda och det har jag inga verktyg till. Går det inte att köra den via usb eller nåt?
Köp en billig lödkolv. Den har man alltid nytta av i framtiden.
Molex är kontakten som går till HD:n ... Bor du i närheten av Skellefteå så kan jag fixa det därna åt dig gratis ... Kan även fixa till vaggan som HD:n ligger i så den får bättre kylning för controllerkretsarna ...
Last edited by Begga; 2007-01-09 at 19:40.
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Begga: Du verkar ha missat att det är en xbox 360 som nutte pratar om
Jo det har du rätt i 8-)
Bookmarks