När jag kopplar in min PS2 via RGB så får jag lite knepiga störningar när jag ser på DVD film. EJ nän jag spelar utan BARA när man ser på DVD film.
När det kommer ett ljusare parti i vänstersidan av bilden så blir det ett mörkt horisontalt fält från ena änden till andra ändan. Detta verka bara synas på äldre TV-Apparater. Jag hade detta problemet med min förra TV som var en Philips TV som var över 10 år gammal. Nu har jag fått tag på en Philips 100 HZ:are som är något yngre än den gamla med samma problem Har testat på nyare TV apparater utan problem. Även testat på specifikt Philips.
Eftersom min "nya" 100 Hz:are är rätt OK i bilden så känns det lite tråkigt att inte kunna se på DVD film via RGB. Kan detta problem möjligtvis ha något med MacroVision skyddet att göra? Om nu PS2:an har detta.
Min version av PS2 är:
Console : SCPH-30004
Browser : 1.20
CD-Player : 1.20
PS Driver : 1.10
DVD Player : 1.20E
Kan möjligtvis den nya versionen av DVD player (2.20 eller vad det nu är) fixa det. Låter ju inte som detta ät ett mjukvarufel.
Vad är dom nya versionerna på dom olika delarna och vad är förbättringarna.
Tacksam på om någon kan hjälpa mig då detta är ett mycket jobbigt fel då jag
jj kan njuta av en film via RGB.
Ocj ja, jag har fixat RBG "felet" i PS2 via modden man kan göra för att kunna se RGB när man tittar på DVD.
Bookmarks