Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Kan inte välja SATA!

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

Kan inte välja SATA!

Jo jag har kommit så lång att jag ska skriva in mtkflash r/m orig.bin när jag har gjort det står det 1f0 MASTER/SLAVE a0. Men jag kan inte skriva något, har en Samsung TS-H943 (M28?). Nån som vet vart felet ligger?
    Last edited by Krozz; 2007-01-09 at 19:33.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Respekt
    20
    Använder du en sata kontroller med via chip? Tror att det annars kan bli problem att flasha den. Iom att det är en ms28, som jag fattat går det enbart med ett sådant kort på ms28. Kan gå om man gör ett vcc trick samt ändrar i mktflash.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Jag har ett MSI k8t neo som är ett Via kort ser ut att ha ett VT8237

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Respekt
    20
    Okay, bra. Har du använt xtreme boot maker för göra en boot diskett eller usb.
    I så fall så bör det funka från start.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Har testat xtreme boot maker nu men kommer inte längre!
    Tror ni jag ska testa enable0800?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Testade att dra ut allt jag hade i datorn. Och nu när jag skriver mtkflash r /m orig.bin så hittar den ingen device. Så om nån vet hur man får sata att funka i dos så skriv :P. Har nämligen alldrig suttit på SATA så jag vet inte så mycket!

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Sådär ja nu funkar allt kanon =)
    Hade satt sata sladden i promise sata-chipet, när jag bytte till via 8237-chipset så funkade det utan problem. Flashade med extreme boot maker. Tack för hjälpen Fook-me!
    EDIT: Fixade lite stavfel!
    Last edited by Krozz; 2007-01-11 at 12:51.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Respekt
    20
    Tacka inte mig, du löste det ju själv.

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    hmm hade du ett msi k8 moderkort?? jag har samma problem som du, körde du på sata 1,2,3,4 när de funkade??? mitt moderkort har nforce3 250Gb men tror chipset'et är VIA, hittar i dos o allt med boot disken MEN den bara tuggar på när jag väntat de där 10sek o startat igen händer ingenting, har disablat raid o allt så i bootmaker har jag bara PATA o SATA att välja på, gissar på att jag ska ha sata men har även testat med pata, kör från floppy dock då jag inte får det att funka att boota på usb gör det nåt? snälla hjäälp,,

mvh anders

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Ja har ett MSI k8t neo kort. Ingenanning tryckte bara in sata sladden så funka det. Men öppna datorn och kolla på moderkortet vad som står på chipsen om det är ett VIA eller nVidia chips. Men annars har du testa med den modade nvidias dos filen

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22
    nej jag hittar inte den nvidia dos filen eller menar du den jag gör själv med xtreme boot maker ? iaf så orkade jag inte pilla mer med det då jag såg att det stod win "nånting "på min chips i datorn, men en polare som har intel msi moderkort hade via,, men jag beställde ett kontrollerkort av hansi för att vara på den säkra sidan, orkar fan inte hålla på att försöka o försöka hela tiden blir ju bara mer förvirrad ju mer man läser om det, men nu ska det nog funka om jag får mit kort idag ,,, har ju lyckats flasha 3 hitachi spelare så ska ju jag själv självklart få en jävla samsung,,, men har ju hört att den ska vara bättre så ..

tack ändå, kommer kanske behöva mer hjälp när jag fått mitt kort.

Liknande diskussioner

1. Kan man köra homebrew eller inte?
    By jjabba in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 22:09
  2. Kan inte mata in cd
    By pucco in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 20:21
  3. Vilka dvds är det som man inte kan flasha?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:23
  4. kan inte hitta datorn?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 05:32
  5. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:12

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner