Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: SD micro max 3 spel ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    SD micro max 3 spel ?

    Tjena.

    Jag har köpt M3 PRO Micro Secure Digital (SD MICRO) Adapter + Passcard 3 för DS LITE och ett 512 SD Micro.

    Problemet är att minnet verkar bara klara av 3 spel åt gången. När jag hade inne fler spel än 3 första gången så gick det inte att ladda ett enda och det tillkom några extra mappar som jag aldrig sett förut.

    Andra "buggen" var att när jag skulle ladda ett spel så ville den ladda savefilen från fel spel så då gick det inte heller att starta spelet.

    Vette fan vad det kan vara för något, funkar ju med 3 spel i stöten på minnet, mer behöver man ju inte ha men det skulle vara gött med några till. Jag menar det finns ju plats för det så =).

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ingen som har hört av sig med liknande problem hansi ? En polares son har fått samma prob också, först gick det bara ha 2 spel men nu verkar det funka med 3.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har ni uppdaterat korten?

    Formatterat minneskorten med FAT filsystem?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har formaterat med fat32 men jag har aldrig uppdaterat själva minnet någon gång, hur går jag till väga då ?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ladda ner senaste version härifrån

    http://www.dualscene.net/infusions/p...ad.php?catid=1

    Just nu är det

    Game Manager V31 + loader V31b (English)

    du skall ladda ner.

    När du packat upp arkivet så skall du kolla i denna mapp

    M3_V31_English\English\loader\English\SD

    där du hittar filen

    updagcsd.e31

    (om du har ett Compact Flash baserat kort skall du använda M3_V31_English\English\loader\English\SD\updategc. e31)

    Kopiera updagcsd.e31 till rooten på ditt flashkort, starta som vanligt, tryck på start för att uppdatera, VÄNTA! VÄNTA! VÄNTA! tills den flashat klart! Det tar lite längre tid än vad som är bekvämt, men den blir klar efter ett tag. Kör gärna med fullt laddat batteri + sladden i väggen! Sedan tar du bort filen från flashkortet igen så du slipper frågan om uppdatering varje gång du startar.

    Installation steps:
    ===================
    1. Put updategc.XXX or Updagcsd.xxx file into the root directory of your CF/SD card.
    2. Insert the cf/SD into the slot of M3 adapter.
    3. Boot the console with M3 adapter inserted.
    4. A massage will appear to ask you to install or bypass the installation procedures. (press "start" to install, press "A" bypass)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spel som hänger sig
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 16:22
  2. Alla spel Hänger sig! (M3 lite micro) från psxcare
    By staflaraf in forum Nintendo DS
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 13:18
  3. spel releaser
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 12:07
  4. How to update your Action Replay MAX EVO code list without a evo max drive!!!!
    By morpheousx in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 12:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •