Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Problem att komma till MS dash

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Problem att komma till MS dash

    Mitt problem är att jag inte kan komma till MS dash från evoX dash. Jag trycker på länken MS dash men då kommer jag bara till en bild med en felmeddelande text.

    Hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Installera om ms dashboard, enkelt med t.ex. superdisc 3.7rc8
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men försvinner inte alla spel, filmer m.m. då? kan man inte ändra upplösningen i evoX dash? Kan inte heller komma in i MS dash utan ett felmeddelande (21) kommer upp. När jag går in i System info och kollar står det att upplösningen är 720x480 NTSC 16:9, jag har ändrat till ntsc i Enigmah och kan inte hitta inställningarna för upplösningen. Har för övrigt en Joytech - Digital AV Cable Pack HDTV kabel. När jag ska försöka titta på HD-snuttar så laggar filmerna bara fram.
    Last edited by anti; 2007-01-14 at 04:20.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xboxen klarar inte av att spela upp HD filmer. Den kan däremot skala vanlig video till 720P

    Ingenting försvinner om du BARA installerar om ms dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det var det jag mena, jag vill givetvis kunna ändra så jag får 720p men hittar inte vart jag ska ändra det. Finns det olika dashboards? När jag startar min xbox står det Evox längst upp i vänstra hörnet och xbmc startar. Ifall jag skulle få igång ms dash kommer xbmc fortfarande att starta då? När alla säger att man ska in i MS Dashboard och ändra inställningarna till upplösningen, fattar jag inte varför man inte ska kunna ändra upplösningen i evoX dash. Och sen till sista frågan, ifall man stoppar i superdisc 3.7rc8 som du säger, får man upp en meny vad man vill installera då?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Att du får upp det i vänstra hörner är för att du har Evox bios
    Ja kolla runt i SD skivan gå in på menyn PSXCARE sen ser du vad som skall installeras
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, men om jag använder mig av MS dash, kommer jag att kunna använda xbmc då? Det jag inte förstår är vad det är för skillnad på ms dash och evox dash, är det olika menyer och sånt? Så om jag har fattat det hela rätt nu kan jag alltså inte ändra upplösningen i Evox dash utan måste in i MS dash och ändra. När jag går in i mina filer i evox dash och ska boota upp MS Dash heter filen msxboxdashallregion.xbe, är det rätt fil överhuvudtaget? Sen hitta jag en flik under inställningar-->utseende där man kan ändra upplösninen dock bara till NTSC 16:9, NTSC 4:3 och Auto de här inställningarna har väl inget med 720p att att göra med?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Msdahen använder man ju när man bootar med intern orginal bioset
    Evoxdashen använder man när man bootar på extern bioset dvs på ditt chip
    För att komma åt inställningarna 720p ska du ju ha enhd kompatibel sladd ju du hittar dom inställningarna i MSdashen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en komp. kabel (Joytech Xbox - Digital AV Cable Pack HDTV), sen har jag gått in i Enigmah och ändrat till ntcs, kan inte du skicka en bild så jag kan se vart man hittar upplösnings inställningarna, bara så jag vet vad du snackar om och vart jag ska leta någonstanns.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    I Enighma Video Switchdisc där kan du välja helt enkelt vilken region du vill ha, sedan är det bara gå in i den mediaspelare du använder och ställa in 720p eller 1080i.
    Efter du ställt om xboxen till ntsc så startar du orginal msdashen, där under settings -> video så kryssar du i de alternativen som du vill att xboxen skall kunna ge ut.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jaha! Men MS Dashen var det den mediaspelaren som fanns INNAN man chippade sin xbox? Den man kunde lägga in lite musik och sånt på. Hur får man igång denna mediaspelare? Borde man inte kunna kllicka på ejject knappen så att chippet stängst av, borde man inte komma till ms dashen då?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag kommer heller inte in i ms-dash. Jag har xbmc som dashboard och försöker jag boota med superdisc o starta ms-dash så startas bara xbmc....

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Är det någon som vet hur man startar med superdisc, jag har satt i den å startat om xboxen men det går inget vidare, jag vill komma in i MD dashboard så jag kan ändra till 720p

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    asså du måste installera om din msdashboard sen gå in & ändra i den, går ju inte ändra ngt på en skiva
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men hur installerar man om MS Dashboard?

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja tex genom SD3.7RC8
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    jag har samma problem fats jag har istallerat om msdashboard men om jag är trycker på msdashboard på evox så kommer det upp men inte om jag bootar med origanl bios

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla din evox.ini fil vart msdash pekar på
    MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag är inte helt haj på det här men jag har superdiscen men jag vet inte vad jag ska göra med den, hur jag lixom installerar om MS Dash?

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du stoppar in den i DVDn
    Bootar om
    Gå in på psxcare menyn
    Välj nu vad du ska göra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    asså jag kommer ju in till ms dash om jag trycker på MSDASHBOARD i evox menyn men inte om jag sätter på xbox på eject knappen(har duo x2)asså med original bios

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nähä, men vad händer istället då?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    då får jag upp felkod 13

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    installera om msdash sen evoxdash då vad händer då?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har du gjort en back upp på din C innan di installerade SuperDisk första gng för länge sedan eller?
    Kolla vilken version av xbox du har, den ska vara en matchande msdash till den, jag har en del msdash så du kan få rätt
    Last edited by pege63; 2007-02-12 at 19:22.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kolla vilken version av xbox du har, den ska vara en matchande msdash till den, jag har en del msdash så du kan få rätt

    - 3944
    - 4034
    - 4817
    - 4920 rev. 10027100
    - 4920 rev. 1012a700
    - 5659 rev. 17e4cd00
    - 5659 rev. 17f14d00
    - 5960 rev. 185a6100
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Gå till "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser
    ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  2. problem att streama saker från pc till xboxen
    By kjelle72 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 08:47
  3. Problem med att kopiera av filer till HDD
    By KalleKula2005 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 16:40
  4. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  5. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •