Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xenium gold 24K

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Xenium gold 24K

    Jag har installerat ett Xenium gold 24K lödfritt på mitt xbox.. fungerar utan problem.. så har jag köpt mig en 320Gb HDD, men vet inte hur jag ska få det att fungera.. jag vet inte hur man lägger in BIOS å sånt.. vet inte heller vad för Bios jag ska ha å vart jag kan hitta det.. jag läste i någon annan tråd att man kan använda "flash FXP" till att flytta saker från datorn till xbox.. jag har lyckats ansluta till mitt xbox men jag kan inte föra över någonting.. Måste man föra över Bios via dvd/cd skiva?

    Om jag startar mitt xbox så går ja typ in på inställningar tror jag.. å så på en liten meny som ska göra så att HDD:en kan å bara kan användas av xboxet.. men när jag försöker göra det så står det nånting om att det inte fungerar..

    Kan kolla lite mer exakt vad det står å ifall jag kan få det att fungera men lite hjälp utav er som kan lite om det här.. Om det spelar någon roll så har ja version 1.1 på mitt xbox..

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Nu vet jag inte om Xenium gold måste flashas på något speciellt sätt, men det kan du kolla på deras hemsida, annars kan du använda den här guiden:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25894
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök på "xenium launch menu" i forumet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Red face Xenium Gold 24k Senaste Bios?

    Tja. Ja har en fråga.. vilken är den senaste biosen för XENIUM GOLD 24K.. Ja har nämligen försökt med ett par bio's filer och har användt xflash.. men jag får bara failed varje gång.. hur ska ja gå till vägar för uppdatera min bios vill spela forza och lite annat

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste använda chippets egna menyer för att flasha...kolla i dess "launch menu" som sagt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    xenium gold 24k

    Det är de ja har gjort.. men lyckades inte.. men men tack ändå för svaret..

Liknande diskussioner

  1. xenium xbox problem
    By mensurg in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 20:12
  2. xenium sp gold löd hjälp
    By exocet in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 17:52
  3. Problem med installation av Xenium Gold, solderless.
    By cobraeyes in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 22:22
  4. Xenium SP Gold hjälp
    By Jepper in forum Xenium Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 14:55
  5. Kan inte komma in i Xenium OS
    By Hagfjäll in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •