Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Biosflashning.

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

Angry Biosflashning.

För det första så undrar jag varför inte någon vänlig skäl kan skriva en lätt guide här på PSXCARE forumet om hur man flashar sitt Xecuter chipp. (bla nero inställningar)

sen undrar jag varför jag inte kan flasha.
    Jag har en version 1.3 box med Xecuter 2.2 pro chipp i.

Jag bioset på en RW skiva. Biosen döpt till bios.bin, och med en 170mb stor mpg fil som skräp fil. Stoppar in skivan i X-boxen som tjatar om bios. den tuggar på den, säger att 'Volyme lable is:NEW' sen, nada. ingenting händer. Efter en 5 min blir jag otålig o stänger av.

Sen testade jag att flasha med x2bm via parallell porten (0,6m sladd) detta gick bra och stapel gick till 100%. DOCK så när den precis kom dit så sa den 'Verification FAILED'. wtf??

testar x-boxen, nu stendöd med chippet aktiverat.

Bios i fråga: Xecuter2_Build.4978.03_512k

What's wrong?

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    löste skiten själv ändå i slutet.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Man flashar Xecuter med 1024K biosar, MEN flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Använder du ngt annat prog måste du ta rätt storlek på bioset.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Skulle någon kunna skriva en snabb guide på detta då jag inte hittar någon och är i behov av att kunna flasha mitt bios med parallellkabel.
    Tack!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Kan du ladda hem EvolutionX Build 3935
    Allt i den filen lägger du i C:\ på din xbox
    Sen har du evoxdash somdashboard & kan där flasha med den inbyggda flashern
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Kan du ladda hem EvolutionX Build 3935
    Allt i den filen lägger du i C:\ på din xbox
    Sen har du evoxdash somdashboard & kan där flasha med den inbyggda flashern
    Tack!

Men om man inte kommer åt sin c:\ och tänkte flasha via parallellkabeln, hur gör man det?
    Hur vet man förresten vilken biosversion man ska ha?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Kommer du inte åt dic C: då?
    Prova med SuperDisk 3.7RC8 det boota på default.xbe så DVDn borde hugga tag i den & sen kan du FTP över till xboxen.
    Flashar du med xflash under "Apps" så måste du välja ett 1024K bios.
    Bioser kan du hitta om du klicka på mitt namn gå till min sida där har du gammla X2, nya X2 & evox bios, sen väljer du själv om du har stor HD stöd el litet HD stöd på bioset beroende på vilken storlker du har på din HD den är väl inte orginal förmodar jag.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Nope, jag kommer inte åt C:
    Jag kommer inte åt min disk över huvud taget. Problemet är att min dvd inte verkar vilja boota skivor heller. Problemet är att jag ersatte evoxdash.xbe filen och nu måste jag byta tillbaka till min backade evoxdash.xbe.

Jag har testat boota från en slayers evox skiva 2.7 samt en gammal superdisc 3.6 som jag vet har fungerat förut. Jag tänkte om jag kanske har ett sånt gammalt bios så att den inte startar dvd:n för att klockan går fel?

tack!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner