Jahapp, då va det min tur.
Skulle sätta mig och lira lite NHL07 (orginal) och precis när jag trycker på start för att dra igång matchen så hör jag ett "pip" och sen fryser bilden. Inga röda lampor än så länge.
Jag provade om och om igen och kom lite olika långt in i matchen (ca 1-2 minuter) sen händer samma sak igen.
Jag kollade alla kontakter, nätagg osv men allt ser ok ut. Såg att klockan va lite konstigt ställd så jag ändrade detta men fortfarande så låser sig spelet. Provar även andra spel men samma sak händer där.
Jag tar bort hårddisken och startar om för att kolla vad som händer och DÅ så får jag tre jättefina rödlysande lampor som spottar mig i ansiktet. Ingen bild eller något, den startar inte alls. Så jag stänger av maskinen och provar igen. Då kommer 360-loggan fram och sen hänger den sig efter ca 5 sekunder.
Jag förstår redan nu att det är något ganska allvarligt som inte går att lösas genom att låta den vila genom natten eller genom att be den snällt att fungera.
Nu undrar jag då förstås. Vad gör jag nu?
Jag har en Samsung-drive som är flashad här hos PSX för ett par månader sen. Jag har tagit bort faceplate:n och kikat och Xboxklisterlappen ser helt oskadad ut (nice job PSX) det sitter dock en PSX-lapp också.
Om jag nu då skulle ta kontakt med microsoft-supporten och be dem fixa detta (jag har fortfarande garanti på den) hur går jag tillväga då?
Måste jag flasha tillbaka till orginal-firmware och ta bort PSX-lappen?
Eller ska jag åka tillbaka till EB Games där jag köpte den och be om en ny?
Tacksam för svar/råd/hjälp/klapp på axel!
Med vänlig hälsning //
Dennis
p.s
Jag har en till fråga. När jag tog bort faceplate:n så var jag lite hårdhänt så att luckan till USB-portarna låstnade. Jag har alla delar till den, tror jag :P (luckan, en fjäder och en metallplatta) Nu undrar jag om någon kanske vet hur den ska sitta? Någon kanske kan ta en bild på hur den ser ut och visa mig? Tack!
d.s
Bookmarks