Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Död 360 - Circle of light - Hjälp?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20

    Question Död 360 - Circle of light - Hjälp?

    Jahapp, då va det min tur.

    Skulle sätta mig och lira lite NHL07 (orginal) och precis när jag trycker på start för att dra igång matchen så hör jag ett "pip" och sen fryser bilden. Inga röda lampor än så länge.

    Jag provade om och om igen och kom lite olika långt in i matchen (ca 1-2 minuter) sen händer samma sak igen.

    Jag kollade alla kontakter, nätagg osv men allt ser ok ut. Såg att klockan va lite konstigt ställd så jag ändrade detta men fortfarande så låser sig spelet. Provar även andra spel men samma sak händer där.

    Jag tar bort hårddisken och startar om för att kolla vad som händer och DÅ så får jag tre jättefina rödlysande lampor som spottar mig i ansiktet. Ingen bild eller något, den startar inte alls. Så jag stänger av maskinen och provar igen. Då kommer 360-loggan fram och sen hänger den sig efter ca 5 sekunder.

    Jag förstår redan nu att det är något ganska allvarligt som inte går att lösas genom att låta den vila genom natten eller genom att be den snällt att fungera.

    Nu undrar jag då förstås. Vad gör jag nu?

    Jag har en Samsung-drive som är flashad här hos PSX för ett par månader sen. Jag har tagit bort faceplate:n och kikat och Xboxklisterlappen ser helt oskadad ut (nice job PSX) det sitter dock en PSX-lapp också.

    Om jag nu då skulle ta kontakt med microsoft-supporten och be dem fixa detta (jag har fortfarande garanti på den) hur går jag tillväga då?

    Måste jag flasha tillbaka till orginal-firmware och ta bort PSX-lappen?

    Eller ska jag åka tillbaka till EB Games där jag köpte den och be om en ny?

    Tacksam för svar/råd/hjälp/klapp på axel!

    Med vänlig hälsning //
    Dennis


    p.s
    Jag har en till fråga. När jag tog bort faceplate:n så var jag lite hårdhänt så att luckan till USB-portarna låstnade. Jag har alla delar till den, tror jag :P (luckan, en fjäder och en metallplatta) Nu undrar jag om någon kanske vet hur den ska sitta? Någon kanske kan ta en bild på hur den ser ut och visa mig? Tack!
    d.s
    Last edited by dekeart; 2007-01-15 at 03:49.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kommer du hit så tar vi 500:- för att:

    Flasha om till original
    Skrapa bort vårt klistermärke
    Flasha om till xtreme igen när du får din nya 360.

    Du får ny frontpanel "på köpet" av microsoft så bry dig inte om den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kommer du hit så tar vi 500:- för att:

    Flasha om till original
    Skrapa bort vårt klistermärke
    Flasha om till xtreme igen när du får din nya 360.

    Du får ny frontpanel "på köpet" av microsoft så bry dig inte om den :-)
    Det låter riktigt schysst. Jag får nog göra så.
    Tycker du jag ska skicka in den till er först och sen få tillbaka den innan jag ringer supporten eller ska jag ringa dem på en gång?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säg 700:- så fixar vi allt med supporten och skickandet åt dig så slipper den åka omkring så fasligt fram å tillbaka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Säg 700:- så fixar vi allt med supporten och skickandet åt dig så slipper den åka omkring så fasligt fram å tillbaka.
    Jasså, går det att göra så?
    Jag trodde MS-supporten ville prata med den som köpt den osv?

    Sen undrar jag en till grej. Ska jag skicka med hårddisken?
    Jag har hört om andra som gjort det och då har allt försvunnit på den eller rättare sagt, dem har väl fått en helt annan hårddisk.

    Måste jag köpa ett memorycard och lägga över allt?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi ringer dom "i ditt namn" och ber dom hämta/lämna på vår adress. Så slipper du sitta å vänta på UPS. Skicka inte med hårddisken om det inte är fel på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi ringer dom "i ditt namn" och ber dom hämta/lämna på vår adress. Så slipper du sitta å vänta på UPS. Skicka inte med hårddisken om det inte är fel på den.
    Jag tror inte det är något fel på HDD:n. Boxen verkar låsa sig både med och utan den i alla fall.

    Så för att sammanfatta:
    Jag skickar in den till er och ni "snyggar till den" för att sedan låta UPS komma och hämta den för frakt ner till Tyskland. Sen återkommer den så småningom till er och ni packar upp den för att flasha om den igen för att sedan skicka den vidare hem till mig.

    Och allt detta för 700:- ?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    700:- + c:a 200:- för frakten från oss till dig (postens avgifter)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    700:- + c:a 200:- för frakten från oss till dig (postens avgifter)
    Jo, det är klart. + frakt också.
    Det känns som att jag kommer att ta ditt erbjudande här.
    Jag ska kika lite mer på boxen och försöka få fram någon form utav felkod i alla fall.

    Är det något jag ska tänka på när jag skickar den till er? Alltså ska jag skriva något speciellt på lappen t.ex?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Namn, adress, telefonnummer, kortfattad felbeskrivning, att vi skall skicka den till microsoft åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Jag skickar xboxen i morgon. Blir förmodligen företagspost 16:00 eller kanske 12:00 får se hur det blir.

    Jag har stoppat ner en lapp där det står allt om det vi gått igenom.

    Hur funkar det med garanti om det är ni på PSX som sköter ärendet.
    Alltså, hur vet MS att jag har garanti kvar på den?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    360 har ju inte funnits i 2 år = alla 360 har garanti fortfarande.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Ah, ja men då så.
    Jag trodde att det bara var ett års garanti nämligen.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Vet inte om detta har någon betydelse för er eller hos MS men problemen började efter att jag skaffat en HD-tv och började lira med högre upplösning. Men det kanske bara är en slump.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ..maskinen, och framförallt grafikkortet+lödpunkter mellan gfx o moderkortet används antagligen till mycket större utsträckning när HD-upplösningnar används, istället för 480p... så din maskin var antagligen fubar från början, men klarade sig ett tag för att du inte satt så mkt press på den..

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tropicano Visa Inlägg
    ..maskinen, och framförallt grafikkortet+lödpunkter mellan gfx o moderkortet används antagligen till mycket större utsträckning när HD-upplösningnar används, istället för 480p... så din maskin var antagligen fubar från början, men klarade sig ett tag för att du inte satt så mkt press på den..
    Mjo, jag fick lite av den känslan också. Läste någonstans att någon hade löst 0102 problemet med att ställa om från HDTV till vanlig tv - dock var det ingen långsiktigt lösning.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Nu är boxen postad till er. Den bör dyka upp runt 12:00 i morgon.
    Have fun!

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Hjälp med köp av 360.
    By Mahjar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 16:32
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •