Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: problem med ps2 silver

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    problem med ps2 silver

    Hallå!

    Jag har ett ps2 model nr: SCPH-50004 som EJ är chippat. Problemet ligger i att det hakar upp sig och ett klickande ljud hörs, precis som om något kugghjul eller liknade "hoppar". Spelet fryser och ingenting funkar.
    Det knepiga är att det uppstår bara när man spelar spel med "blå undersida". Efter att den börjat klicka med en blå skiva i beter den sig så, även med en vanlig skiva i("silver under").
    Jag tog och skruvade isär ps2:et och tog en titt. Flyttade på lasern för att känna om den fastnat eller nått men den var som den skulle. Testade med att stoppa i en "vanlig" skiva och det funka perfekt. Så jag skruva ihop den igen och spelade som vanlig. Men sen så testade jag en "blå skiva" igen och då blev det fel igen.

    Nån som kan ha en aning om vad det är för fel och vad jag kan gör för att få den att spela "blå skivor" utan att haka upp sig och behöva skruva sär den varje gång?

    hoppas jag var tydlig nog annars är det bara att ställa följdfrågor!
    vänliga hälsningar Brutus

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan vara linsen som klickar när den misslyckas med att fokusera. DVD och CD har varsin laserdiod, så den för CD kanske är paj. Varför det får det att strula med DVD sedan har jag inget bra svar på. Ge fan i att kör CD skivor...

    (Blå undersida = cd)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med installation av Xenium Gold, solderless.
    By cobraeyes in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 22:22
  2. problem med xbox360
    By falkz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 12:03
  3. Problem med TS-H943
    By zdx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 17:56
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 22:50
  5. Problem med att läsa ps2 kopior
    By tvrep in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 10:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •