Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: ureadable disc trots ny fw. HJÄLP

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    ureadable disc trots ny fw. HJÄLP

    som topic lyder så har jag alldeles just fått ny mjukvara i min 360 så jag ska kunna spela brända spel...

    använde philips dl skivor och brände med en nyinköpt samsung brännare med nyuppdaterad mjukvara..

    brände och försökte spela men det står bara unreadable disc... vart tror ni mitt fel ligger

    HJÄLP

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Något har blivit fel när du brände spelet är min gissning.
    Det kan vara allt ifrån att de skivor du använde inte funkar så bra ihop med din 360.... till att du gjorde något fel när du brände spelet.

    Förklara lite mer ingående hur du gjorde.

    (Det är DVD+R DL skivor du använt va å inte DVD-R DL??)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    jag packar upp filerna så jag får en image fil som jag senare bränner, har prövat bränna i clone cd, nero och IMG burn men utan lycka.

    ja det är dvd+r dl skivor

    jag har läst en del trådar men blir som inte så mkt klokare så jag kände att det kanske går bättre om jag lägger ut en egen

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    valjer du filen som slutar på .dvd ?
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ifall det blivit fler än en fil så har jag valt att bränna den som är på x Gb istället för den på ca 33kb

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    alltså inte den som slutar på .dvd

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Då har du gjort fel.

    Klicka på länken till FAQ i min signatur. Där kan du läsa exakt hur du gör för att bränna. Orkar inte skriva hela proceduren här....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok tack

    måste då köpa nya skivor innan jag kan pröva...

    suck

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    I .dvd filen så står all information som är nödvändigt för brännaren för att kunna skriva skivan på rätt sätt. Jag tror med största sannorlikhet att det nu kommer att funka ifall du väljer .dvd filen i imgburn och sen bara bränner. Bränn även på 2-2.4x hastighet. Har inte spelet en sådan .dvd fil så bör du kolla ifall den ligger i en egen rarfil.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    så man ska alltså bara bränna .dvd filen, har jag fattat det rätt då

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Lidköping
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av gargamel_2000 Visa Inlägg
    så man ska alltså bara bränna .dvd filen, har jag fattat det rätt då
    Helt riktigt, .dvd filen är det alltid som gäller.
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du bränner inte dvdfilen, dvdfilen innehåller information som brännprogrammet behöver för att bränna imagefilen rätt. dvdfilen innehåller filnamnet på imagefilen. Ibland är det flera filnamn ifall imagefilen är uppdelad på flera mindre filer (så att den är kompatibel med t.ex. fat32 som inte klarar av 7GB stora filer). Och när man bränner 360 spel så är det där brännprogrammet hittar den viktiga parametern layerbreak.

    Du kan bränna imagefilen med vilket program som helst utan att öppna .dvd filen ifall du även ställer in layerbreak korrekt via brännprogrammets menyer.

    T.ex. Imgburn, där har jag i
    Tools->Settings..., fliken Write, rutan Options, Layer Break (for DL media) satt som User Specified Sectors in L0:1913760

    Och eftersom alla 360 images skall brännas med det värdet för layerbreak så är det bara att bränna, värdet ligger kvar även nästa gång jag kör imgburn.

    Däremot brukar jag alltid tugga imagefilen lite med XBOX360 SS Merger 1.7b. Dels kör jag funktionen för att patcha imagefilen så att imgburn "ser" rätt label, samt när jag ändå är i farten kör jag NME convertern så att skivan kommer fungera även på NME chippade boxar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    jag läser och läser men..

    men måste fråga iaf (sorry)

    om jag då ställer in layer break i imgburn, kör XBOX360 SS Merger 1.7b, måste jag då göra nåt annat än att bara bränna filen på ca7GB..

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej. Men se till att använda ss mergers funktion för att patcha isofilen för imgburn. Vet inte vad som händer annars, jag har aldrig provat utan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Amiga vs Atari - disc hjälp
    By saja in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 14:19
  2. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  3. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •