Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 41 av 41

Diskussion: 1080p vägrar accepteras?

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Testade att sätta den på 1080p nu eftersom det valet fanns eftger live updateringen som jag inte sett förut. Men fick 2 små bilder istället typ å antar den va på 60hz. Klarar inte tv den då?. Och jag använder som sagt KompNent kablarna man fick till.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    stjarna1

    Sålänge TVn inte är en 1080p TV utan 720p TV så brukar maxupplösningen de tar emot vara 1080i som de sen skalar ner till 720p.

    Mitt tips är fortfarande VGA kabel för att få exakt rätt upplösning eller komponent på 720p

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Ja el så kan man vänta på den uppdaterade 360 "Zephyr" som får en inbyggd HDMI-utgång som ska ge full 1080p digital bild, en större hårddisk på 120 GB (kanske som orginal el som tillbehör) inbyggd HD-DVD-spelare, och så ska processorn få en bättre kylning så vi hoppas att den blir tystare & kyler bättre. Som blir svaret på PS3...........

    På torsdag morgon öppnar Cebit-mässan i Hannover, någon som har tänkt åka dit mer än jag?

    Läsa hela tråden ^^

    http://forum.psxcare.com/support/sho...7&postcount=12

    I vilket fall så borde du köra 720p stjarna1. Köpa en 1080p panel i dagsläget är ju rätt saftigt dyrt tyvärr så blir nog att nöja sig med 720p ett tag till ^^

    oh yeah, man borde kunna köra med vga-dvi sen analog-digital converter sen dvi/hdmi eller hdmi om convertern har det till tvn, frågan dock om bilden blir så bra. Lär inte bli billigt heller antar jag^.
    Last edited by izikiel; 2007-01-22 at 16:40.

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    tänkte låna tråden lite för mina egna "problem"

    jag kör på en infocus lp600 proj, http://www.infocus.com/upload/datash...LP600_DS_E.pdf
    specifikation där,
    vad jag fattar klarar den max 1080i, kör nu med en komponent-> VGA
    märker dock ingen skillnad mellan 720p och 1080i inte vad jag vet iaf. ingen klar skillnad.

    har jag fler bildpunkter om jag kör på 1080i än på 720p?
    enligt denna bilden så verkar det ju så iaf
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:St..._video_res.svg

    MEN till den egentliga frågan, spelar det någon roll om jag kör vga eller dvi?
    snackade med en på Audio Video och han sa att det är klart mycket bättre med DVI om jag nu har det som ingång, men ville han bara sälja mig en annan konverter eller kommer det kanske bli skillnad på 720p/1080i då ?

    just nu är ju bilden knivskarp och har aldrig sett nått bättre kan jag lova, men mycket vill ha mer

    tack så länge.

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Du kommer inte se nån skillnad. Samma sak som med HD-märkningen på tv apparater så "luras" köparen att tro att tv'n/projektorn klarar mer än den gör.

    Det du ska kolla efter är UPPLÖSNINGEN, inte vilka in-signaler den klarar av att ta emot.
    Upplösningen på din projektor är endast 1024x768.
    För att visa 720(p eller i) korrekt så krävs en upplösning på 1280x720
    För att visa 1080(p eller i) korrekt så krävs en upplösning på 1920x1080

    Det innebär att insignalen skalas ner till den upplösning din projektor klarar av att visa. Vet inte vilket chip som sköter nedskalningen i den där projjen. I bättre hembio-projektorer kan chippet göra nedskalningen så bra att det kan löna sig att mata den med en så högupplöst signal som möjligt. I ditt fall så verkar det där snarare vara en data-projektor, så jag tror inte det sitter värsta scaling-chippet i den...

    Jag tror inte du kommer vinna något på att köpa en konverter. Kör vidare med VGA du.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    ok ska nog köra på vga då, men det ska inte spela nån roll om jag matar den med 1080i eller 720p på upplösningen då ? men ändå så då borde det vara bättre med 720 eftersom den är progressive? interlaced uppdaterar väl inte lika ofta eller hur det nu är jag fått för mig ?

    tack för snabba svar btw

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    korrekt. en progressiv signal ger en stabilare bild och mindre risk för shadowing vid snabba panoreringar/rörelser.

    En progressiv bild ritar upp hela bilden varje gång den uppdaterar. En interlaced ritar varannan linje i 2 omgångar för att skapa en hel bild.

    720p och VGA blir nog bäst för dig.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Enlund

    För det första finns inte 720i utan endast 720p. Via VGA kabeln kan du inte få interlaced då VGA/DVI är PC standarder och där skickas bara progressiva bilder.

    ClayMan

    DVI finns inte till 360 utan ditt val är VGA eller Komponent. Eftersom din projektor är en ren PC-projje med XGA och inte HDTV så hade jag kört VGA.

    Oavsett vad man har för chipp i sin projje ska man alltid efterstäva att anpassa upplösningen på signalen med native upplösningen på bildvisaren, aka pixelmapping.

    Eftersom 360n inte kör XGA så får du mata den med närmast möjliga, VGA ger dig fler möjligheter här än komponent. Även om du inte får en äkta HDTV upplösning så är det såklart betydligt bättre än vanliga 480p signal.

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
    Enlund

    För det första finns inte 720i utan endast 720p. Via VGA kabeln kan du inte få interlaced då VGA/DVI är PC standarder och där skickas bara progressiva bilder.
    Nej jag vet att det inte finns som ett val i 360'n. Den där infon var mer generell vad som gäller för upplösningarna. Har man en scaler kan man skicka 720i (varför man nu skulle vilja det).

    Därför var också min rekommendation att han ska köra VGA och 720p

    ClayMans DVI-funderingar var ju just för att en säljare försökt kränga på honom en konverter....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Enlund

    Är du säker på att man kan välja i 720i på en scaler? Begreppen 720/1080i/1080p grundlades när specsen för HDTV kom fram. Poängen var att dumpa interlaced helt men eftersom 1080p var en mindre omöjlighet att sända med dagens TVutrustning valde man in 1080i som en kompromiss. Men 720i behövdes aldrig så därför finns det inte som standard över HDMI/Komponent, därför jag blir konfundersam.

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Inte på alla kanske, det kan jag inte gå i god för.
    Men jag kan välja 720i på min scaler (Allt från 480i till 1080p går att ställa in som output). Men som sagt, varför skulle man vilja det? :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Ny HDD vägrar boota
    By flazer in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 13:26
  2. DVDläsaren vägrar att stänga - hjälp!
    By Persson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 16:23
  3. Xboxen vägrar spela upp vissa spel!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 22:38
  4. XBoxen vägrar starta, verkar inte få ström!
    By suppermate in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 18:19
  5. Installerat mod. Först funkade det, nu vägrar den starta.
    By Markus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 23:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •