Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med brändaspel

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Problem med brändaspel

    Tjena, har ett problem här va, har chippat mitt xbox 360 och det är ett NME-360 chip i den och jag har en samsungläsare, men ändå funkar det inte att spela brända spel (Verbatimskivor)

    man kommer till en meny eller vad man ska kalla det där det står "To play this game, put it in a xbox 360 console"

    eftersom att jag inte kan typ något om detta, så undrar jag om man måste uppdatera någon firmware eller något sånt, om man nu måste det, hur gör man det?

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör senaste ss merger och välj funktionen för att "nme patcha" imagefilen innan du bränner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    det va inte jag som brände, men han som brände han bränner spel till massa folk hela tiden och för dem funkar det.
    de kanske har flashat eller något, jag vet inte riktigt, men jag vet folk som har chippat hos den personen jag har chippat hos och för dem funkar spelen prima.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Fråga han ist för en konkurrent som du gör nu då.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    vadå, så man får inte fråga grejer här om man har inte köpt från denna sida eller....

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du får gå och klaga hos han som satte in chippet åt dig. Du skulle ha flashat istället - mycket bättre.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okok, går det att ta bort chipet och flasha då?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går hur bra som helst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Tur du inte har inte har en Hitachi GDR-3120L ROM VER : 0078FK
    Har försökt flasha denna jäveln nu i nårra dagar. provat nästan allt slax. cross wire till slut köpte jag en x360 usb som skulle fungera... Är bara ett jävla skit.. Fungerar inte alls.. provat på 4 datorer men ikke..
    Last edited by phreakii; 2007-01-23 at 17:49.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Man måste patcha spelen på ett annat sätt om man har NME. De som "han som har bränt åt andra" har bränt är bara ämnade för Xtreme-flashade maskiner, som tidigare sagt.

    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Tur du inte har inte har en Hitachi GDR-3120L ROM VER : 0078FK
    Har försökt flasha denna jäveln nu i nårra dagar. provat nästan allt slax. cross wire till slut köpte jag en x360 usb som skulle fungera... Är bara ett jävla skit.. Fungerar inte alls.. provat på 4 datorer men ikke..
    Lämna in den på PSXcare så ska du nog få det fixat ska du se. Det hade varit smartare att göra det innan du köpte X360 USB. Den fungerar väl i nuläget bara med de gamla Hitachi-läsarna och inte 0078-versionen?

Liknande diskussioner

  1. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 14:32
  2. Problem med att hitta /F: i flashFXP
    By aprilia_ftw in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 19:54
  3. problem med filer större än 4 gb
    By Chefen74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 23:58
  4. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  5. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •