Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Guider för PSP Noobs (Svenska)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30

Guider för PSP Noobs (Svenska)

Hej hopp Forumet

Jag är inte bara aktiv här utan på herrans många andra ställen med och jag har med hjälp av en Kissig Mobilkamera spelat in lite guider och planerar på att göra fler så folk får lära sig ett och annat om 1.50 PSPor.

Alla filmer är begåvade med Svenskt tal så ni som inte kan läsa förhoppningsvis står ut med att höra mig hålla låda.

Hansi kan ju vara snäll o klistra tråden
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fråga:
    Jag har en PSP med Firmware 1.50 men jag kan inte starta spel utan att uppgradera enheten.
    Vad göra?
    Svaret är enkelt, man Emulerar "Laddar en applikation med ett högre Firmware tillfälligt" en högre Firmware o lurar Spelet att tro att man har en PSP med högre Firmware.

PSPn i videon med den kissiga kvaliten är en Version 1.50

Det som görs i videoguiden är att efter uppstart visas Firmware "1.50" och sedan
    laddas ett program som heter Devhook förinställt med 2.71 firmware
    och sedan startas ett spel som kräver att man har en högre Firmware installerat på sin PSP.

PSPn återgår till 1.50 om man slår av strömmen eller plockar ut batteriet på detta sätt.

Enjoy.

Länk:
    http://www.youtube.com/watch?v=8MI4TJxv-vg
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ehh är det här ANTIKRUNDAN eller???

Installera Custom Firmware 3.03 OE-B, installera de spel/program du vill använda i för ändamålet passande mapp på minneskortet, spela och var glad...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Snacka om ostigt.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ehh är det här ANTIKRUNDAN eller???

Installera Custom Firmware 3.03 OE-B, installera de spel/program du vill använda i för ändamålet passande mapp på minneskortet, spela och var glad...
    *Skratt*
    Jag tänkte nu göra fler videoguider och vi börjar med Oldschool *skratt*
    Har ju två PSPor att leka med
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Snacka om ostigt.....
    Gillar dig med kissen *Kramar*
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Går det att få menyn i x360 på Svenska?
    By Gasp in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 15:25
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 23:11
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44
  5. Patch för svenska Tarzan?