Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Nätverk: Xbox <--> Pc

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    Nätverk: Xbox <--> Pc

    Är så att jag nu sitter med en router här, och undrar, Har så jag kan använda internet på datorn men kan man göra så att inte xbox360 får tillgång till internet, eller måste jag hela tiden separera dem varje gång jag ska ha i mellan datorn å xbox360 bara, Eller går det göra så att xboxet inte connectar till live av sig själv typ. Skulle vilja ha allt i på samma gång utan att boxen har tillgång till internet bara.

    Va lite virrigt skrivet hoppas nu förstår ;

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Det enklaste är väl att göra en inställning i routern så att xboxen inte får tillgång till internet utan bara det lokala nätverket (LAN). Då behöver du inte bry dig om något annat och kan ha dator och xbox anslutet till routern hela tiden...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    En fråga, om man har 2 nätverkskort då, då borde man kunna köra det enda direkt till internet, Och det andra till router å xbox360 till router med. Då får den inte tillgång till internet eller ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Det beror på hur du konfigurerar nätverksinställningarna på nätverkskorten... Det går att då att välja om xbox ska få tillgång till Internet... Men om du redan har en router skulle jag rekommendera att du filtrerar bort internetaccessen för xboxen... Det är enligt mitt tycke betydligt enklare än att hålla på med 2 olika nätverkskort... Om man inte är bevandrad i nätverkets värld då vill säga...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okejj, kör med 2 nu, verkar funka utmärkt, hm tänkte aldrig att de kanske får tillgång till intrenet ändå genom datorn. hm, bäst å kolla det :S

    EDIT: testade att connecta till xbox live, gick ej, så den gjorde test så blev det failed på dns. Så antar att jag kan va säker?, att den inte kommer åt internet genom (andra nätverkskort)

    Anledning till att jag inte kör allt genom router är att det är en gammal d-link 604, å ngn old version av den, för kan inte öppna portar (Och ja jag vet hur man gör för har gjort det åt en polare men det ser inte samma ut konstigt nog, även följ guider, men det fattas en del på den sidan där man skriver in allt.) så kan ej va aktiv på vissa skaker, därför kör jag 2 nätverkskort nu)
    Last edited by stjarna1; 2007-01-21 at 16:56.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Släng i färsk firmware i routern till att börja med...

    http://www.dlink.se/?go=jN7uAYLx/oIJ...0VtujcaIO3HA==
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Jag kör med D-Link DI-604. Fungerar klockrent för hemmabruk med senaste firmware V3.14...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Tyvärr så har jag inte den modellen utan har den som har firmware 1.82b2 men är samma sak, de alternativen finns verkligen inte!. har HW B1, och de finns ju ingen ny firmware till den bara stenålders, tror till och med att jag har 1.83, men senare finns ej,

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    21
    Det var ju tråkigt... Jag har HW D2 på min och där finns det under Advanced -> Filters...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Förlåt mig nu kommer en dum fråga, men är lite slö hoppas ingen tar illa upp, men tänkte på det jag kör ju 2 nätverkskort, å använder router, känns lite onödigt kan väl dra det direkt mellan 360 å pc lika gärna de lär ju bli stadigare med, då till frågan om inställningar, ska jag skriva in ip osv då i nätverksinställningar , för nu står den ju på atomatiskt eftersom jag kör i mellan routern.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kolla här för mer info
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Är det inte för gammla xbox?, eller äre samma ? . hade dock ingen korsad kabel så kör genom router ett tag, allt går smärtfritt nu så kanske låter det va men

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •