Hej!
Jag har ett PS2 (inte slim) med ett DMS3 chip:
PS2 ver: v9 (PAL, om det nu gör någon skillnad då det är chippat)
DMS flash ver: B.7
Och tänkte höra efter lite ang. installation & användandet.
Jag har letat en hel del, men är fortfarande något osäker på vissa punkter, så jag har lite frågor för att säkerställa.
Jag är medveten om att man behöver:
**1st Pata (IDE)-disk.
Jag har 2st Pata-diskar (IDE) som jag skulle kunna använda; en Seagate 120GB (ST3120026A), och en WD på 160GB (WD1600PB-19FBA0).
Skulle någon av dessa fungera eller måste jag köpa en ny?
**Nätverksadapter
Inget jag ha
**Någon typ av mjukvara
Hört att HD Advance ska vara något som gäller på denna punkten?
Bättre alternativ?
Vad för programvara krävs och hur formaterar+installerar jag disken?
Krävs någon annan mjukvara för att sedan kunna navigera på disken, menyer eller liknande? Är helt nollad när det gäller denna biten...
Är något speciellt OS något man kommer behöva? Optionellt kanske? Vad använder man OS till isåfall?
Något mer som krävs?
När man sedan installerat HDn och fått den redo, hur gör man för att få in spelen från skivorna till HDn?
Vad finns det för alternativ?
Jag kan ju spela importerade spel, dvs. PAL + NTSC & JAP, med skivor då jag har chippat, kommer det gå spela dem från disken också? Är det något speciellt som krävs för att få det att fungera, om det nu inte gör det vanligtvis?
Öppnar detta några dörrar för annat kul man kan göra med sitt PS2?
Kommer jag kunna lägga in musik och/eller videoklipp för att spela upp direkt från disken? Vilka format stöds isf?
Något annat som jag bör veta/kan vara bra att veta ang. användning av disk i sitt PS2?
Tack på förhand, Mvh.
Bookmarks